Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@03:59:40 GMT

انتخابات پارلمانی سوریه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۷۷۷۳

انتخابات پارلمانی سوریه آغاز شد

مردم سوریه برای انتخاب نمایندگان پارلمانی خود امروز به پای صندوق های رای می روند. ۱۶۵۶ نامزد از جمله ۲۰۰ زن برای به دست آوردن ۲۵۰ کرسی مجلس سوریه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش مشرق، درهای مراکز اخذ رای صبح امروز به روی رای دهندگان سوری برای شرکت در انتخابات پارلمانی باز شد.

این انتخابات از ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز و تا ساعت 19 عصر به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هر شهروند سوری که 18 سال خود را تمام کرده باشد می‌تواند در انتخابات مجلس ملی شرکت کند و همچنین نیروهای ارتش عربی سوریه و نیروهای امنیتی نیز به موجب قانون حق مشارکت در این انتخابات را داشته و می توانند در این دستاورد ملی سهیم باشند.

بر اساس اعلام کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه روز شنبه یعنی یک روز قبل از برگزاری انتخابات مرحله سکوت انتخاباتی در این کشور بود و هیچ یک از نامزدها حق هیچگونه تبلیغات انتخاباتی نداشته و کمپین‌های آنها در همه رسانه‌ها طبق قانون انتخابات متوقف شد.

ببینید: عکس/ آغاز انتخابات پارلمانی سوریه

طبق ماده 58 قانون انتخابات 24 ساعت قبل از تاریخ مشخص شده برای برگزاری انتخابات٬ تبیلغات متوقف شده و هیچ کس نمی‌تواند از هیچ راهی تبلیغات انتخاباتی خود را ادامه دهد.

طبق اطلاعات کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه در این دوره از انتخابات که در 7 هزار و 277 مرکز رای گیری برگزار می شود، 1656 نامزد از جمله 200 زن برای به دست آوردن 250 کرسی مجلس سوریه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بر این اساس در طرطوس 58 نفر، سویداء 20 نفر، حسکه207 نفر، ادلب 47 نفر،حمص 102 نفر، لاذقیه 217 نفر،دیر الزور 58 نفر،حماه 122 نفر،حلب 159 نفر، حومه حلب 153 نفر،دمشق 253 نفر، حومه دمشق 619 نفر، قنیطره 34 نفر، رقه 37 نفر و در درعا 32 نفر برای سومین دوره مجلس قانونگذاری سوریه نامزد شده‌اند.

استان های حلب، دمشق و حمص به ترتیب با 52، 29 و23 نماینده بیشترین کرسی را در پارلمان 250 نفری سوریه داشته و اهمیت آنها در این است که حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه، دمشق پایتخت سیاسی و حمص به عنوان بزرگ ترین استان سوریه از شرق تا غرب آن در مرکز این کشور امتداد دارد.

در حلب بارزترین لیست انتخاباتی، لیست‌های «الاصاله» و «الشهباء» هستند و بیشتر از 90 درصد نمایندگان مستقل حلب از این دو لیست انتخاب خواهند شد.

همچنین استان الحسکه با وجود حضور اشغالگران آمریکا و نیروهای همپیمان آنها خود را برای برگزاری انتخابات آماده می‌کند. پیش از این ساکنان استان الحسکه اعلام کرده بودند که انتخابات پارلمانی باید در موعد مقرر خود برگزار شود و این انتخابات یک پیروزی برای اراده مردم سوریه به شمار می رود.

قانون اساسی سوریه به دنبال آغاز بحران این کشور در 2011 و طرح برخی درخواست‌ها از سوی معترضان همراه با برخی قوانین دیگر مانند قانون مطبوعات و رسانه‌ها در سال 2012 اصلاح شد و اکنون سومین انتخابات پارلمانی در سوریه بر اساس قانون اساسی جدید این کشور برگزار می شود و نامزدهای منتخب 4 سال به عنوان نماینده مردم فعالیت می‌کنند.

انتخابات سوریه پس از دوبار تعویق به دلیل شیوع  ویروس کرونا برگزار می‌شود. پیش از این نیز دولت سوریه با تدابیری همچون بستن گذرگاه‌های مرزی و امکان منع کامل تردد، بستن مراکز گردشگری، پارک‌ها، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و تجهیز بیمارستان‌ها برای مراقبت از بیماران کرونایی، برای کنترل این ویروس در کشور اقدام کرده و خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا در این زمینه شده بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم سوریه آمریکا ارتش عربی سوریه دولت سوریه مجلس ملی مجلس سوریه انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند