Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی چمران رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مطرح شدن بحث تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری گفت: مدیریت یکپارچه از ابتدای انقلاب به این شکل مطرح نبوده و در دهه ۷۰ (سال ۷۵) که آخرین قانون شورا تدوین می‌شود موضوع مدیریت یکپارچه نیز مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها با تاکید بر این نکته که موضوع مدیریت یکپارچه در ادوار شهرداری جدی گرفته نشد، افزود: زمانی که در سال ۸۲ اصلاحات قانون در صحن مجلس شورای اسلامی انجام شد باز هم در بخش مدیریت یکپارچه و تفویض برخی از امور به شهرداری‌ها اقدامی انجام نشد.

چمران ادامه داد: زمانی که در شورای عالی استان‌ها مشغول به فعالیت شدیم این کمبود قانونی را احساس کردیم و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا قانون با محوریت مدیریت یکپارچه اصلاح شود.

او بیان کرد: در دولت اول محمود احمدی نژاد با نشست‌های متعدد موضوع مدیریت یکپارچه مطرح شد و موضوع ۲ سال در کمیسیون زیر بنایی دولت مطرح شد و از ۲۰ موردی که اعلام شد ۱۶ مورد را کمیسیون زیر بنایی دولت پذیرفت که در اختیار شهرداری باشد.

رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها ادامه داد: موضوع زمانی که به دولت رفت متاسفانه با مخالفت برخی از وزرا به تصویب نرسید و در دولت دهم نتوانستیم اقدام موثری انجام دهیم.

چمران ادامه داد: یکی از مباحثی که موجب شد مدیریت یکپارچه به شکل یک قانون تصویب نشود این بود که اگر بخشی از اختیارات به شهرداری واگذار شود آن گاه شهرداری به اندازه یک وزارتخانه مسئولیت پیدا می‌کند و همین امر موجب بروز مشکل می‌شود.

او با اشاره به مشکل‌های موجود بین معاونت‌های شهرداری تهران گفت: یکی دیگر از علت‌هایی که موجب به تصویب نرسیدن قانون مدیریت یکپارچه شهری شد ناهماهنگی بین معاونت‌های مختلف شهرداری بود، اما تاکید ما بر این بود که مدیریت یکپارچه به معنی عملکردی هماهنگ است.

رئیس اسبق شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شهردار تهران به عنوان مسئول شهر می‌تواند هماهنگی بین دستگاهی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید

کاهش تصادفات فوتی مهمترین دغدغه مدیریت شهرى در حوزه ترافیک
لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی بر آموزش‌ شهروندی به اصناف برای مقابله با کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر شورای عالی استان ها مدیریت یکپارچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهر را عملیاتی کند
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد