Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@19:35:25 GMT

تجمع نیروهای دولت وفاق ملی برای آزادسازی سرت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۹۲۹۳

تجمع نیروهای دولت وفاق ملی برای آزادسازی سرت

دولت وفاق ملی لیبی از تقویت تجهیزات و نیروهای نظامی خود در محور سرت برای آزادی این شهر راهبردی از اشغال نیروهای وابسته به حفتر خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "الوسط – لیبیا"  اتاق عملیات "سرت و الجفره" که وابسته به دولت وفاق ملی است با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروها و تجهیزات نظامی زیادی از شهرهای مختلف لیبی در محورهای نبرد سرت متمرکز شده‌اند تا این شهر را از اشغال نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اتاق عملیات سرت و الجفره گفت: نیروهای ما در آماده کامل به سر می‌برند و منتظر صدور فرمان آزادسازی سرت هستند.

شهر راهبردی سرت در فاصله میان بنغازی و طرابلس در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و تصرف آن می‌تواند آغازی برای نفوذ نیروهای دولت وفاق به منطقه شرق لیبی باشد.

استقرار سامانه« اس 300 »در شرق لیبی؛ حمایت قدرت‌های فرامنطقه‌ای از شبه‌نظامیان

 منطقه الجفره در شرق لیبی است. این منطقه تحت حاکمیت دولت طبرق قرار دارد و شبه نظامیان وابسته به حفتر بر آن سیطره دارند.

رئیس جمهور مصر گفته بود: سرت و الجفره خط قرمز قاهره است و در حوزه  امنیت ملی مصر قرار دارد و اگر این خط  قرمز شکسته شود،  مصر در لیبی دخالت نظامی می‌کند و این دخالت از لحاظ منشور سازمان ملل مشروع خواهد بود.

دولت وفاق ملی این اظهارات عبدالفتاح السیسی را دخالت در امور داخلی لیبی دانسته و اعلام کرده‌ است هیچ خط قرمزی در داخل مرزهای لیبی وجود ندارد.

ترکیه که از دولت طرابلس حمایت می‌کند، اعلام کرده خروج نیروهای حفتر از سرت و الجفره پیش شرط هرگونه آتش بس در لیبی است.

آنکارا و طرابلس،  مصر را  متهم می‌کنند که قصد دارد زمان را به نفع حفتر بخرد. در مقابل،  قاهره بر دفاع خود در برابر پیشروی‌های نیروهای دولت وفاق ملی که معتقد است اسلامگرایان افراطی هستند، اصرار می‌ورزد.

مصر به شدت مخالف اخوان‌المسلمین است و این جریان را افراطی و تهدیدی علیه دولت قاهره می‌داند.

دولت طرابلس بارها اعلام کرده درصدد اعمال حاکمیتش بر سراسر خاک لیبی است و مناطقی که در اشغال نیروهای حفتر قرار دارد، آزاد خواهد کرد.

حفتر از حمایت مصر، عربستان، امارات، روسیه ، فرانسه و یونان برخوردار است و دولت وفاق ملی از حمایت ترکیه و قطر بهره‌ مند است. این دولت از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده‌است.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,88,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور ترکیه کشور امارات متحده عربی کشور لیبی بیشتر بخوانید... پنتاگون: ترکیه ۳ هزار و ۸۰۰ مزدور سوری را طی ۳ ماه به لیبی اعزام کرد مصر: در صورت تجاوز شبه نظامیان در لیبی از خطوط قرمز موضع بازدارنده خواهیم داشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور ترکیه کشور امارات متحده عربی کشور لیبی ترکیه اخبار امارات اخبار لیبی دولت وفاق ملی سرت و الجفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه از آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در این شهرستان خبر داد.

رضا علی‌نسب با اشاره به آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه اظهار کرد: این اراضی در مسیر گمبوعه شهرستان حمیدیه قرار داشتند که در دو دستور قضایی آزادسازی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت اداره راهداری اقدام به ساخت و ساز در حریم قانونی راه کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و با هماهنگی این دادستانی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه با تاکید بر برخورد با هرگونه تغییر کاربری در حریم راه، گفت: در اجرای ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و درختکاری، زراعت و حفاری در حریم قانونی راه برخورد کند.

علی‌نسب با بیان اینکه برای متهمان پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: دادستانی در راستای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در بحث صیانت از حریم راه، دستورهای قضایی لازم را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه