Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@16:32:02 GMT

اهدای پلاسمای 3هزار نفر از بهبودیافتگان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۸۳۱۸

اهدای پلاسمای 3هزار نفر از بهبودیافتگان کرونا

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان این‌‌که ۳۶۸۴ نفر از بهبودیافتگان کرونا جهت اهدای پلاسما به ۲۳ مرکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌‌اند گفت: افرادی می‌‌توانند پلاسما اهدا کنند که یک ماه از بهبودی کامل آن‌‌ها گذشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌‌وگویی گفت: 3684 نفر از بهبودیافتگان کرونا که یک ماه از بهبودی آنان گذشته است برای اهدای پلاسما به 23 مرکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌‌اند که در این تعداد مراجعه، 2896 واحد پلاسما اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: این پلاسماها به مراکز درمانی و بیمارستان‌‌های درخواست‌‌کننده این پلاسمای هایپرایمیون از طریق مراکز انتقال خون استانی در کشور ارسال شده است. یعنی پلاسما در 23 مرکز انتقال خون گرفته و به درخواست پزشکان متخصص به بیمارستان‌‌ها ارسال می‌‌شود.   حاجی‌‌بیگی گفت: میزان اقبال و مشارکت در استان‌‌های تهران، خوزستان، اصفهان، کرمانشاه و خراسان رضوی بیش از سایر استان‌‌ها بوده است.   وی با بیان این‌‌که در مراکز اهدای خون در سراسر کشور، افراد سالم و اهداکنندگان مستمر خون جهت اهدای خون مراجعه می‌‌کنند، بیان کرد: مراکز اهدای خون مراکز درمانی نیستند؛ در مراکز اهدای خون در سراسر کشور، تمام نکات بهداشتی و دستورالعمل‌‌های علمی رعایت می‌‌شود. بیش از 45 سال از زمان تأسیس سازمان می‌‌گذرد و رعایت نکات بهداشتی مربوط به الان نیست و از 45 سال پیش تاکنون، مراکز انتقال خون سراسر کشور، در محیطی کاملا استریل هستند.   مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 23 استان و مرکز انتقال خون طرح جمع‌‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا در حال انجام است که این استان‌‌ها شامل مرکزی، اردبیل، کرمان، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، سیستان و بلوچستان، همدان، قم، یزد، خراسان رضوی، گلستان، سمنان، تهران، کرمانشاه و فارس است. هفته گذشته مردم استان هرمزگان نیز به جمع اهداکنندگان پلاسما پیوستند.   وی یادآور شد: افرادی می‌‌توانند پلاسما اهدا کنند که یک ماه از بهبودی کامل آن‌‌ها گذشته باشد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خون در سراسر کشور مرکز انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویر نشست استانداران سراسر کشور 10 اردیبهشت
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • (ویدیو) تعطیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۴ فردا (یکشنبه)
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان