Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@03:32:18 GMT

دستگیری مهاجمان مسلح به منزل فرمانده عراقی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۸۶۴۰

دستگیری مهاجمان مسلح به منزل فرمانده عراقی

به گزارش افکارنیوز،

یک مقام امنیتی عراق اعلام کرد اعضای باند مسلحی که با حمله به منزل یکی از فرماندهان گروه سرایا السلام وابسته به جریان مقتدی صدر ، رهبر جریان صدر این کشور در شهر «الکاظمیه» در شمال بغداد دختربچه او را به شهادت رسانده بودند، دستگیر شدند.

اخبار بین الملل-روز گذشته گروه سرایا السلام وابسته به جریان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله مسلحانه افراد ناشناس به منزل یکی از فرماندهان این گروه، دختر خردسال این فرمانده جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام امنیتی گفت: «اطلاعات فرماندهی سرایا السلام با هماهنگی دفتر مبارزه با جرایم در الکاظمیه موفق شدند مجرمانی را که به منزل جمال الدریجی ملقب به «ابوزهراء» فرمانده تیپ پنج سرایا السلام در شهر الکاظمیه حمله کردند دستگیر کنند.»

وی افزود: «از این مجرمان ادوات جرم هم کشف و ضبط شده است و آن‌ها الان در دفتر مبارزه با تروریسم شهر الکاظمیه هستند تا بازجویی‌ها از آن‌ها کامل شده و سپس به طرف‌های قضایی تحویل داده می‌شوند تا به جزای عادلانه اعمال خود برسند.»

این در حالی است که پیش از این حمله تروریستی به خودرو فرمانده تیپ ۵۹ ارتش عراق در منطقه سینا در حومه شمالی بغداد، باعث کشته شدن وی شد.

پیش از این نیز بر اثر انفجار تروریستی در استان صلاح الدین ۲ نفر کشته و ۳ تن زخمی شدند، در حادثه‌ای دیگر در انفجار یک دوچرخه در شهر بصره نیر یک کودک دختر کشته و پدر او زخمی شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمله مقتدی صدر شهادت جنگ عراق مقتدی صدر شهادت تروریست داعش سرایا السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی ایران با این حرکت عجیب، موفق به پایان رسید /ماجرای شهادت و مفقودالاثری ۱۸ اسیر چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس تعریف می‌کند: در عملیات مطلع الفجر به بیشتر اهدافمان دست یافتیم و بیشتر مناطق اشغال شده آزاد شده بود.

آنگونه که فارس روایت می‌کند، ابراهیم هادی مسئول جبهه میانی عملیات بود. نیمه‌های شب با بیسیم تماس گرفتم و گفتم: آقا ابراهیم چه خبر؟ گفت: بیشتر مناطق آزاد شده؛ اما دشمن روی یکی از تپه‌های مهم منطقه انار شدیداً مقاومت می‌کنه. گفتم: من با یک گردان نیروی کمکی دارم میام. شما هر طور می‌تونید تپه رو آزاد کنید. هوا در حال روشن شدن بود که با نیروی کمکی به منطقه انار رسیدم. یکی از بچه‌ها جلو آمد و بی‌مقدمه گفت: حاجی! ابراهیم رو زدن. تیر خورده تو گردنش.رنگ از چهره‌ام پرید. با عجله خودم را به سنگر امدادگر رساندم. ابراهیم تقریباً بیهوش بود. خون زیادی از گردنش رفته بود؛ اما گلوله به جای حساسی نخورده بود.پرسیدم: چطوری زدنش؟ تعریف کرد: برای حمله به تپه به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. هر کس چیزی می‌گفت. همان موقع ابراهیم بلند شد و رفت رو به سمت تپه و با صدای بلند اذان صبح را گفت! ما هر چه گفتیم برگرد، بی‌فایده بود. با تعجب دیدیم صدای تیراندازی عراقی‌ها قطع شد. اواخر اذان بود که گلوله‌ای شلیک شد و به گردن او اصابت کرد. نگاهی به چهره ابراهیم انداختم. از این حرکت بچه‌گانه او تعجب کردم. یعنی چرا این کار را کرد؟ساعتی بعد علت کار او را فهمیدم. زمانی که ۱۸ نفر از نیروهای عراقی به سمت ما آمدند و خودشان را تسلیم کردند. یکی از آن‌ها فرمانده بود.

او را بازجویی کردم. می‌گفت: ما همگی شیعه و از تیپ بصره هستیم. به ما گفته بودند ایرانی‌هاآتش‌پرست هستند. گفته بودند به خاطر اسلام به ایران حمله می‌کنیم؛ اما وقتی مؤذن شما اذان گفت، بدن ما به لرزه درآمد. یکباره به یاد کربلا افتادیم. برای همین دوستانِ هم‌فکر خودم را جمع کردم و با آن‌ها صحبت کردم. آن‌ها با من آمدند. بقیه نیروها را هم به عقب فرستادم. الان تپه خالی است. با تعجب به افسر عراقی نگاه کردم. با پایان عملیات اسرای عراقی را تحویل دادیم. حمله ما در آن محور با تصرف تپه به اهداف خود دست یافت و با موفقیت به پایان رسید. از این ماجرا ۵ سال گذشت. زمستان ۶۵ و در اوج عملیات کربلای ۵ بودیم که رزمنده‌ای جلو آمد و با لهجه عربی از من پرسید: حاجی! شما تو عملیات مطلع الفجر نبودین؟ گفتم: بله. چطور مگه؟ گفت: آن ۱۸ اسیر رو یادتون میاد؟ من یکی از اونا هستم. وقتی چهره متعجب من را دید، ادامه داد: ما به جبهه اومدیم تا با دشمن بعثی بجنگیم. چند روز بعد خبر شهادت و مفقودالاثری همه آن ۱۸ نفر به گوشم رسید.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903616

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی ایران با این حرکت عجیب، موفق به پایان رسید /ماجرای شهادت و مفقودالاثری ۱۸ اسیر چه بود؟
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر