Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید همتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی در حوزه علوم ورزشی و تربیت بدنی اظهار کرد: یکی از معضلات و مشکلات کنونی کشور بحث اشتغال است و یکی از راه‌های حل این معضل تغییر ریل دانشگاه به آموزش‌های مهارت محور است.

وی افزود: اغلب دانشجویانی که در دوران تحصیل خود با مهارت‌های کافی آشنا و مسلط می‌شوند، پس از اتمام این دوران راحت‌تر آغاز به‌کار می‌کنند یا به‌سمت خوداشتغالی می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از حوزه‌هایی که آموزش‌های مهارتی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است علوم ورزشی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: باتوجه به جنس این رشته تخصصی، مهارت‌افزایی و توانمندی در حوزه علوم ورزشی و تربیت‌بدنی شاخصه نخست اشتغال برای دانش آموختگان به‌شمار می‌رود. البته برای تحقق این مهم باید آموزش‌ها را از گروه‌های پایه آغاز کرد.

همتی با اشاره به فرصت‌های طلایی پراکندگی مدارس سما در سرتاسر کشور عنوان‌ کرد: اکنون 70 هزار دانش‌آموز مدارس سما آماده استعدادیابی و سوق به مدارس مهارتی ورزش هستند که باید به این موضوع به عنوان یک فرصت نگریست. راه‌اندازی مدارس مهارتی و تخصصی ورزشی برای مهارت‌افزایی در این حوزه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: این مدارس تخصصی و مهارتی با جذب دانش‌آموزان و هدایت آنها در رشته‌های مختلف ورزشی ضمن اینکه زمینه ورود دانش‌آموزان به میادین قهرمانی را مهیا بلکه آینده آنها را در دوران پس از دانش‌آموختگی دانشگاهی به‌عنوان مربیان نمونه رقم می‌زند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از بابت مجموعه‌های ورزشی مجهز و استادان نمونه در سطح کشور بی‌نظیر است و می‌توان نسبت به آینده چنین طرحی امیدوار بود و مدارس مهارتی و تخصصی را نسبت ظرفیت شهرها گسترش داد.

همتی درباره کارآفرینی دانش‌آموختگان علوم ورزشی و لزوم توانمندی آنها گفت: سطح توانمندی و مهارت‌افزایی این دسته از دانش‌آموختگان باید به‌مراتب بالاتر از مدارس مهارتی دیده شود و برای این کار آکادمی‌های تخصصی ارائه دهنده مجموعه خدمات آموزشی هستند می‌تواند موثر باشد.

وی یادآوری کرد: آکادمی‌های تخصصی به‌معنی مراکز تخصصی ورزش با ویژگی‌های فراگیر آموزشی می‌آید. در این مراکز عالی مهارتی مباحثی چون تغذیه، علم تمرین، فیزیولوژی و بسیاری از مباحث تخصصی در آنها برای دانش‌آموختگان این حوزه ارائه می‌شود تا خدمات تخصصی در حوزه‌های کسب‌وکار خود اضافه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد تا مدارس عالی مهارتی را در سطوح آکادمی‌های تخصصی و مهارتی ارتقا داده و گام بزرگی در توانمندسازی دانشجویان بردارد.

انتهای پیام/

358 / 167 مدارس عالی مهارتی مدارس مهارتی ورزش جمشید همتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش های مهارت مدارس مهارتی دانش آموختگان عالی مهارتی علوم ورزشی علوم ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین اختتامیه دومین نشست افق تحول دانشگاه اجلاسیه سراسری گروه کشوری علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در روز دوم این اجلاسیه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سید عبداله میر غیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، اکبر نصرالهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه، زهرا السادات مشیر استخاره مدیر گروه کشوری علوم اجتماعی، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر، مدیران گروه علوم اجتماعی کشوری، علی چیتگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و روسای واحد‌های دانشگاهی و معاونین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد.

دکتر طهرانچی در حاشیه مراسم اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با دکتر چیتگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

اجلاسیه سراسری گروه کشوری علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) واحد چالوس در قالب کمیته‌های کارگروه علوم اجتماعی در چهار بخش کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها