Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیومرث ابوالملکی، مفتخر به کسب ده‌ها مدال، نشان و دیپلم‌های افتخار ورزشی از ایران و سایر کشورهای جهان شب گذشته درگذشت.

کیومرث ابوالملکی، اولین داور بین المللی ایران و پیشکسوت کشتی فرنگی و آزاد، شب گذشته (شنبه 28 تیر 99) دار فانی را وداع گفت.

به گزارش طرفداری و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، کیومرث ابوالملوکی، پیشکسوت کشتی و یکی از مفاخر ورزش ایران شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری این ضایعه دردناک را به خانواده مرحوم و جامعه ورزش کشور تسلیت می گوید.

سوابق قهرمانی، مدیریتی و اجرایی مرحوم کیومرث ابوالملوکی:

قهرمان کشتی آزاد ایران – 1323، قهرمان کشتی فرنگی ایران – 1323، نایب قهرمان کشتی آزاد ایران – 1322، نفر سوم کشتی فرنگی ایران – 1322، دبیر ورزش دبیرستان‌های تهران – 1324، نویسنده اولین کتاب علمی، آموزشی کشتی در ایران – 1324، نویسنده اولین کتاب فنون کشتی‌های آزاد و فرنگی مصور – 1326، عضو هیات رییسه و انتخابی اولین فدراسیون کشتی ایران – 1328، اولین داور بین‌المللی کشتی ایران – 1328، مربی رسمی فدراسیون کشتی ایران با تصویب انجمن ملی تربیت بدنی ایران – 1328، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقه‌های جهانی توکیو – 1333 (1954)، دبیر و نایب رییس فدراسیون کشتی ایران بین سال‌های 1337 تا 1341 و همچنین بین سال‌های 1349 تا 1351، بازرس فنی سازمان تربیت بدنی ایران – 1341، استاد کشتی دانش‌سرا و دانشکده تربیت بدنی و دانشگاه ملی و دانشسرای عالی تربیت بدنی ایران – 1331 تا 1347، حضور در کلاس کشتی فرنگی، بدنسازی، ورزش‌های دبیرستانی و دانشگاهی در کشورهای سوئد و فنلاند – 1334 (1955)، سرپرست امور کشتی فرنگی کشور – 1336، سرپرست، مربی، داور در بازی‌های المپیک، مسابقه‌های جهانی و بین‌المللی و کنگره‌های ورزشی – 1949، 1951 ، 1954 ، 1956 ، 1959 ، 1960، 1964 ، 1971، 1974 و 1978. نظامت دروس عملی شبانه و روزانه تربیت بدنی دانشسرای عالی – 1345، نویسنده کتاب 10 دقیقه ورزش برای بانوان – 1346، سرپرست رشته‌های وزنه‌برداری، بدمینتون، دوچرخه‌سواری، تیراندازی در بازی‌های آسیایی 1974 تهران، شهردار دهکده المپیک از 1354 تا 1358، مفتخر به کسب ده‌ها مدال، نشان و دیپلم‌های افتخار ورزشی از ایران و سایر کشورهای جهان.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کشتی ایران تربیت بدنی کشتی فرنگی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی