Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان اعتبار برای پنج واحد گلخانه در سطح یک هکتار در نظر گرفته شده که نقش بسزایی در تولید محصولات گلخانه‌ای این منطقه دارد.

محمد میری افزود: باتوجه به کمبود منابع آب در تایباد، طی چند سال اخیر ایجاد فضاهای گلخانه‌ای در این شهرستان با استقبال خوب کشاورزان منطقه روبرو شده بطوریکه در حال حاضر ۱۱ هکتار گلخانه در قالب ۱۱۰ واحد در تایباد فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۸۵ درصد گلخانه‌های تایباد به تولید نشای جالیز اختصاص دارد و در سال زراعی جاری افزون بر ۲۰ میلیون نشای خربزه و هندوانه در این شهرستان تولید شد و در ۱۵ درصد دیگر محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی و سبزی تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان اینکه گلخانه‌های این شهرستان ۱۱۰ خانوار بهره بردار دارد گفت: در حال حاضر واحدهای گلخانه در تایباد زمینه اشتغال ۷۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده‌اند.

وی افزود: تولید محصولات گلخانه‌ای در مقایسه با فضای باز ۱۰ برابر کاهش مصرف آب و افزایش ۱۲ برابری تولید محصولات را در پی دارد.

میری ادامه داد: تولید خارج از فصل انواع محصول، افزایش درآمد برای کشاورزان، بهره برداری حداکثری از اراضی کشاورزی و کاهش هزینه تولید از مهمترین مزایای کشت‌های گلخانه‌ای است.

شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار کشتزار یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

این شهرستان بیش از هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در آن تولید می‌شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد وزارت جهاد کشاورزی اشتغال زایی فصلنامه علوم و فنون کشت های گلخانه ای اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد وزارت جهاد کشاورزی اشتغال زایی اراضی کشاورزی تایباد وزارت جهاد کشاورزی اشتغال زایی اراضی کشاورزی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان