Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو شورای شهر چهارم نسبت به عدم مناسب سازی معلولان و جانبازان در خیابان‌ها و معابر تهران انتقاد کرد. تاریخ انتشار: 03:00 - 29 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۸۶۷۲

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با میزان به تشریح وضعیت مناسب‌سازی معابر تهران برای معلولان و جانباران پرداخت و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است اما مشکل این است که بیشتر به صورت نمادین کار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی معابر و خیابان‌ها برای معلولان و جانبازان بیشتر کارکرد نمایشی داشته است، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر این اقدامات کاربردی نبوده و باید اقدام اساسی در این زمینه انجام شود.

عضو شورای شهر چهارم خاطرنشان کرد: اگر مناسب سازی به صورت درست انجام شود، به این معنی است که یک فرد جانباز یا معلول بتواند از درب منزل خود به مقصد خود به تنهایی بتواند تردد داشته باشد و لازمه این کار این است که پیاده‌روها در این زمینه آماده باشند و چراغ‌های سر چهارراه‌ها تکمیل کرده و خط عابر پیاده از علایم خاص خودش برخوردار باشد.

این کارشناس شهری تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در معابر شهر ما دیده نمی‌شود این است که در بسیاری از ساختمان‌ها آسانسور مناسب برای حمل ویلچر معلولان یا جانبازان وجود ندارد و اگر فردی بخواهد در طبقات مناسب به راحتی تردد کند، اگر یکی از این پازل‌ها انجام شود و به بخش دیگری آن توجه نشود، عملا موجب کاربردی نبودن این اقدامات می‌شود.

بیشتر بخوانید: پیشنهادات مناسب‌سازی معابر و ناوگان عمومی پایتخت برای معلولان

شاکری خاطرنشان کرد: در دوره گذشته به خاطر دارم که یک بوستانی را مناسب سازی برای معلولان و جانبازان مناسب سازی کرده بودند اما این مساله کفایت نمی‌کند چراکه فرد معلول برای رفت و آمد به این بوستان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، لذا این نیازمند این است که نظام مهندسی در آیین نامه خودش از بناهای دولتی و خصوصی و بناهای جدید در حال ساخت مطالبه داشته باشد که به این مساله توجه شود.

وی ادامه داد: در کنار اینکه اکنون اماکنی که در این حوزه ساخته شده است اما مناسب سازی نشده‌اند هم باید نظارت جدی انجام شود که بتوانند در این حوزه اقدامات مناسب را انجام دهند.

شاکری تصریح کرد: در نتیجه اگر این مجموعه به طور کامل شکل نگیرد و جزیره‌ای در این حوزه کار شود، از نتیجه کامل در این حوزه برخوردار نمی‌شویم.

این کارشناس شهری با اشاره به محدودیت‌های مالی ایجاد شده ناشی از کرونا خاطرنشان کرد: اگر این کار به صورت پلکانی و به طور منطقه‌ای در میان دستگاه‌های مختلف توزیع شود، این کار می‌تواند به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: هرچند در ابتدا باید به این مساله در آیین نامه نظام مهندسی توجه شود که این مساله در صدر اولویت خود قرار دهند و به آن توجه کنند.

شاکری خاطرنشان کرد: هر دستگاهی که آمادگی در این زمینه دارند، می‌توانند برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کنند و ضمن اینکه ما غیر از معلولان و جانبازان در تهران، کهنسالان را هم در تهران داریم که باید به آنان توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به این مساله از هزینه‌های این خانواده‌ها می‌کاهد و شرایط زندگی را برای افراد بهبود می‌بخشد، تصریح کرد: تهران پر از چاله‌های مختلف است و بسیاری از کهنسالان را داریم که برای عبور و مرور از خیابان‌ها با مشکل مواجه هستند، در نتیجه اگر این افراد دچار شکستگی‌های جبران ناپذیر می‌شوند که باید به این مساله توجه کرد و در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تهران معلولان تهران معلولان و جانبازان برای معلولان مناسب سازی انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است

امتداد -  حسین سماک امین، دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگو با روابط عمومی این مجموعه عنوان کرد: در ابتدا واحد مبارزه با پولشویی و ساختار آن در شرکت‌های بیمه با اینکه الزام قانونی داشت، خیلی جدی گرفته نمی‎شد؛ اما پس از طی کردن مدتی با فعالیت های مستمر و ایجاد آگاهی، آموزش درست و تبیین قانون و مفاد آن و همچنین حمایت های مرکز اطلاعات مالی و نهاد ناظر بیمه مرکزی و به خصوص با تشکیل کارگروه تخصصی در سندیکای بیمه گران، نقش پررنگ تری در ساختار شرکت های بیمه به عنوان اشخاص مشمول پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سماک از جمله مهم‌ترین دست آوردهای کارگروه مبارزه با پولشویی را حضور و همکاری اعضای کارگروه در تدوین سندملی ارزیابی ریسک پولشویی و نقش کارگروه در تعیین شاخص های ریسک خدمات در رشته های بیمه ای برشمرد و اظهار کرد: اولین دوره آموزشی مبارزه با پولشویی صنعت بیمه مطابق ماده۱۴۵ آیین نامه ماده۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در سندیکای بیمه گران برگزار شد.

سماک امین با بیان اینکه از مهم‌ترین  تغییرات در قوانین مبارزه با پولشویی تغییر دیدگاه عملیات شناسایی از روش KYC: Know Your Customer  به روش RBA : Risk Base Aproach   دیدگاه مبتنی بر ریسک است، گفت: مهم ترین استراتژی در بحث شناسایی مطابق قانون اصلاحی مبارزه با پولشویی و آیین نامه مربوطه، شناسایی در سه حوزه ریسک ارباب رجوع ، ریسک خدمات و ریسک منطقه و در سه سطح ساده، معمول و مضاعف می باشد.
دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران اظهار کرد: قطعا با توجه به ماهیت صنعت بیمه و کاربرد انبوه داده ها  و قانون ارقام بزرگ، استفاده از بلاکچین و هوش مصنوعی تاثیر بسیار موثر و مثبتی در شناسایی عملیات مشکوک و یا تراکنش های مشکوک و حتی در کشف تقلب و تخلف خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همکاری های بین المللی کارگروه باید در بستر همکاری و از طریق مرکز اطلاعات مالی FIU صورت گیرد، گفت: البته در سال گذشته یک دوره مشترک بین مرکز اطلاعات مالی ایران و فدراتیو روسیه برگزار شد که برخی از اعضای کارگروه مبارزه با پولشویی هم درآن شرکت داشتند.

وی افزود:  یکی از مهمترین تاثیرات این دوره مشترک، تدوین سندملی ارزیابی ریسک پولشویی و تعیین شاخص های ارزیابی ریسک پولشویی در کشور بود که این موضوع می تواند کمک بسیاری به مبارزه با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی  کند.

سماک امین مهمترین گام در این حوزه را تغییر دیدگاه مدیران ارشد صنعت بیمه و ایجاد ساختار متناسب با قانون مطابق با ماده۳۷ آیین نامه ماده۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی برشمرد و افزود: افزایش برنامه های آموزشی، لزوم تقویت  کنترل از طرف نهاد ناظر و حمایت بیشتر نهادهای بالادستی نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی همچنین تاثیر شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی و تبلیغات را بسیار حائز اهمیت و اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: اثربخشی سیاست های مبارزه با پولشویی بخصوص در یکی دوسال اخیر بسیارخوب و روبه پیشرفت بوده ولی همچنان نیازمند توجه بیشتر است، چرا که این موضوع در کشور ما همچنان جوان و رو به بلوغ است. البته بهتر است دراین مورد نهادهای ناظر و سایر همکاران نظر بدهند . اما امیدوارم که فعالیت های بنده البته با کمک سایر همکاران مثمر ثمر بوده باشد.
دبیر کارگروه مبارزه با پولشویی سندیکای بیمه‌گران ایران تصریح کرد:  برگزاری نشست های توجیهی و آموزشی و معرفی اقدامات پیشگیرانه مبارزه با پولشویی و نقش دفاعی این واحد از بروز عواقب ناگوار برای سازمان نیز در این برهه زمانی از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

وی در خصوص فعالیت های کارگروه مبارزه با پولشویی در سندیکای بیمه‎گران گفت: در حال حاضر تمرکز فعالیت کارگروه بر موضوع مبارزه با پولشویی (AML) است و از آنجا که موضوع جدیدی است، امیدوارم بتوانیم با کمک خرد جمعی و همکاری سایر حوزه ها هرچه سریعتر با بهره گیری از هوش مصنوعی و تکنولوژی نوین جهش مناسبی در پیشرفت و بلوغ این حوزه ایجاد کنیم.
سماک امین در انتها افزود:  با توجه به اینکه موضوع مبارزه با پولشویی یک موضوع حاکمیتی است ، یکی از پیشنهادات مهم، لحاظ کمیته مبارزه با پولشویی در آیین نامه حاکمیت شرکتی است که می تواند تاثیر بسزایی در ساختار و نقش واحدهای مبارزه با پولشویی در اشخاص مشمول درصنعت بیمه ایفا نماید. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی