Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضع هوای مازندران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی تقویت و استقرار الگوی تابستانه تا روز سه‌شنبه شاهد افزایش محسوس و تدریجی دما در استان باشیم.

وی با اشاره به شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی و تداوم آن تا اواسط هفته، افزود: امروز تا اواسط هفته شاهد افزایش قابل ملاحظه دما هستیم؛ به‌طوری‌که بیشینه دما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شهرهای غربی بین ۳۳ تا ۳۵ و در شهرهای مرکزی و شرقی بین ۳۶ تا ۴۰ درجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: باتوجه به این شرایط احتمال خسارت به درختان میوه به ویژه مرکبات در اثر تنش گرمایی و همچنین تنش گرمایی در واحدهای مرغداری ، دامداری و گلخانه‌ها وجود دارد.

این مسؤول با تاکید برخودداری از روشن کردن آتش در جنگل‌ها، مزارع و مراتع سطح استان، تصریح کرد: آبیاری درختان در ساعات خنک روز ( اوایل صبح یا اواخر روز ) و  شالیزارهایی که در مرحله غلاف و شیری شدن قراردارند مورد تاکید است.


رضوی بیان کرد: مصرف کود پتاس به‌صورت ریشه‌ای و محلول پاشی برای افزایش تحمل نسبت به تنش گرمایی، آماده به کار بودن سیستم‌های خنک‌کننده در واحدهای مرغداری، دامداری و گل‌خانه‌ها وفعال‌سازی سیستم‌های تهویه در گل‌خانه‌ها در زمان اوج گرما و موضوع مهم مدیریت در مصرف بهینه انرژی( آب و برق) ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: باتوجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواخر روز چهارشنبه به‌دلیل عبور مو ناپایدار انتظار داریم شاهد رگبار باران و کاهش شدت گرمای هوا در استان باشیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت  موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: افزایش محسوس دما صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی قهرمان کشور شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس هیات تیراندازی مازندران گفت: دومین مرحله مسابقات آزاد اهداف پروازی در بخش اِسکیت در سایت اهداف پروازی ورزشی آزادی برگزار شد و علی دوستی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی به مقام نخست دست یافت.

بهروز اسکندرنیا با اشاره به اینکه دومین دوره مسابقات آزاد اهداف پروازی و رنکینگ شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در سایت اهداف پروازی با معرفی نفرات برتر در رشته‌های تراپ و اِسکیت به پایان رسید، افزود: در رشته اِسکیت علی دوستی با غلبه بر رقبایی از تهران و گلستان بر سکوی نخست ایستاد.

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • افزایش محسوس دما در مازندران
  • روزهای سختی در انتظار استقلال است
  • هوای صاف و آفتابی در مازندران
  • سامانه بارشی و سرد بهاری در راه مازندران
  • قهرمانی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی در کشور
  • تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی قهرمان کشور شد
  • ملی‌پوش مازندرانی تیراندازی، قهرمان کشور شد
  • سامانه بارشی دیگری در راه مازندران