Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود ۹۵ درصد افرادی که کرونا می گیرند معمولاً علائم حاد و نگران کننده ای ندارند که بخواهند حتماً بستری شوند و معمولاً با قرنطینه، خوردن داروی تب بر، استراحت و بالا بردن سیستم ایمنی خوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر ابوالفضل بهجو شنبه شب (28 تیر) در ویژه برنامه «مطب در خانه» در پاسخ به فردی که پرسید «آیا گوش درد همراه با سردرد، گلودرد و سوزش چشم هم می تواند از علائم کرونا باشد» گفت: گوش درد الزاماً به تنهایی نمی تواند از علائم کرونا باشد، اما اگر باشد معمولاً از علائم نادر کرونا است؛ در عین حال بهتر است برای گوش درد به پزشک مراجعه کنید تا معاینه بشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پزشک خانواده شهری در شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کسی که فقط دو روز علائم اسهال دارد آیا باید به پزشک مراجعه کند و یا در منزل با خوردن مایعات و استراحت این مشکل رفع می شود؟ بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از علائم کرونا معمولاً اسهال است اما اسهال مخصوصاً در فصل تابستان می تواند دلایل دیگری به جز کرونا داشته باشد؛ بنابراین شما می توانید به پزشک مراجعه کرده تا بررسی بشوید زیرا ممکن است یک مسمومیت غذایی یا یک عفونت فصلی و یا یک اسهال فصلی باشد.

 

 

وی در پاسخ به فرد دیگری که همسرش 30 سال سن، حساسیت فصلی(مرتب عطسه و آبریزش بینی) و سندروم روده تحریک پذیر دارد و بیماری زمینه ای هم ندارد اما از صبح احساس گلودرد و گوش درد دارد و زمانی که آب نمک قرقره می کند قدری خلط می آید؛ توضیح داد: گلودرد و گوش درد همسر شما می تواند مطرح کننده کرونا باشد اما جزو علائم خیلی ضعیف کرونا است و با این شرایط حتی ایشان نیاز به تست هم ندارند؛ دلایل بیشتری وجود دارد که می تواند مربوط به یک سرما خوردگی، حساسیت فصلی و یا یک بیماری ویروسی و میکروبی دیگری باشد؛ در عین حال وظیفه شما این نیست که الان حتماً تست بدهید بلکه همسرتان باید اقدامات ایمنی را در مورد خود، شما و فرزندتان به عمل بیاورد و علیرغم اینکه هرگونه علائمی می تواند کرونا باشد اما منتظر باشید تا این علائم برطرف شود.

 

 

دکتر بهجو در پاسخ به فردی که چند وقت است شب ها یا ظهر به سختی خواب می رود و چند بار هم با حس نفس تنگی از خواب می پرد؛ اظهار داشت: علائم شما بیشتر می تواند علائم روحی و روانی باشد و کم خوابی شما خیلی نمی تواند ارتباطی با کرونا داشته باشد بنابراین یا شما به روانپزشک مراجعه کرده تا معاینه به عمل بیاورد و یا اینکه دلایل استرسی که دارید و اگر واقعاً خودتان دلیل استرس را می دانید که چیست؟ یعنی مشکلی جدیداً برای شما به وجود آمده که به آن ارتباط دارد یا خیر را بررسی کنید؛ در عین حال بهتر است مراجعه به روانپزشک داشته باشید تا شما را طبابت کرده و داروی موقتی به شما تجویز کند.

 

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تقریباً یک ماه پیش کرونا گرفتم و 5 روز پیش برای انجام عمل بینی آزمایش خون دادم که جواب تست کرونا مثبت بود؛ خاطر نشان کرد: به هر حال شما کرونا گرفته بودید و آن آزمایشی که از شما به عمل آوردند، مربوط به آزمایش آنتی بادی است که به علت بیماری کرونا در خون شما به وجود آمده و شما را محافظت می کند از اینکه ابتلای مجدد نداشته باشید؛ در عین حال نمی توان پیش بینی کرد که این ایمنی که برای شما ایجاد شده و آن آنتی بادی که در بدن شما است تا چه مدت به شما مصونیت می دهد زیرا میزان مصونیت در افراد مختلف، متفاوت بوده و به یک عدد ثابتی در رابطه با میزان و مدت مصونیت نرسیدیم که بتوانیم الان به شما بگوییم که حتماً تا این مدت مشخص ایمن هستید و نیاز به مراقبت و اقدامات ایمنی در مورد خودتان و اطرافیان خود ندارید! بنابراین باید هنوز منتظر باشیم تا بتوانیم به این سوال جواب بدهیم.

 

 

پزشک خانواده شهری در شیراز در پاسخ به فردی که سه روز بدن درد، بی حالی و تب دارد و هیچ علائم دیگری ندارد، گفت: این علائم می تواند علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا و یا هر نوع بیماری ویروسی دیگری هم باشد بنابراین ضمن اینکه نمی توان گفت شما کرونا ندارید، نمی توان هم گفت کرونا دارید و بروید تست دهید؛ بنابراین اگر دچار تنگی نفس نیستید و علائم مشکل ساز و حاد ندارید فعلاً اقدامات ایمنی را در مورد خود و اطرافیان به عمل بیاورید و برای تب و مشکلات دیگر هم می توانید به پزشک مراجعه کنید و یکسری داروی تب بر و داروهایی دیگری که به طور موقت پزشک برای شما تجویز می کند مصرف کنید تا تب شما قطع شود.

 

 

وی در پاسخ به فرد دیگری که پرسید «بیماری آسم مزمن دارم و رفت و آمد اطرافم زیاد است؛ برای تقویت ریه چه چیزی بخورم؟ آیا زنجبیل و دارچین با چای بخورم خوب است؟» بیان کرد: همین بیماری آسم مزمن خودش به تنهایی مطرح کننده این است که شما کار خیلی خوبی می کنید که اقدامات ایمنی را به عمل می آورید بنابراین با اطرافیان خود کمتر رفت و آمد کنید، حتماً ماسک بزنید و تا جایی که امکان دارد از افرادی که احتمال دارد کرونا را به شما منتقل کنند، دوری کنید؛ معمولاً کرونا با علائم همراه با تب، سرفه، بدن درد، کوفتگی، بی اشتهایی و بسیاری از علائم دیگر شروع می شود بنابراین شما از الان نگران نباشید اما چنانچه تب، سرفه، بی حالی، بی اشتهایی و ضعف مفرط پیدا کردید حتماً به پزشک مراجعه کرده و برای انجام تست کرونا پیش دستی کنید.

 

 

بهجو در پاسخ به فردی که پرسید از صبح نفس تنگی داشته و هیچ علائم دیگری ندارم و از دهان راحت تنفس می کنم، علت چیست؟ توضیح داد: ممکن است یک حساسیت داشته باشید که راه تنفسی شما از طریق بینی را گرفته و تنفس شما را دچار مشکل کرده باشد بنابراین به نظر نمی آید شما مشکلی داشته باشید.

 

 

وی ادامه داد: حدود 95 درصد افرادی که کرونا می گیرند معمولاً علائم حاد و نگران کننده ای ندارند که بخواهند حتماً بستری شوند و معمولاً با قرنطینه، خوردن داروی تب بر، استراحت و بالا بردن سیستم ایمنی خوب می شوند بنابراین از نظر من شما نباید نگران باشید.

 

 

پزشک خانواده شهری در شیراز در پاسخ به فرد دیگری که 2 هفته کامل علائم خفیف از جمله تب و بدن درد داشته و بنا را بر کرونا گذاشته بوده؛ اظهار داشت: هر علائم خفیفی می تواند کرونا باشد اما الزاماً این نیست که حتماً کرونا است بلکه می تواند مطرح کننده بیماری کرونا باشد اما نیازی ندارید که حتماً تست بدهید تا بدانید کرونا داشتید یا خیر؛ در عین حال اقدامات ایمنی را در مورد خود و اطرافیان رعایت کنید.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ویروس کرونا در هوا هم می ماند؟ بیان کرد: ویروس کرونا به مدت کوتاهی در هوا هم می ماند؛ در صورتی که به خصوص همراه با قطراتی که از مجاری تنفسی فرد مبتلا ترشح شده باشد در هوا می ماند و می تواند همراه با اسپلیت و یا کولرهایی که هوا را خوب و به طور کامل تهویه نمی کنند، منتقل شود اما صرف اینکه همسایه شما گلودرد دارد و از کوچه رد می شود و شما هم رد می شوید، اگر با فاصله یک و نیم تا دو متر باشد و به خصوص در هوای آزاد، اصلاً نگران نباشید.  

 

 

بهجو در خصوص اینکه ویروس کرونا روی موی سر و پوست چند روز می ماند، افزود: اگر در محیطی رفتید که احتمال آلودگی به ویروس کرونا دارد، بهترین کار این است زمانی که به منزل رسیدید، فوری دوش بگیرید و بدن را با آب و صابون تمیز بشویید تا از ویروس عاری بشوید اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد و صرفاً می خواهید بدانید فردی که باها او تماس داشتید آیا مثلاً بعد از یک تا دو روز می توان به او نزدیک شد؟ بله؛ بعد از گذشت 48 ساعت فردی که به دلیلی ممکن است با یک فرد کرونایی تماس داشته دیگر ویروس روی سطح پوست او از بین رفته؛ علیرغم اینکه حتماً این مدت الزام آور نیست و شما باید تا زمانی که فرد مشکوک است از او دوری کنید و یا فرد دست، پوست و سر خود را بشوید و بعد می توانید مطمئن شوید که این فرد قابل سرایت نیست.

 

وی ادامه داد: بیماری کرونا ممکن است هرگونه علائم بیماری سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، خلط و بی اشتهایی و علائم دیگر را داشته باشد بنابراین صرف اینکه یک فردی حتی این علائم را داشته باشد، لزومی ندارد حتماً تست انجام بدهد به خصوص اینکه سن فرد زیر 60 سال بوده و یا بیماری زمینه ای پرخطر نداشته باشد؛ بنابراین هیچ لزومی ندارد صرف اینکه فردی تنها تب خفیف کرد حتماً برود، تست بدهد اما اگر فردی علامت دار شد و علائم سرماخوردگی یا علائم بدن درد و یا هرگونه علائمی که به این بیماری مربوط می شود و تردید داشت و یا با فرد کرونایی در تماس بود باید اقدامات اولیه در رابطه با مراقبت از خود و دیگران را به عمل بیاورد.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا دکتر پاسخ به سوالات پاسخ به فردی اقدامات ایمنی کرونا باشد اما پزشک مراجعه پاسخ به فرد داشته باشید ویروس کرونا مورد خود علائم دیگر عین حال کننده ای برای شما گوش درد بدن درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

به نقل از دیلی میل، نتایج این نظرسنجی پنجشنبه منتشر شد و نشان می‌دهد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان وقوع جنگ داخلی در آمریکا را غیرمحتمل دانسته و ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که در این باره مطمئن نیستند.

به نوشته دیلی میل، ۴۱ درصد از رای‌دهندگانی که وقوع جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند معادل ۱۰۶ میلیون نفر از جمعیت آمریکاست.

این نظرسنجی ماه گذشته میلادی با پرسش از هزار و ۱۰۵ رای‌دهنده آمریکایی انجام شد و نشان داد که زنان، جوانان و آمریکایی‌هایی غیرسفیدپوست بیش از سایرین نگران وقوع جنگ داخلی هستند.

موسسه راسموسن اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم‌انداز وقوع جنگ داخلی در این کشور نزدیک‌تر شده است، زیرا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات باعث ایجاد شکاف میان رای‌دهندگان شده است.

در چنین شرایطی، آمریکایی‌ها نگران تکرار جنگ داخلی هستند که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در آمریکا رخ داد.

راسموسن گفت که بحث درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا پس از اکران فیلم سینمایی جدید «جنگ داخلی» بیشتر شده است. این فیلم اکشن سیاسی یکی از فیلم‌های پرفروش حال حاضر آمریکاست.

گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا معتقدند که این فیلم گزارش تامل‌برانگیزی درباره بروز خشونت و هرج و مرج در ایالات متحده در آینده نزدیک است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • علائم فشار خون بالا
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید