Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:29:43 GMT

۶۱ درصد خودروهای سرقتی متعلق به یک برند داخلی است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۸۲۵۹

۶۱ درصد خودروهای سرقتی متعلق به یک برند داخلی است

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت:86.7 درصد خودروهای سرقتی را کشف کردیم اما نکته جالب این است که ۶۱ درصد خودروهای سرقتی متعلق به یک شرکت تولید داخل بوده و ۹۲ درصد از کل این خودروی سرقتی ساخت سالهای قبل از ۸۶ بوده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد سه ماهه ابتدای سال جاری مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ پرداخت و اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال  ۹۸ افزایش خاصی در حوزه سرقت نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت به یافته‌های دقیق مرکز ۱۱۰ و عملیات پلیس اشاره و تصریح کرد: در سه ماهه امسال بیش از ۶.۲ دهم درصد افزایش کشف داشتیم و بر اساس آمار 76.3 درصد کل جرائم را کشف کردیم.

وی به آمار جرائم مهم پرداخت و اظهار داشت : در حوزه جرایم مهم کاهش وقوعات را شاهد بودیم; در سرقت منزل ۱۴ درصد, سرقت مغازه ۲ درصد و جیب‌بری بیش از 60 درصد کاهش وقوعات گزارش شده است; در حالی که کشفیات ما ۶.۲ دهم درصد افزایش داشت.

سردار لطفی به نگرانی های موجود در حوزه سرقت خودرو پرداخت و گفت:گروه مأموران پلیس آگاهی بر روی این قضیه متمرکز شد; اگرچه نقش پلیس در وقوع آن ۱۸ درصد است و پلیس تنها دستگاه مسوول نیست.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: در حوزه سرقت خودرو بیش از ۸۶.۷ درصد خودروهای سرقتی را در سه ماهه سال جاری کشف کردیم اما نکته جالب این است که ۶۱ درصد کل خودروهایی که به سرقت رفته بودند فقط متعلق به یک مارک و برند و تولید داخلی بودند و جالب‌تر آنکه ۹۲ درصد از ۶۱ درصد مدل خودروی  به سرقت رفته متعلق به سال‌های قبل از 86 بوده است چرا که خودروهای ساخت آن سال ها فاقد سیستم ایمنی بودند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی به نگرانی های موجود در حوزه کیف قاپی پرداخت و گفت: بیش از 90 درصد موارد قاپ زنی و سرقت موبایل است که به دلیل افزایش قیمت و بهره برداری نامناسب از سوی شهروندان از نگرانی های موجود است.

وی به طرح کاشف پرداخت و گفت: طرح کاشف در سال جاری با وجود کرونا متوقف نشد و با قوت اجرا شد که منجر به شناسایی و انهدام ۱۰۱ باند و دستگیری ۴۹۶ نفر شد که این افراد نیز به 4298 فقره سرقت اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در خصوص سرقت‌های خشن و به عنف و مقرون به آزار تحت عنوان مأمور و بستن دست و پا گفت : خوشبختانه این دسته از سرقت‌ها نیز ۱۴.۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد:در سه ماهه نخست سال جاری از مجموع سرقت‌ها ۳۶ درصد سرقت خرد شامل لوازم و قطعات خودرو بوده است که به واسطه پارک خودروها در حاشیه خیابانها و پروسه معتادان متجاهر رقم خورده است.

وی به حوزه جرایم جنایی پرداخت و اعلام کرد: در حوزه قتل عمد ۳ درصد و آدم‌ربایی ۳۳ درصد کاهش داشته ایم; اقدامات مسلحانه قابل توجهی هم در تهران نداشتیم و باید گفت ۱۶ درصد در کل جرائم مسلحانه, آدم‌ربایی و قتل کاهش داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت اعلام کرد: ۹۵ درصد مجموعه جرایم جنایی منجر به کشف شده است.

وی افزود: در نرخ قتل  در سه ماهه امسال و سال ۹۸ جز استان‌های آخر در حوزه قتل بودیم اما در حوزه جعل و کلاهبرداری با کمال تأسف با توجه به شرایط اقتصادی افزایش جرم کلاهبرداری را در سال ۹۸ و ۹۹ شاهد بوده و ۳۰ درصد افزایش جرم داشتیم اگرچه در حوزه کشفیات  ۳۵ درصد افزایش داشته و ۹۳ درصد جرمهای جعل را کشف کردیم.

این خبر در حال تکمیل است

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پلیس آگاهی پایتخت دستگیری سارق سرقت پلیس ناجا کشفیات رئیس پلیس آگاهی پایتخت درصد خودروهای سرقتی درصد افزایش سه ماهه کشف کردیم سال جاری ۶۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان