Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@15:17:51 GMT

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۸۲۲۱

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴ روند افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به ۱۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده و تاکنون مرگ ۶۰۴ هزار و ۹۶۳ نفر در اثر این بیماری تأیید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هشت میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.

از میان پنج میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۶۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۸۸ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۸۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از 9 میلیون و ۲۲۳ هزار و ۶۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، هشت میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۰۴ هزار و ۹۶۳ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: روایت خریداران داروی تقلبی ۳۰۰ میلیونی کرونا

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا سه میلیون و ۸۳۳ هزار و ۲۷۱ مبتلا، ۱۴۲ هزار و ۸۷۷ قربانی

 ۲. برزیل دو میلیون و ۷۵ هزار و ۲۴۶ مبتلا، ۷۸ هزار و ۸۱۷ قربانی

 ۳. هند یک میلیون و ۷۷ هزار و ۸۶۴ مبتلا، ۲۶ هزار و ۸۲۸ قربانی

 ۴. روسیه ۷۶۵ هزار و ۴۳۷ مبتلا، ۱۲ هزار و ۲۴۷ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۳۵۰ هزار و ۸۷۹ مبتلا، ۴۹۴۸ قربانی

 ۶. پرو ۳۴۹ هزار و ۵۰۰ مبتلا، ۱۲ هزار و ۹۹۸ قربانی

 ۷. مکزیک ۳۳۸ هزار و ۹۱۳ مبتلا، ۳۸ هزار و ۸۸۸ قربانی

 ۸. شیلی ۳۲۸ هزار و ۸۴۶ مبتلا، ۸۴۴۵ قربانی

 ۹. اسپانیا ۳۰۷ هزار و ۳۳۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۲۰ قربانی

 ۱۰. انگلیس ۲۹۴ هزار و ۶۶ مبتلا، ۴۵ هزار و ۲۷۳ قربانی

پس از این 10 کشور، ایران با ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۳ هزار و ۹۷۹ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است. سپس کشورهای پاکستان با ۲۶۳ هزار و ۴۹۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۴۸ هزار و ۴۱۶ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۴ هزار و ۲۱۶ مبتلا، ترکیه با ۲۱۸ هزار و ۷۱۷ مبتلا، آلمان با ۲۰۲ هزار و ۵۷۲ مبتلا، بنگلادش با ۲۰۲ هزار و ۶۶ مبتلا، کلمبیا با ۱۹۰ هزار و ۷۰۰ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۷۴ هزار و ۶۷۴ مبتلا، آرژانتین با ۱۲۲ هزار و ۵۲۴ مبتلا، کانادا با ۱۰۹ هزار و ۹۹۹ مبتلا و قطر با ۱۰۶ هزار و ۳۰۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن عراق با ۹۰ هزار و ۲۲۰ مبتلا، مصر با ۸۷ هزار و ۱۷۲ مبتلا، اندونزی با ۸۴ هزار و ۸۸۲ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۶۶۰ مبتلا، سوئد با ۷۷ هزار و ۲۸۱ مبتلا، اکوادور با ۷۳ هزار و ۳۸۲ مبتلا، قزاقستان با ۶۸ هزار و ۷۰۳ مبتلا، بلاروس با ۶۵ هزار و ۹۵۳ مبتلا، عمان با ۶۵ هزار و ۵۰۴ مبتلا، فیلیپین با ۶۵ هزار و ۳۰۴ مبتلا، بلژیک با ۶۳ هزار و ۷۰۶ مبتلا، کویت با ۵۸ هزار و ۹۰۴ مبتلا، بولیوی با ۵۸ هزار و ۱۳۸ مبتلا، اوکراین با ۵۸ هزار و ۱۱۱ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۶ هزار و ۷۱۱ مبتلا، پاناما با ۵۲ هزار و ۲۶۱ مبتلا، هلند با ۵۱ هزار و ۵۸۱ مبتلا و جمهوری دومینیکن با ۵۱ هزار و ۵۱۹ بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، سرزمین‌های اشغالی، لهستان، افغانستان، بحرین، نیجریه، رومانی، سوئیس، ارمنستان، گواتمالا، هندوراس، ایرلند، آذربایجان، غنا، ژاپن، الجزایر، صربستان، قرقیزستان و مولداوی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت