Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان جنوبی از اولین واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک کشور در بیرجند بازدید کردند.

اخبار اقتصادی- اولین واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک کشور چندی پیش در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تا قبل از راه‌اندازی این واحد تولیدی، ۱۰۰ درصد خطوط تولید کاشی و سرامیک از چین و ایتالیا وارد کشور می شد که خروج ارز زیادی را به همراه داشت.

جلوگیری از خروج ارز، بومی سازی سیستم‌ها و پشتیبانی آن‌ها در داخل کشور از مهمترین پیامدهای فعالیت این واحد تولیدی است.

فعالیت فاز اول این کارخانه برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته و با تکمیل و بهره برداری از فاز دوم که در دست ساخت است، ۱۱۲ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

بازار فروش محصولات این کارخانه، داخل کشور و کشورهای منطقه CIS است.

شرکت فنی مهندسی الکترو صدر، واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک پویا شهاب با ۵۸۰۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع به همت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره برداری رسیده است.



همچنین استاندار خراسان جنوبی همراه وزیر ورزش و جوانان از پروژه اقتصاد مقاومتی کارخانه تولید چرم مصنوعی بازدید کرد.

این کارخانه در حال فعالیت با برطرف کردن نیاز بازارهای داخلی، بخش عمده‌ای از محصولات خود را به کشور افغانستان صادر می‌کند.

۵۰ درصد مواد اولیه این کارخانه از طریق واردات و نیم دیگر از مواد معدنی موجود در استان تأمین می‌شود.

فاز اول این کارخانه با ۴۵۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال ۳۵ نفر به طور مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم آورده است.

با توسعه این واحد تولیدی و تکمیل فاز دوم آن، ۹۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کاشی و سرامیک وزیر ورزش و جوانان اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی وزیر ورزش و جوانان کاشی و سرامیک تولید کاشی و سرامیک بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر 760 هزار متر مربع با 5 هزار و 500 نفر پرسنل سالانه 22 هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و 12 هزار و 500 دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از 600 درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال 1404 نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم