Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@17:56:55 GMT

رالی طلا ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۷۰۶۲

رالی طلا ادامه دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ ارزش اونس طی این شش هفته بیش از ۷ درصد افزایش داشت تا در نهایت بتواند در پایان هفته‌ای که گذشت کار خود را در قیمت ۱۸۱۰ دلاری به پایان برساند. دو عامل اصلی رالی بی‌سابقه قیمت طلا در یک ماه و نیم گذشته افزایش مجدد بیماران کرونایی و بالاگرفتن مجدد تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو عاملی که در صورت رفع شدن منشأ آن می‌توانند بلافاصله حمایت خود را از طلا بردارند و در صورت تحقق این سناریو قیمت فلز زرد احتمالا با کاهش قابل توجهی مواجه خواهد شد. اما در حال حاضر و با توجه به اینکه تمام عوامل حمایت‌کننده طلا در بازارها فعال هستند، فضای کلی پیش‌بینی تحلیلگران همچنان از ادامه روند صعودی قیمت اونس حکایت دارد.

بازه قیمتی جدید اونس

طبق نظر تحلیلگران، طلا در ماه جاری (جولای) وارد بازه قیمتی جدیدی شده است. در حالی که بازه معاملاتی طلا برای ماه‌های می‌و آوریل حدود ۱۶۶۸ تا ۱۷۵۰ دلار مشخص شده بود، این پناهگاه‌ امن دارایی برای ماه جولای وارد بازه ۱۷۵۰ تا ۱۸۳۰ دلار شده است. این بازه با در نظر گرفتن شرایطی است که برخی تحلیلگران تکنیکال طلا مرز ۱۸۰۰ دلاری را در صورت حفظ عوامل تحریک‌کننده طلا، خط حمایتی جدید آن می‌دانند.

دو سناریوی محتمل اونس

با این حال طلا در هفته گذشته در حوالی مرز ۱۸۰۰ دلار معامله می‌شد و برای لحظاتی بالای این مرز و برای لحظاتی پایین این مرز معامله می‌شد. تحلیلگران بازارها با توجه به توقف و نوسان اندک طلا، دو سناریو را برای آینده کوتاه‌مدت طلا محتمل می‌دانند؛ رالی مجدد طلا و خیزش به سمت محدوده‌های قیمتی بالاتر یا پایین آمدن قیمت به دلیل فقدان تقاضا در بازارها.

دنیل پاویلونیس کارشناس بازارها در  RJO Futures بر این باور است در صورتی که طلا بتواند مرز مقاومتی ۱۸۲۹ دلاری را بشکند، این فلز ارزشمند قابلیت حرکت به سوی قله تاریخی اونس را دارد. او در این باره اظهار کرد: طلا در حال ساختن سد مستحکمی در اطراف مرز ۱۸۰۰ دلاری است. اگر قیمت اونس بتواند مرز ۱۸۲۹ دلاری را لمس و از آن عبور کند، موقعیت مناسبی برای رسیدن به قیمت ۱۹۲۳ دلاری دارد. این تحلیلگر بازارها درباره جهت حرکت قیمت طلا نیز افزود: پیش‌بینی من این است که در هفته‌های پیش‌‎رو طلا می‌تواند مرز اول را بشکند و به سمت قیمت‌های بالاتر حرکت کند.

مرزهای تکنیکال طلا

با وجود پیشروی طلا طی ۶ هفته گذشته، تحلیل‌ کارشناسان نشان می‌دهد اونس هنوز قابلیت افزایش قیمت در هفته‌های پیش‌رو را دارد.

کاهش مجدد ارزش شاخص دلار آمریکا در کنار وضعیت آشفته ژئوپلیتیکی در جهان، می‌توانند در کنار عوامل دیگر از جمله کرونا، همچنان سبب افزایش ارزش اونس شوند. افشین نبوی معاون ارشد در MKS SA کف قیمت اونس را ۱۸۰۰ دلار و سقف آن برای هفته آتی را ۱۸۲۰ دلار مشخص کرده است. او همچنین اضافه کرده است که در صورت شکستن مرز ۱۸۲۰ دلاری و حرکت فزاینده قیمتی، دسترسی به مرزهای ۱۸۵۰ دلاری و ۱۹۰۰ دلاری نیز ممکن خواهد بود.

با این وجود گروهی دیگر از تحلیلگران به سرمایه‌گذاران درباره اصلاح قیمتی طلا در مقطع کنونی هشدار داده‌اند. به عقیده این گروه بعید به‌نظر نمی‌رسد که روزهای آینده طلا به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار بازگردد حتی اگر به‌طور کلی روند قیمت فلز زرد افزایشی باشد.

پربیننده ترین قیمت دلار 28 تیرماه 1399 قیمت سکه در هفته گذشته چقدر رشد کرد؟ هفته طلایی برای طلا/ بورس دومین بازار پربازده هفته شد قیمت دلار (۱۳۹۹/۴/۲۸) دلار بیش از ۱۰۰۰تومان گران شد/ نرخ آزاد به ۲۵۳۰۰رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا طلا قیمت طلا دلار آمریکا فلز زرد قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مرز ۱۸۰۰ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 تاجیکستان تولیدکننده گوسفندان منحصر به فردی است که تا 40 هزار دلار ارزش دارند. حدود ۲۵۰ گوسفند غول‌پیکر هیسار - که با دو توده چربی در قسمت عقب آن‌ها قابل تشخیص هستند - زیر آفتاب اوایل بهار زیر نظر شاریپوف در حال چرا بودند. او گفت: «این‌ها به طور متوسط ۱۳۵ کیلوگرم (۳۰۰ پوند) وزن دارند. در اواخر زمستان خیلی سنگین نیستند، اما به سرعت اضافه وزن پیدا می‌کنند. بزرگ‌ترین گوسفند هیسار تاجیک می‌تواند بیش از ۲۱۰ کیلوگرم (۴۶۰ پوند) وزن داشته باشد و قادر به تولید گوشت و چربی حدود دو سوم وزن کل خود است، که می‌توانند برای کشاورزان بسیار سودآور باشند.» شروفجون راخیموف، یکی از اعضای آکادمی علوم کشاورزی تاجیکستان، به خبرگزاری فرانسه گفت: هیسار‌ها یک نژاد منحصر به فرد هستند، اول به دلیل وزنشان، به علاوه این گوسفند‌ها هرگز در یک نقطه نمی‌مانند، بنابراین به بهبود اکوسیستم زمین کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند تا ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) در جستجوی چراگاه بین فصول سال سرگردان باشند و به مراتع در مناطق مختلف کمک کنند تا احیا شوند. کاهش کیفیت زمین یکی از اصلی‌ترین چالش‌های زیست محیطی پیش روی آسیای مرکزی است. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۲۰ درصد از زمین‌های منطقه در حال حاضر تخریب شده است و ۱۸ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. این مساحت ۸۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع (نزدیک به ۳۱۰۰۰۰ مایل مربع) است که معادل وسعت ترکیه است. بسیاری از کشاورزان که با کاهش بهره‌وری زمین هایشان به معیشت خود آسیب وارد می‌کنند، مهاجرت را انتخاب می‌کنند. در چنین محیطی، وضعیت گوسفند هیسار - که می‌تواند در شرایط سخت رشد کند - برای تاجیکستان مورد توجه عمومی جدی است. تاجیکستان اخیراً همسایگان خود را به دستکاری در این نژاد متهم کرده و آن را با دیگر گونه‌های محلی برای ایجاد گوسفندان سنگین‌تر به کار برده اند. یک هیسار به وزن ۲۳۰ کیلوگرم سال گذشته در یک مسابقه کشاورزی در قزاقستان به ثبت رسید و رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کرد. پرورش دهندگان تاجیک می‌گویند که قصد دارند جلوتر بمانند. بوبوکالونوف در حالی که در مقابل گوسفندی که روی ترازو خوابیده و پاهایش را به هم بسته است، گفت: «او ۱۵۲ کیلوگرم وزن دارد و ۱۵۰۰۰ دلار ارزش دارد. این مبلغ معادل شش سال حقوق متوسط در تاجیکستان است. بوبوکالونوف قصد دارد او را اواخر امسال بفروشد.امیدوارم تا زمان مسابقات تابستان امسال وزن او به ۲۲۰ تا ۲۳۰ کیلوگرم برسد. فقط با تغذیه او با محصولات طبیعی بدون دوپینگ، او می‌تواند روزانه ۸۰۰ گرم وزن داشته باشد.» در قزاقستان، یک گوسفند در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۴۰۰۰۰ دلار فروخته شد. با این گوسفندها در این ویدیو آشنا می‌شوید.

دیگر خبرها

  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • عبور از دژاووی بورسی
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟