Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ 25سال پیش، در تاریخ 16ژوئیه 1995، یک شرکت ناشناخته از سیاتل وب‌سایتی را تحت عنوان "بزرگترین کتابفروشی کره‌زمین" راه‌اندازی کرد. در حالی که این عمل در آن زمان شاید کمی جسورانه به نظر برسد، دو و نیم دهه بعد شرکت آمازون اعلام کرد که نه تنها بزرگترین کتاب‌فروشی بلکه بزرگ‌ترین فروشگاه جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر یک مورد وجود داشته باشد که جف بزوس، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت آمازون به آن مشهور باشد، تمرکز جدی وی بر روی رشد بلندمدت است. با نادیده گرفتن منتقدین برای سال‌ها، بزوس با فدا کردن سودهای کوتاه‌مدت برای موفقیت‌های بلندمدت، زمان زیادی را صرف کرد، که به دنبال آن شرکت به یک مرکز قدرت جهانی و او به عنوان ثروتمندترین فرد روی کره‌زمین تبدیل شد.

گفتنی است که آمازون نه تنها جایگاه خود را به عنوان پیشرو در خرده‌فروشی آنلاین در بخش‌های بزرگ جهان تثبیت کرده، بلکه یک کسب و کار محاسبات ابری پیشرو در صنعت نیز ایجاد کرده که خود را به عنوان یک توزیع کننده اصلی در پخش موسیقی و ویدیو و همچنین عرضه بلندگوهای هوشمند بازار معرفی کرده است.

این شرکت تمام این دستاوردها را با سخت‌گیری در سرمایه‌گذاری مجدد بیشتر پول‌هایی که کسب می‌کند، به دست آورده است. با این حال، در هر دو سال گذشته، درآمد خالص آمازون از 10میلیارد دلار فراتر رفت که نشان می‌دهد این شرکت در حال حاضر بیشتر از دیدگاه بلندمدت بزوس کسب درآمد می‌کند.

در نمودار ارائه شده، میزان درآمد و درآمد خالص شرکت آمازون از سال 1997 تا 2019 را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار +جدول موبایل GLX چند؟ +جدول موبایل نوکیا چند؟ +جدول قیمت لپ تاپ‌ ایسر در بازار +جدول تبلت مایکروسافت چند؟ +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جف بزوس آمازون جف بزوس بلندگوهای هوشمند شرکت آمازون غول فناوری بزرگ ترین فروشگاه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟

 بررسی و مقایسه گزارش‌های مالی پتروشیمی بوعلی سینا و سایر پتروشیمی‌ها در سال گذشته خبر از آن می‌دهد که بوعلی، سومین پتروشیمی پردرآمد بورسی در این سال لقب گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز، نگاهی به این گزارش‌های مالی نشان می‌دهد بوعلی در سال 1402 بیشتر از 57 همت از فروش محصولات خود درآمد داشته است. شایان ذکر است عمده درآمد این شرکت از فروش دو محصول ریفرمیت و برش سنگین بوده است. به طوری که این دو محصول برای بوعلی به‌ترتیب 26.4 و 15.2 همت درآمد داشته‌اند.

درآمدزایی پتروشیمی بوعلی افزایش یافت

همان‌طور که گفته شد، پتروشیمی بوعلی در فهرست پردرآمدترین‌ پتروشیمی‌های بورسی قرار دارد. حال باید دید بوعلی تا چه حد در افزایش درآمد خود موفق بوده است. بررسی گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد درآمد حاصل از فروش محصولات بوعلی در سال 1402 نسبت به 1401 حدود 18 درصد بالا رفته است.

اما موضوع مهمی که باید بازگو کرد اینکه رشد درآمد بوعلی به سبب بهبود عملکرد فروش آن نبوده و تنها به دلیل رشد نرخ فروش محصولات این پتروشیمی در سال 1402 است؛ به طوری که میانگین نرخ فروش محصولات پتروشیمی بوعلی طی یک سال گذشته 25 درصد بالا رفته است.

مقدار فروش بوعلی کاهش یافت

مطابق با آنچه گفته شد، رشد درآمد پتروشیمی بوعلی به واسطه افزایش نرخ فروش محصولات آن بوده است. چرا که بررسی گزارش‌های مالی این پتروشیمی در سال 1402 نشان می‌دهد تناژ تولید و فروش این شرکت در سال 1402 نسبت به 1401 پایین آمده است.

بر این اساس، مقدار تولید بوعلی از دو میلیون تن در سال 1401 با کاهش 7.3 درصدی به یک میلیون و 900 هزار تن در سال 1402 رسیده است. همچنین بوعلی در سال گذشته با کاهش 5.4 درصدی مقدار فروش روبه‌رو شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟