Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران کشورهای اروپایی روز گذشته و ۳۶ ساعت بعد از شروع مذاکرات باز هم نتوانستند به توافقی درباره طرح میلیاردی کرونایی اتحادیه دست یابند و این مذاکرات را یک روز دیگر تمدید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ان تی وی" آلمان در گزارشی نوشت: بیش از 36 ساعت بعد از شروع نشست سران اتحادیه اروپا درباره بسته کمکی اقتصادی برای مبارزه با عواقب شیوع کرونا این مذاکرات شب گذشته بدون نتیجه پایان یافته و ادامه آن به ظهر امروز موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران اتحادیه اروپا می خواهند بعد از چند ساعت خواب تلاش مجددی را برای دستیابی به توافق آغاز کنند. اینکه آیا ادامه این مذاکرات به نتیجه ای خواهد رسید همچنان مشخص نیست.

مناقشات اتحادیه اروپا درباره طرح میلیاردی علیه بحران کرونا حتی سخت تر از آن چیزی بود که انتظار آن می رفت. بعد از 2 روز مذاکرات سخت این نشست شب گذشته بدون نتیجه متوقف شده و یک روز دیگر به آن اضافه شد.

به گفته محافل اروپایی، "چارلز میشل"، رئیس شوای اروپایی می خواهد روز یکشنبه پیشنهاد جدیدی برای توافق ارائه دهد.

با این همه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرده است که هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. وی تاکید کرد: مشاوره ها در مرحله مهمی قرار دارد. هیات آلمانی شب گذشته اعلام کردند که هنوز نمی توان گفت که آیا فردا ( یکشنبه) راه حلی وجود خواهد داشت. اما ادامه کار ارزشمند است چرا که آمادگی گسترده ای در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای یافتن راه حل وجود دارد.

اتحادیه اروپا می خواهد مشترکا با یک طرح میلیاردی علیه عواقب اقتصادی بحران کرونا مقابله کند.

کمیسیون اروپایی یک طرح کمکی 750 میلیون یورویی را برای کمک به اقتصادهای آسیب دیده بر اثر بحران کرونا اختصاص داده که حدود 500 میلیون یورو به عنوان وام بلاعوض و 250 میلیون یورو هم به عنوان وام به آن ها پرداخت می شود. کشورهای هلند، سوئد، دانمارک و اتریش مخالف دادن کمک های بلاعوض به کشورهای بحران زده هستند.

اولین نشست حضوری سران اروپایی بعد از شیوع بحران کرونا روز جمعه در بروکسل آغاز شده و ابتدا قرار بود به مدت 2 روز برگزار شود که به علت تداوم اختلافات برای دستیابی به توافق یک روز دیگر تمدید شده است.

رئیس شورای اروپایی روز گذشته یک پیشنهاد توافقی جدید را ارائه داد که بسیاری دیپلمات ها بعد از مذاکرات از پیشرفت های خوبی خبر دادند، اما همچنان برای دستیابی به توافق مواضع کشورهای اروپایی با هم فاصله دارد.

مهم ترین موضوع مورد اختلاف دامنه بودجه و طرح نجات اروپا در دوران بحران کرونا است. کشورهای اتریش، دانمارک، سوئد و هلند خواستار کاهش بودجه هستند. آن ها در این باره تردید دارند که بخش اعظمی از این طرح کمکی به صورت بلا عوض به کشورها پرداخت شود.

رئیس شورای اروپایی روز گذشته برای جلب رضایت این کشورها مبلغ کمک بلاعوض را از 500 میلیارد یورو به 450 کاهش داده و 50 میلیارد یورو به وام های پرداختی برای مبارزه با عواقب اقتصادی کرونا اضافه کرد.

صدر اعظم اتریش این طرح را درست ارزیابی کرده اما کافی ندانست. کشورهای مخالف با این طرح اروپایی خواهان کاهش بیشتر کمک های بلا عوض به کشورهای اروپایی برای مقابله با عواقب اقتصادی بحران کرونا هستند.

در این میان کشورهای ایتالیا و اسپانیا که به شدت از عواقب بحران کرونا آسیب دیده اند با کاهش این کمکها مخالف هستند. فرانسه و آلمان هم خواستار در نظر گرفتن طرح میلیاردی گسترده‌ای برای بازسازی اقتصاد اروپا هستند.

یکی دیگر از مسائل مود مناقشه در بین کشورهای اروپایی این است که چگونه این مسئله کنترل شود که پول های اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری های آینده و اصلاحات هزینه شود؟ نخست وزیر هلند درخواست کرده که دریافت کنندگان کمک های اروپایی نه تنها باید وعده پیشبرد اصلاحات را بدهند بلکه باید قبل از دریافت پول این اصلاحات را اجرایی کنند. وی خواستار دادن حق وتو به کشورها در اجرای این طرح میلیادردی شد که البته بسیاری کشورها با آن مخالفت کردند.

در این میان نخست وزیر ایتالیا از یک رویارویی سخت بخصوص با کشور هلند خبر داده و اعلام کرد که مذاکرات خیلی سخت تر از آنچه تصور می شد پیش می رود.

به گفته دیپلمات ها مذاکرات شب گذشته بدون نتیجه متوقف شد و ادامه آن به روز بعد موکول شد. کشورهای مجارستان و لهستان کاملا با این طرح که شرط پرداخت پول به کشورها پایبندی به استانداردهای اروپا برای حاکمیت قانون باشد مخالفت کردند.

آخرین تغییرات آمار جهانی کرونا/ ابتلای 63000 آمریکایی در 24 ساعت گذشته +جدولکاهش 11 درصدی درآمدهای مالیاتی دولت چین با شیوع کروناتست‌‌ سرولوژی مخصوص مطالعات اپیدمیولوژیک است نه تشخیص قطعی کرونا

اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی در شروع این مذاکرات درباره عواقب شکست نشست اتحادیه اروپا هشدار داده است. وی در آغاز گفتگوها در این باره در بروکسل گفت: همه دنیا نگاه می کنند تا ببینند آیا ما می توانیم مشترکا در برابر این بحران بایستیم و بر بحران اقتصادی مرتبط با این بیماری غلبه کنیم.

وی همچنین گفت که مردم اروپا انتظار یک راه حل را از این نشست دارند چرا که جایگاه‌های شغلی آن‌ها در معرض خطر قرار دارد. فون در لاین شهروندان را همچنان در معرض خطر ویروس کرونا دانسته و گفت: ما باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: در این مذاکرات خیلی چیزها در معرض خطر قرار دارد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا بیشتر بخوانید... آخرین تغییرات آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۳۰۰۰ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/کاهش تعداد مبتلایان به کمتر از هزار نفر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا طرح میلیاردی بحران کرونا شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی

این تحقیق از سوی شرکت بیمه «کوت زون» در بریتانیا انجام شده است. محققان پنج مکان محبوب گردشگران در هر کشور را از نظر موارد گزارش‌شده از جیب‌بُری از سوی بازدیدکنندگان بررسی کردند. 

به گزارش ایران جیب، نتیجه این بررسی‌ها نشان داد که ایتالیا را می‌توان «بهشت جیب‌بُرها» نامید چراکه بیشترین موارد جیب‌بُری در مکان‌های محبوب گردشگران در این کشور گزارش شده است.

پس از ایتالیا که یکی از مقصدهای اصلی گردشگران در قاره اروپا است کشورهای فرانسه و اسپانیا در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 

فواره معروف تروی در رمِ ایتالیا

بررسی‌های شرکت بیمه «کوت زون» نشان داده است که گردشگران هنگام بازدید از برخی از جاذبه‌های گردشگری قاره اروپا به طور خاص باید مراقب خطر جیب‌بُری باشند. 

به عنوان مثال خطر جیب‌بُری هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر رم، پایتخت ایتالیا از دیگر شهرهای این کشور بیشتر است. فواره معروف تروی در رم به طور خاص از جمله مکان‌هایی است که خطر جیب‌بُری در آن بالا است.

گردشگران هر سال بنا به سنت حدود یک میلیون یورو سکه به داخل حوض این فواره پرتاب می‌کنند. 

برج ایفل در پاریس

پاریس، پایتخت فرانسه نیز یکی از مقاصد مهم گردشگران در اروپا است. با این حال پاریس دومین شهر از نظر خطر جیب‌بُری در اروپا است. 

جیب‌بُرها در محوطه اطراف برج ایفل که از جاذبه‌های گردشگری محبوب پاریس به شمار می‌رود حضور پررنگی دارند. کلیسای نوتردام و موزه‌های لوور و اورسی از دیگر اماکنی هستند که گردشگران به طور خاص هنگام بازدید از آنها باید مراقب جیب‌های خود باشند. 

این در حالی است که پاریس طی ماه‌های آینده به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ بیشتر از سال‌های قبل میزبان گردشگران خواهد بود. 

در این میان نکته جالب این است که یکی از شاهکارهای تاریخ سینمای فرانسه اثر روبرت برسون «جیب‌بُر» نام دارد. این فیلم در سال ۱۹۵۹ ساخته شد. 

جایگاه برابر آلمان و اسپانیا

کشورهای اسپانیا و آلمان در بررسی‌های شرکت بیمه «کوت زون» از نظر خطر جیب‌بُری در مناطق مورد علاقه گردشگران جایگاه یکسانی به دست آوردند. 

بارسلون به عنوان یکی از شهرهای پرخطر از نظر جیب‌بُری محسوب می‌شود و به همین دلیل خیابان معروف «لا رامبلا» در صدر فهرست اماکن مورد علاقه جیب‌بُرها قرار گرفته است. کلیسای معروف «ساگرادا فامیلیا» در بارسلون نیز از جمله اماکنی است که گردشگران هنگام بازدید از آن باید مراقب جیب‌های خود باشند. 

از سوی دیگر خطر جیب‌بُری هنگام بازدید از دروازه براندنبورگ در برلین، پایتخت آلمان مانند دیگر جاذبه‌های گردشگری اروپا بالا است.

آمستردام؛ کانون جیب‌بُری در هلند

منطقه معروف «رد لایت» در آمستردام، پایتخت هلند یکی از محبوب‌ترین محل‌ها برای گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. این در حالی است که گردشگران در این محله از هر محله دیگری در کل هلند بیشتر در معرض خطر جیب‌بُری هستند.

واقع شدن این محله در مرکز شهر بی‌شک در این امر بی‌تاثیر نیست. احتمالا یکی از دلایلی که مقام‌های آمستردام به دنبال انتقال این محله به خارج از شهر هستند همین حضور جیب‌بُرها است.

دیگر جاذبه‌های گردشگری هلند نیز که به عنوان محل‌های پرخطر از نظر جیب‌بُری شناخته می‌شوند هم در آمستردام واقع شده‌اند. خانه آن فرانک، دختر نوجوانی که در دوران اشغال هلند به دست نازی‌ها کشته شد نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری است که خطر جیب‌بُری در آن بالا است.

کارشناسان حوزه گردشگری به گردشگران توصیه می‌کنند که همواره مراقب اموال خود باشند و اشیاء گران‌قیمت را در هتل یا محل اقامت باقی بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!