Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی روسیه می گوید این کشور در نظر دارد تا سال 2025 بیش از 15 درصد بازار ال ان جی LNG دنیا را از آن خود کند.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مقاله ای در مجله روسی «Energy policy» هم اکنون در روسیه پروژه های ال ان جی در حال توسعه هستند که با تکمیل آنها به این کشور امکان داده خواهد شد که 15 درصد از سهم بازار LNG دنیا را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نواک از سال 2009 که روسیه صادرات ال ان جی را با پروژه ساخالین 2 آغاز کرد، صادرات LNG این کشور 4.5 برابر شده است.

در حالی که گازپروم، بزرگ ترین صادر کننده گاز روسیه، درگیر خطوط لوله جدید خود از شرق تا غرب، خطوط لوله Power of Siberia به چین و TurkStream به ترکیه، است، بزرگترین تولید کننده بخش خصوصی گاز روسیه، نواتک Novatek، حضور خود را در بازار ال ان جی دنیا محکم تر می کند.

نواتک که پیش از این ال ان جی را از واحد تولید ال ان جی یامال Yamal LNG صادر کرده است، از سپتامبر 2019 دومین پروژه بزرگ ال ان جی خود، Arctic LNG 2 را در شبه جزیره گودان پیش می برد.

دولت روسیه هم کمک کار نواتک در پروژه های ال ان جی در شمالگان است.

سال گذشته یک مقام دولتی روسیه گفته بود که در دو دهه آینده منطقه شمالگان می تواند کلیدی ترین منطقه برای پیش برد اهداف ال ان جی روسیه و تولید گاز طبیعی این کشور باشد، به طوری که این منطقه پتانسیل تولید 90 درصد از تمام گاز تولیدی روسیه تا سال 2035را خواهد داشت.

الکساندر کروتیکوف، قائم مقام وزیر در توسعه خاور دور و شمالگان روسیه گفته بود: سهم شمالگان در بخش نفت و گاز رشد خواهد داشت و ما به زودی می توانیم تولید گاز از این منطقه را به 90 درصد سهم ملی و تولید نفت را به یک چهارم کل تولید روسیه برسانیم.

کورتیکوف از استراتژی توسعه منطقه شمالگان روسیه پرده برداشت که در آن انرژی و مواد شیمیایی نقشی تعیین کننده دارند.

کورتیکوف گفت که شمالگان نقش کلیدی در بلندپروازی های روسیه برای رسیدن به نقش برتر خود در بازار ال ان جی دنیا دارد.

روسیه برای شرکت های نفت و گاز خود مشوق هایی از جمله کاهش مالیات، اسقاط مالیات حفاری و دیگر مشوق ها را برای توسعه شمالگان در نظر گرفته است.

برچسب هاال ان جی الکساندر نواک انرژی امروز تولید LNG خط لوله ترک استریم خطوط لوله Power of Siberia روسیه ساخالین گازپروم (Gazprom) مدار شمالگان (Arctic Circle) نواتک (Novatek)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ال ان جی الکساندر نواک انرژی امروز تولید LNG خط لوله ترک استریم خطوط لوله Power of Siberia روسیه ساخالین گازپروم Gazprom نواتک Novatek آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بازار ال ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران