Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به فرزاد جهان‌بین معاون جدید فرهنگی این دانشگاه توصیه‌هایی را بیان کردند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در ابتدا لازم است از زحمات و خدمات سه ساله جناب حجت الاسلام کلانتری معاون سابق فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدوین سند تحول فرهنگی و ابلاغ آیین‌نامه آراستگی و پیگیری آن از اقدامات برجسته دوران مسئولیتشان محسوب می‌شود. تعامل ایشان با مجموعه بسیج دانشجویی در تمام سطوح قابل قبول بود و با درکی صحیح از جایگاه بسیج دانشجویی، همواره رویکرد‌های حمایتی از توسعه فعالیت‌های این تشکل انقلابی از جمله اردو‌های راهیان نور، اربعین حسینی، طرح ولایت، ابلاغ بخشنامه تقویت و توسعه فعالیت‌های بسیج دانشجویی داشتند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: حتما استحضار دارید رویکرد جدید بسیج دانشجویی در مواجهه با کاستی‌ها و نقصان‌ها در تمام عرصه‌های نقش آفرینی تحت عنوان «مساله محوری» در حال پیگیری است. اصلاح امور و حکمرانی خوب اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه مسائل اصلی در حوزه‌های مختلف احصا و برای پیدا کردن راه حل تلاش شود. رمز موفقیت و ابتلا نشدن به آفاتی همچون روزمرگی، مدیریت سلیقه‌ای، پرداختن به امور غیر اولیت دار و سیاست زدگی، داشتن نقشه راه و تدوین برنامه تحول مبتنی بر زمان بندی است که اگر با رویکرد مسئله محوری دنبال شود، حتما برکاتی برای انقلاب اسلامی و دانشگاه خواهد داشت.

تدوین برنامه جامع تحول فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی

در نامه به سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان شده است: مستحضر هستید در زمینه تهیه اسناد بالادستی سند‌هایی همچون: سند دانشگاه اسلامی، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی جهت‌گیری کلی را در حوزه فرهنگی بیان کرده است. اما تبدیل آن به فرمول‌های حکمرانی و عملیاتی شدن نیاز به تدوین برنامه‌ای است که با زمان بندی دقیق قابل رصد و پیگیری باشد.

باز تعریف نقش ستادی و نسبت آن با واحد‌های دانشگاهی

در بخش دیگری از این نامه آمده است: خط مشی گذاری، هدایت، سازماندهی، نظارت، شبکه سازی، تسهیل گری و حمایت از جمله وظایف هر ستاد می‌باشد. معاونت فرهنگی در سازمان مرکزی می‌بایست آرایش خود را این اساس تنظیم نماید و برای ایفای نقش‌های یاد شده برنامه داشته باشد. برای مثال در بسیاری از موارد مشاهده شده به دلیل وسعت جغرافیا و تکثر واحد‌ها به علت فقدان سازوکارها، نظارت مغفول واقع شده و یا ستاد خود مشغول به اجرای برنامه مانند واحد‌های صف شده است.

راه اندازی اتاق وضعیت

در نامه 14 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: ستاد یک تشکیلات همواره باید از آخرین وضعیت تحولات در ریز مجموعه‌های خود مطلع باشد. امروزه کسب اطلاعات جهت برنامه ریزی، نظارت و اصلاح امور از واجبات هر تشکیلات است. متاسفانه آمار تجمیعی دقیقی از مواردی همچون تعداد برنامه‌های فرهنگی اجرا شده و بر اساس رسالت‌های تعریف شده، میزان بودجه محقق شده و یا اختصاص داده شده در واحد‌ها، تعداد برخورد‌های انضباطی هر اطلاعات دیگری که شمای کلی وضعیت فعلی فرهنگی دانشگاه را روشن سازد وجود ندارد. اتاق وضعیت آنلاین زمانی تحقق پیدا می‌کند که سامانه الکترونیکی دقیقی در این حوزه طراحی و پیاده سازی شود. سامانه سپاری یکی از ابزار‌های مدیریتی است که با توجه به توسعه ارتباطات وجود آن نعمتی برای هر مدیر است. ارتقای شفافیت، توسعه نظارت و مبارزه با فساد بر برکاتی است که امروزه در بستر فناوری اطلاعات به وقوع می‌پیوندد.

اصلاح روند شورا‌های فرهنگی واحدها
در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از یک هویت برخوردار است. اما هر واحد دانشگاهی اقتضائات خاص خود را دارد و اصلاح مسائل فرهنگی در هر واحد باید توسط دانشگاهیان همان واحد اتفاق بیفتد. ستاد در این زمینه نقش هدایت‌گری و آموزش را بر عهده دارد. شورای فرهنگی واحد‌های دانشگاهی متاسفانه به جای اینکه با رویکرد مسئله محوری به دنبال حل مسائل باشند به شورای تقسیم بودجه فرهنگی تبدیل شده اند و متاسفانه هیچ بستر دیگری برای بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه وجود ندارد. این مسئله باعث شده بسیاری از برنامه‌های طراحی شده سطحی، سلیقه‌ای، غیر عمیق و برای قشر معدودی از دانشجویان طراحی شود.

استفاده از افراد تحولی در پست‌های فرهنگی

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: هر چند در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای به کارگیری افراد مومن و ارزشی در سمت معاون فرهنگی واحد‌ها صورت گرفته است. اما به نظر می‌رسد در گزینش معاونان فرهنگی باید دقت بیشتری صورت بگیرد و افرادی انتخاب شوند که دارای روحیه تحولی در حوزه فرهنگی باشند. متاسفانه علیرغم اینکه استان تهران از نظر جمعیتی نزدیک به یک سوم دانشگاه را در بر میگیرد، اما متاسفانه تاکنون اهتمامی جدی برای تغییر معاونین فرهنگی در تهران صورت نگرفته و یا عموما افراد بسیار ضعیف مسئولیت معاونت فرهنگی در واحد‌های تهران را بر عهده دارند. در این زمینه لازم است با تعاملی صحیح با واحد‌های تهران افراد دغدغمند، جوان، با نشاط و تحول خواه برای حوزه فرهنگی انتخاب شوند.

تقویت تشکل‌های انقلابی و افزایش نشاط سیاسی

دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کردند: گفته می‌شود تعداد تشکل‌های قانونی که مطابق آیین نامه تشکل‌های سیاسی - اسلامی تشکیل شده‌اند نزدیک به ۳۰۰ تشکل می‌رسد. تعدادی زیادی از این دفاتر ذیل سه اتحادیه مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی هم ذیل اتحادیه‌های ۴ گانه تعریف می‌شوند. در حوزه حمایتی و تسهیل گیری علیرغم اینکه تلاش‌هایی صورت گرفته است، اما همچنان بخشنامه بحث برانگیز ۱۶ سال ۱۳۹۳ ملاک تسهیل گری برای تشکل‌هاست که نارضایتی فعالان تشکلی را در پی داشته است. اداره کل تشکل‌ها می‌بایست از برگزاری دوره‌های آموزشی تجمیعی که اقتضائات تشکل‌ها را ملاحظه نمی‌کند، اجازه دهد خود تشکل‌ها دوره‌های آموزشی متناسب با شرایط خودشان برگزار کنند. متاسفانه نشاط سیاسی و نقش آفرینی برای حل مسائل کشور در تشکل‌های دانشگاه آزاد به ندرت دیده می‌شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ستاد اداره کل تشکل‌ها در دانشگاه آزاد در مقایسه با اداره تشکل‌ها در نهاد رهبری و وزارتین بسیار بزرگ‌تر است. اما به اذعان فعالان تشکلی کارآمدی آن بسیار کمتر است. تقویت نشاط سیاسی نتیجه میدان دادن به تشکل‌های انقلابی است که از توصیه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب به دانشگاهیان است. کرسی‌های آزاد اندیشی متاسفانه امروز به دلیل محافظه کاری مسئولان دانشگاهی و گیر انداختن دانشجویان در بروکراسی طولانی مدت اداری در مسئله صدور مجوز به سختی و با نگاه امنیتی برگزار می‌شود که این مساله مورد گلایه دانشجویان بوده است. این مطالبه مقام معظم رهبری سال هاست که به علت غفلت مسئولان، استادان و دانشجویان روی زمین مانده است و با حداقل ظرفیت انجام می‌شود.

تلاش برای بهبود وضعیت پوشش دانشجویان، استادان و کارمندان

دانشجویان بیان کردند: آیین نامه آراستگی که سال ۹۷ با تلاش معاونت فرهنگی تدوین و ابلاغ شد به خوبی استاندارد‌های لازم در زمینه پوشش دانشگاهیان را ترسیم کرده است. اما متاسفانه مسئولان واحد‌های دانشگاهی اهتمام لازم را برای اجرای آن ندارند. نگاه مشتری مداری با چاشنی تسامح و تساهل که بعضا در برخی مسئولان دیده می‌شود مانع از پیگیری اجرای آیین نامه شده است. در کنار آیین نامه تعداد برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی در واحد‌های دانشگاهی بسیار کم است و رویکرد تربیتی تقریبا در بین واحد‌ها وجود ندارد. لازم است معاونت فرهنگی در دوره جدید برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام دهد.

اتخاذ رویکرد تربیتی و کادرسازی

در نامه به جهان‌بین آمده است: کارگزاران حکومت اسلامی خروجی حوزه و دانشگاه هستند. هر چند نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی تراز در کشور و انسان زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) از دانشگاه بیشتر است، اما قطعا دانشگاه نیز جایگاه خود را در کادرسازی برای انقلاب دارد. قطعا رشد و کادر سازی در بستر فعالیت و عملیات فرهنگی رخ می‌دهد و فرصت آزمون و خطا قائل شدن برای دانشجوی جوان انقلابی که بتواند با نقش آفرینی در این مسیر گام بردارد و در صورت ارتکاب خطا، با هدایت مسئولان امر از خطای خود عبرت گیرد و این از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. تربیت زمانی رخ می‌دهد که تمام شئون دانشگاه و البته مسئولان فرهنگی آن برای ۴ بعد آموزش مبانی دینی و معرفت اسلامی، بصیرت افزایی (شناخت حق از باطل در مسائل روز)، اخلاقی و نقش آفرینی تخصصی دانشجو برنامه ریزی داشته باشند.

توجه به فعالیت فرهنگی و ارائه خدمت در فضای مجازی
در بخش دیگری از این نامه آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از یک میلیون دانشجو متاسفانه هنوز از یک نرم افزار جامع خدماتی در امور دانشجویی و آموزشی برخوردار نیست. به نظر می‌رسد اداره کل دانشجویی با همکاری مجموعه فناوری اطلاعات سریعا باید در این خصوص چاره اندیشی کند. همچنین داشتن برنامه منسجم برای تهیه و توزیع محتوای فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار موبایلی از دیگر وظایف معاونت فرهنگی دانشجویی است که اگر هنرمندانه عمل شود قطعا مخاطبین بسیاری از جامعه دانشگاه را در برخواهد گرفت. البته تعدد مراجع رسانه‌ای و عدم وجود حکمرانی یکپارچه در فضای مجازی و رسانه از چالش‌های دانشگاه آزاد اسلامی است. برای مرکز رسانه و رسانه‌های وابسته به آن، روابط عمومی، مرکز فناوری اطلاعات بایستی در خدمت ماموریت‌های فرهنگی دانشگاه ایفای نقش کنند که امروز این هماهنگی دیده نمی‌شود.


تشکیل بستری برای پیگیری مطالبات صنفی
در نامه 14 دفتر بسیج دانشجویی عنوان شده است: متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا تا کنون نسبت به مسائل صنفی دانشجویان بی توجه بوده است. مدیریت اسبق دانشگاه آزاد با دیکتاتوری تمام و اتخاذ سیاست متمرکز با این نیت که بتواند هر صدای معترض و مخالفی را خاموش و سرکوب کند اجازه تشکیل شورای صنفی و نقش دادن به دانشجویان برای پیگیری و حل مسائل صنفی را نمی‌داده است. دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم دریافت شهریه از دانشجویان هیچ نقش و حقوقی برای پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان در بستری قانونی قائل نیست و در برابر ایجاد شورای صنفی مقاومت می‌کند. داشتن نگاه امنیتی به شورای صنفی از موانع تشکیل این شورا در طول حیات دانشگاه بوده است. امید است در دوره مسئولیت حضرتعالی تشکیل بستری قانونی با حضور دانشجویان برای پیگیری مطالبات صنفی مورد توجه قرار گیرد.

توجه ویژه به فعالیت‌های هنری و شبکه سازی هنرمندان متعهد و نشریات

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: فعالیت‌های هنری همچون تولیدات چند رسانه‌ای، گرافیکی، تئاتر، هنر‌های دستی، نویسندگی باید بیش از از پیش مورد توجه قرار گیرد. شناسایی هنرمندان متعهد و کمک به رشد و ارتقای آن‌ها و شبکه سازی بین آن‌ها از وظایف معاونت فرهنگی است. همچنان که این اتفاقات در حوزه نشریات دانشجویی نیز باید رخ دهد. سال گذشته رهبر معظم انقلاب نکات مهمی را در خصوص نشریات دانشجویی مطرح نمودند که برای تحقق آن می‌بایست برنامه ریزی کرد. متاسفانه واحد‌های دانشگاهی حمایت مادی لازم را در زمینه چاپ و انتشار نشریات ندارند.

تقویت اردو‌های دانشجویی

در بخش دیگری از این نامه آمده است: لازم است برگزاری اردو‌های راهیان نور، اردو‌های جهادی، اربعین حسینی باید بیش از گذشته مورد توجه و حمایت معاونت فرهنگی دانشگاه قرار گیرد. در دو سال گذشته دانشگاه گا‌ها با شعار تقویت این فعالیت‌ها به جای اعتماد به دانشجویان رویکرد تصدی گری در پیش گرفته است که منجر به سایش در جبهه خودی شده است. شایسته است دانشگاه در این عرصه به جایگاه حمایتی خود برگردد و برخی ماموریت‌های یاد شده که به بیرون از اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تفویض شده بود مجدد به همین اداره کل برگردد. در زمینه اردو‌های زیارتی و تفریحی، تشکیلاتی نیز که بستری برای جذب دانشجویان در تشکل‌های انقلابی است باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.


تلاش برای رفع آسیب‌های اجتماعی درون دانشگاه

دانشجویان در نامه به معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کردند: متاسفانه آسیب‌هایی همچون مصرف دخانیات و مواد مخدر، طلاق، اعتیاد به فضای مجازی، هم باشی، انحرافات جنسی از مواردی است که گریبان گیر محیط دانشجویی شده است و اگر برنامه‌ای برای کنترل آن وجود نداشته باشد شیوع بیشتری پیدا خواهد کرد. تشکیل شورای اجتماعی جهت هم افزا کردن ظرفیت‌های دانشگاه می‌تواند در کنترل این مسئله نقش جدی ایفا کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مسائل مربوط به بودجه فرهنگی و لزوم تدوین آیین نامه مالی ویژه فعالیت‌های فرهنگی: اختصاص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی و برای پیشنهادی تشکل‌ها همواره از دغدغه‌های فعالان فرهنگی دانشگاه بوده است. متاسفانه مسئولان واحد‌های دانشگاهی به بهانه کاهش نقدینگی و مشکلات پرداخت حقوق کارکنان، تخصیص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی را به سختی انجام می‌دهند. بسیج دانشجویی از مشکلات مالی و کسری بودجه دانشگاه نیک آگاه است و به دنبال طراحی برنامه‌های اولویت دار کم هزینه پر اثر است. اما مسئولان دانشگاه در تمام سطوح باید بدانند که مشکل پرداخت حقوق کارکنان و اساتید با هزینه نکردن در عرصه فرهنگی حل نخواهد شد.

دانشجویان در این نامه تاکید کردند: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد منابع مالی دانشگاه هزینه حقوق و دستمزد می‌شود. اما سهم فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دانشگاه از بودجه کل دانشگاه در حد ۳ درصد است که آن هم محقق نمی‌شود؛ لذا باید تلاش نمود هنگام تصویب بودجه فرهنگی فعالیت‌های اساسی و اولویت دار فرهنگی در راس امور قرار گیرند و تلاش شود با تصویب بودجه واقعی با مشارکت تشکل‌ها و فعالان فرهنگی با تکیه بر شفافیت این دغدغه برطرف شود.

در بخش پایانی این نامه آمده است: تدوین و ابلاغ ضوابط هزینه کرد فرهنگی با توجه به جنس فعالیت‌ها ضروری به نظر می‌ر‌سد. متاسفانه بسیاری از کارشناسان و مسئولان مالی و خزانه داری دانشگاه درک صحیحی از جنس فعالیت‌های فرهنگی ندارند و نحوه مواجهه آن‌ها با مسائل فرهنگی، مانند حوزه‌های جاری، عمرانی است.

انتهای پیام/

300 / 320 دانشگاه آزاد اسلامی فرزاد جهان بین طرح ولایت برخورد‌های انضباطی با دانشجویان توسعه ارتباطات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی طرح ولایت توسعه ارتباطات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد های دانشگاهی فعالیت های فرهنگی بسیج دانشجویی معاونت فرهنگی برای پیگیری برنامه ریزی نقش آفرینی قرار گیرد فعالیت ها مورد توجه آیین نامه اداره کل واحد ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود

علیرضا عزیزی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد: اردوی زیارتی فرهنگی دانشجویان برادر اتحادیه شرق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان، کرمان و سیستان بلوچستان همزمان با سالروز شکست حمله نظامی امریکا به صحرای طبس در شهرستان طبس برگزار شد.

وی، برگزاری اردوی راهیان مقاومت درشهرستان طبس با حضور جمع کثیری از دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های شرق کشور را رویدادی بزرگ فرهنگی و دارای آثار و برکات ارزشمند توصیف کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی اضافه کرد: اینگونه اردو‌های فرهنگی فاخر علاوه بر بصیرت‌افزایی زمینه‌ساز تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی است.

عزیزی با بیان اینکه شکست حمله نظامی امریکا در صحرای طبس تجلی امداد‌های غیبی و حقانیت نظام جمهوری اسلامی بود، ادامه داد: در شرایط فعلی که دشمنان و استکبار جهانی همه ابزار‌های تبلیغی و هجمه‌ها و هیاهوی رسانه‌ای را علیه کشور و اسلامی به‌کار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: ایجاد دبیرخانه دائمی مقاومت و استکبارستیزی دردانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی برای برگزاری اینگونه اردو‌ها و محافل فرهنگی در چنین مناسبت‌هایی فرصت تبلیغی و تبیینی ارزشمندی برای ترویج آموزه‌های معنوی و اسلامی و دستاورد‌های انقلاب و ارتقای معنویت و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی یادآور شد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای جهاد تبیین و تحقق اهداف متعالی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی همواره تأکید ویژه‌ای دارند و بدین لحاظ برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی تدارک دیده شده است.

عزیزی تشریح کرد: در اردوی زیارتی راهیان مقاومت هم زمینه آشنایی دانشجویان با ابعاد شکست سنگین آمریکا در صحرای طبس مهیا شد و هم زیارت امامزاده حضرت حسین ابن موسی الکاظم(ع) با شهدای گرانقدر و گمنام واحد طبس تجدیدمیثاق کردند.

وی ضمن قدردانی از عنایت دکتر طهرانچی و دکتر سروری مجد و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان‌شمالی و رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان از مسئولان، برگزاری مراسم پنجم اردیبهشت‌ماه را مهم برشمرد.

شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس معجزه الهی بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی هم در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در اردوی فرهنگی راهیان مقاومت ضمن قدردانی از برگزارکنندگان اردو، اهمیت حادثه طبس را با اهمیت برشمرد.

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به مناسبت شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس آن را معجزه الهی شمرد که خداوند شن‌ها را مامور کرد و گفت: در ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) در پیام‌شان این نکته را خاطرنشان ساختند که دولت وقت آمریکا به ریاست جیمی کارتر حتی توانایی اداره کشورشان را هم ندارند و چه بسا اگر به تهران هم حمله می‌کردند تمام تیم اعزامی شان از بین می‌رفت.

وی در ادامه به اعتراضات دانشگاه‌های غربی علیه رژیم غاصب صهیونیستی را نشانه مظلومیت مردم فلسطین دانست که دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد و ادامه داد: آزادی بیان در دانشگاه‌های غرب یک دروغ است و نشانه آن دستگیری استادان معترض به کشتار بیگناه مردم مظلوم غزه توسط رژیم سفاک صهیونیستی است.

به گزارش آنا، سخنرانی سردارغلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئولان استان خراسان‌جنوبی و امام جمعه طبس و روایتگری یکی از شاهدان عینی این حادثه و سخنرانی همسر شهید منتظر قائم از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

همچنین دانشجویان شرکت‌کننده در اردوی راهیان مقاومت علاوه بر شرکت در مراسم ویژه صحرای طبس در مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت حسین ابن موسی الکاظم(ع) و تجدیدمیثاق با شهدای گمنام واحد طبس حضور یافتند.

حضور در مناطق گردشگری و بازدید از موزه جهانی ژئوپارک از برنامه‌های جانبی این اردو بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید