Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دارای روند متفاوتی نسبت به سایر کمیسیون‌هاست که در گزارشی به آن پرداخته‌ایم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،، کمیسیون اصل 90 پارلمان، به عنوان بازوی نظارتی مجلس جایگاه ویژه و  متفاوتی نسبت به سایر کمیسیون‌های خانه ملت دارد، بنابراین انتخاب اعضا، رئیس و هیئت‌‌رئیسه آن نیز با دیگر کمیسیون‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اصل 90 مشخص شدورود کمیسیون اصل 90 مجلس به بحث زمین خواری در لواسانانتخاب اعضای اصلی کمیسیون اصل 90 مجلس از سوی هیئت‌رئیسه

**اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس چگونه انتخاب می‌شوند؟

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون اصل 90 متشکل از 8 عضو اصلی و 13 عضو علی‌البدل است که به نمایندگی از کمیسیون‌های دیگر برای عضویت در این کمیسیون انتخاب می‌شوند. به این ترتیب، 8 عضو اصلی با رأی اعضای هیئت‌رئیسه انتخاب و مابقی اعضا نیز با رأی اعضای کمیسیون‌های تابعه‌شان برای عضویت در این کمیسیون انتخاب و معرفی می‌شوند.

بر همین اساس، چندی پیش 8 تن از اعضای اصلی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با رأی اکثریت اعضای هیئت‌رئیسه مجلس انتخاب شدند که اسامی آنها را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

حالا، اعضای علی‌البدل کمیسیون اصل 90 در دوره یازدهم مجلس نیز با رأی اکثریت اعضای کمیسیون‌های تابعه‌شان انتخاب شده‌اند که به تفکیک عضویت در کمیسیون‌ها طبق جدول زیر است:

 

ردیفنامنام خانوادگیسمتکمیسیون اصلیحوزه انتخابیه1نصراللهپژمان‌فررئیساصل 90مشهد وکلات2علی آذریعضوعمرانقوچان و فاروج3محمدرضااحمدیعضوآموزش و تحقیقاترشت4احسانارکانیعضوبرنامه و بودجهنیشابور و فیروزه5سیدسلمانذاکرعضواجتماعیارومیه6ابراهیمرضاییعضوامنیت ملی دشتستان7منصورعلیزارعیعضوکشاورزیساری8منصورشکراللهیعضو انرژیکهنوج و منوجان9مصطفی طاهریعضوصنایع و معادنزنجان و طارم10سمیهمحمودیعضواقتصادیشهرضا11حسینمیرزاییعضوفرهنگیاصفهان12الهام آزادعضواصل 90نایین13مصطفی آقامیرسلیمعضواصل 90تهران14علیخضریانعضواصل 90تهران15علیرضا زاکانیعضواصل 90تهران16حسنشجاعی‌علی‌آبادیعضواصل 90ابهر و خرمدره17سید نظام‌الدینموسویعضواصل 90تهران18سیدمحمودنبویانعضواصل 90تهران19سیدجلیلمیرمحمدی میبدیعضوبهداشت و درمانتفت و میبد20روح‌اللهنجابتعضوشوراها و امور داخلیشیراز21_______عضوقضایی و حقوقی__

 گفتنی است، به دلیل تشکیل نشدن کمیسیون قضایی و حقوقی، هنوز نماینده این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون اصل 90 مجلس انتخاب نشده است.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT7 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ایران کمیسیون های مجلس شورای اسلامی ایران نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ایران بیشتر بخوانید... رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مشخص شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون های مجلس شورای اسلامی ایران نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ایران کمیسیون اصل نود کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس مجلس شورای اسلامی ایران کمیسیون اصل 90 مجلس اعضای کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری