Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@13:45:03 GMT

سودان: مثلث حلایب ۱۰۰ درصد متعلق به ماست

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۹۳۶۰

سودان: مثلث حلایب ۱۰۰ درصد متعلق به ماست

رئیس کمیسیون ملی مرزهای سودان در اظهاراتی تحریک آمیز اعلام کرد، مثلث حلایب، مورد مناقشه با مصر ۱۰۰ درصد متعلق به سودان است و در این مساله هیچ شکی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، معاذ احمد تنقو، رئیس کمیسیون ملی مرزهای سودان در نشست خبری در خارطوم گفت: ادعای مصر درباره تعلق مثلث حلایب به قاهره ادعای "باطلی" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصری ها برای تحریف حقیقت می گویند یک توافقنامه بین المللی وجود دارد که مرزهای سودان در سال ۱۸۹۹ را مشخص می کند. این سخن صحت ندارد.

احمد تنقو گفت، توافقنامه بین المللی که مرزهای سودان را در این تاریخ مشخص کند، وجود ندارد و در صورت وجود هم پارلمان مصر در سال ۱۹۴۷ لغو و النحاس پاشا، نخست وزیر و سیاست مدار مصری و النقراشی پاشا، نخست وزیر وقت این کشور آن را در سالهای ۱۹۴۷ و ۱۹۴۸ طبق اسناد شورای امنیت، در برابر این شورا لغو کردند.

مصر بر مثلث حلایب کنترل دارد و سودان از دهه ۵۰ این منطقه را از قاهره مطالبه می کند اما این کشور همواره اعلام کرده منطقه مذکور متعلق به مصر است.

مثلث حلایب مدت هاست که به عامل اختلاف میان دو کشور بدل شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مثلث حلایب سودان مصر مرزهای سودان مثلث حلایب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!