Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیراندازی در بزرگراه آزادگان تهران آغاز پرونده پیچیده‌ای بود که منجر به تشکیل یک پرونده 500 صفحه ای در این خصوص شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امین برای دریافت مطالبات خود به چهارراه خلیج فارس در غرب تهران مراجعه می‌کند تا مطالباتش را از صابر که از خویشاوندان او نیز هست دریافت کند اما ماجرا مسیر دیگری را طی می‌کند و به یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های قتل تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسرت را به قتل می‌رسانم

جلسه دادگاه با فریادهای همسر مقتول آغاز می شود که می‌گوید امین 30 دقیقه قبل از وقوع قتل با من تماس گرفته و گفته بود اگر مطالبات من را پرداخت نکنید، همسرت را به قتل می‌رسانم. همسری که به همراه فرزند کوچک خود و پدر و مادر سالخورده همسرش به دادگاه مراجعه کرده بود و اذعان می‌کرد کودک خردسالش شاهد قتل پدرش بوده است.

در ابتدا قاضی متین راسخ، که ریاست دادگاه را برعهده داشت، عنوان کرد: خرید اسلحه از فردی به نام بهزاد واقعیت ندارد و با تحقیقات صورت گرفته توسط دادسرا چنین شخصی وجود خارجی ندارد.

ادله موجود در پرونده علیه امین است

سپس وکیل اولیای دم در جایگاه حاضر شد و گفت: من متهم را با توجه به دلایل موجود در پرونده و تحقیقات قاتل می‌دانم و در همین راستا دفاعیات خود را مطرح می‌نماینم. با توجه به گزارش اولیه کلانتری 179 خلیج فارس در تاریخ 16 آبان سال 96 مهدی که از خویشاوندان صابر است در محل حاضر بوده و او را به بیمارستان منتقل می‌کند. بهروز طبق گفته بسیاری از شهود انگیزه قبلی داشته و اولیای دم نیز او را به عنوان قاتل می‌دانند.

او افزود: نظریه پزشکی قانونی نیز عنوان می کند که صابر با اسلحه مذبور به قتل رسیده است. اداره تشخیص هویت نیز در بررسی علمی صحنه جرم نیز چنین باوری دارد. همچنین گزارش کارشناس سلاح نیز حاکی از برخورد گلوله در فاصله‌ای بیشتر از 5 متر است. گلوله نیز از ناحیه چپ وارد بدن شده و با شکستن دنده چهارم وارد بازوی مقتول شده است. کاملا مشهود است مقتول برای دفاع از خود مقابل اسلحه متهم اقدام به پرتاب سنگ به طرف او کرده اما در پشت نرده‌های اتوبان آزادگان مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و در هنگام نقش بر زمین شدن همچنان سنگ در دستان متهم بوده است.

وکیل اولیای دم مقتول خاطرنشان کرد: اقرار متهم در پرونده مبنی بر اینکه تمام تیرهای اسلحه را شلیک کرده است و همچنین متواری شدن او به مدت 15 ماه و گرفتن خانه مجردی در گرمسار و صورت جلسه دستگیری متهمین نیز دلایل دیگری بر قاتل بودن او است. همچنین از تاریخ وقوع قتل دختر متهم دیگر به مدرسه نرفته است و صورت جلسه اداره آگاهی متواری بودن او و غیبت دخترش در مدرسه را از همان تاریخ تایید می‌کند. با توجه به دلایل و شواهد مبنی بر قاتل بودن امین، اولیای دم خواهان قصاص امین هستند و در همین راستا دفاع ناحق قاتل نیز مورد پذیرش نیست زیرا در این 15 ماه وقت برای سناریوسازی داشته است.

دو شاهد مرد معرفی کنید

قاضی راسخ در ادامه به وکیل اولیای دم مقتول می‌گوید در راستای قطعیت دلایل یا دو شاهد مرد معرفی کند و یا به قسامه رجوع کنند زیرا فرد متهم به قتل، در نزد قاضی اقرار به این امر نکرده است.

وکیل شاکیان تشریح می‌کند فقط یک شاهد مرد دارد و دادگاه در صورتی که به علم در خصوص قاتل بودن امین نرسد درخواست قاسمه داریم و 50 نفر مرد را در جلسه برای قسم خوردن حاضر خواهیم کرد. 

سپس قاضی از امین که متهم به قتل است می‌پرسد آیا قبول دارید هنگام شلیک گلوله اسلحه در دستان شما بوده است؟

من تیراندازی نکرده‌ام

امین در پاسخ گفت: من فقط لوله اسلحه را گرفته بودم و تیراندازی نکرده‌ام. من 3 فرزند دارم و هیچکس دیگری را ندارم.

قاضی بلافاصله در جواب او گفت: پس این افرادی که هر روز به این شعبه مراجعه و عنوان می‌کنند از طایفه شما هستند و برای میانجی‌گری آمده‌اند و عنوان می‌کنند که به صورت ناخواسته تیراندازی کرده‌ای، چه کسانی هستند؟

امین بار دیگر گفت: من هیچ‌وقت اسلحه نداشته‌ام و همواره عنوان کرده‌ام اسلحه متعلق به صابر بوده است. همه اقوام و فامیل‌های او عکس با اسلحه دارند و آن را منتشر می‌کنند. من ساکن شهر هستم و هیچ‌وقت اسلحه حمل نمی‌کنم. قبول دارم در صحنه درگیری بوده‌ام اما علاوه بر من و مقتول، مهدی و امین. ش نیز در محل حاضر بوده‌اند و من را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این افراد به دایی من بدهکار بودند. چندین مرتبه عنوان کرده بودند بدهی خود را به ما پرداخت می‌کنند اما هیچ‌گاه به قول خود عمل نکردند. دایی من چند ماه قبل از حادثه نامزد کرده بود و به پول نیاز داشت و من به علت اینکه ضامن شده بودم برای دریافت مطالبات به صابر رجوع کردم.

شیشه ماشین من را با سنگ شکستند

او افزود: زمانی که به آخرین قرار رفتم تا قسمتی از مطالبات خودمان را از او بگیریم، در چهارراه خلیج فارس در غرب تهران منتظر ماندم و همه چیز با دوستی پیش رفته بود و من اصلا با انگیزه دعوا و درگیری به آن محل نرفته بودم. در ابتدا به صورت تلفنی عنوان کردند در محل قرار حاضر نمی‌شوند اما ناگهان صابر در محل حاضر شد و با سنگ شیشه عقب ماشین من را، که پژو 207 بود، شکست و چندین ضربه دیگر با سنگ به ماشین وارد کرد. من برای دفاع از خودم با چاقو به سمت آن‌ها حمله کردم. آن محل پاتوق مصرف موا دمخدر مقتول بود و خانوادگی در آن محل حضور دارند و قبلا نیز در آن محل تیراندازی کرده‌اند. پس از درگیری با مقتول (صابر) به آن طرف نرده‌های بزرگراه آزادگان و در حاشیه بزرگراه پرت شدیم که همزمان هم چاقو از دست من افتاد و هم یک اسلحه از کمر او به زمین افتاد. من سریعا به سمت اسلحه رفتم تا آن را به جای مطالبات خود بردارم و از صحنه فرار کنم اما مهدی زودتر به اسلحه رسید. اسلحه کمری و کلت بود.

فقط لوله اسلحه در دستان من بود

همزمان امین. ش از پشت من را گرفت و فقط لوله اسلحه در دستان من بود و قنداق آن در دستان مهدی بود. حتی هنگامی که گلوله شلیک شد دستان من از شدت گرمای اسلحه و شلیک سوخت. زمان درگیری با مهدی ایستاده بودیم و مقتول نیز از ما فاصله گرفته بود. پس از شنیدن صدای گلوله و تمام شدن تیرها از محل حادثه فرار کردم و آن زمان متوجه نشده بودم گلوله به صابر اصابت کرده است.

خانه من را آتش زدند

امین ادامه داد: ساعت 12 شب بود که همسر پسرعموی پدرم به من خبر داد صابر کشته شده است. پس از این حادثه آن‌ها به محل زندگی من حمله کردند و خانه و تمام وسایل زندگی ما را آتش زدند و پرونده آن‌ها نیز در جریان است و من از آن‌ها شکایت کرده‌ام. من پس از فرار منزل مجردی نگرفته‌ام و به همراه خانواده خانه اجاره کرده بودم.

سپس امین. ش در جایگاه حاضر شد و گفت: در زمان درگیری من در قهوه‌خانه حاضر بودم و «مسلم» نیز می‌تواند در این خصوص شهادت دهد. من اظهارات متهم را قبول ندارم و کذب است.

اگر متهم گناهی نداشت به چه علت 15 ماه متواری بود؟

سپس نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: در مواجهه حضوری عنوان شده از داخل یک خودروی پژو 207 که متعلق به شماست دو الی سه تیر به سمت صابر شلیک شده است. از سوی دیگر سوال اصلی این است که اگر متهم بی‌گناه بوده  به چه علت 15 ماه متواری بود؟ متهم در دادسرا متعارض صحبت کرده است. در ابتدا اعلام کرده‌ای مهدی را نمی‌شناختی در صورتی که فامیل هستید و در اظهارات بعدی از او اسم برده‌ای. از یک طرف اعلام کرده‌ای لوله اسلحه فقط در دستان تو بوده و از سوی دیگر گفته‌ای تیرها را به صورت کامل شلیک کرده‌ای تا اسلحه پر به دستان آن‌ها نیفتد. این تعارضات نشان دهنده این است که دروغ گفته‌ای.

قاضی متین راسخ در ادامه گفت: همسرتان صراحتا گفته تیر در رفته و به صورت ناخواسته تیراندازی کرده‌اید پس چرا منکر می‌شوی؟

امین گفت: تیراندازی ناخواسته بوده اما از سوی من انجام نشده است. 

نیاز به حضور کارشناس اسلحه است

قاضی ادامه داد: سام رضایی در زمان وقوع قتل 4 ساله بوده است. امروز که او 6 سال دارد حتی نمی‌داند چند ساله است و در پاسخ به هر سوالی صرفا می‌گوید امین قاتل بوده و به همین علت اظهارات او نمی‌تواند معتبر باشد. دادگاه نظر به اینکه مدارک در راستای اثبات ادله این پرونده قاطع و دقیق باشد جلسه بعدی را با حضور مهدی و کارشناس اسلحه بزودی برگزار خواهد کرد.

ادامه دارد...//6

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگاه دادگاه کیفری قتل در تهران لوله اسلحه اولیای دم حاضر شد آن محل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد

قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آن‌ها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است.

با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است.

فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار در بزرگراه آزادگان | تغییرات جدید در این بزرگراه مهم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • بازداشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در بزرگراه آزادگان تهران
  • خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو