Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته سی ام رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور شنبه شب برگزار شد که در یکی از حساس ترین این رقابت ها، تیم های سپیدرود و داماش در دربی رشت مقابل هم قرار گرفتند و ملوان نیز در تهران به مصاف نیروی زمینی رفت.

در پایان این رقابت ها نیز، تیم فوتبال سپیدرود رشت با نتیجه یک بر صفر برابر داماش گیلانیان به برتری رسید تا فاتح دربی رشت در رقابت های لیگ دسته اول باشد و تیم ملوان بندرانزلی نیز با ۲ گل مغلوب نیروی زمینی تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم های فوتبال همشهری سپیدرود و داماش در حالی در دربی رشت در لیگ دسته اول مقابل هم قرار گرفتند که هفته پرالتهابی را سپری کردند چون سرمربیان آنان از تیم جدا شدند اما در نهایت با استعفای مازیار ربیعی فر از سرمربیگری داماش موافقت نشد و این مربی دوباره هدایت تیمش را برعهده گرفت.

اما با جدایی عجیب پاشازاده از سرمربیگری تیم فوتبال سپیدرود رشت  و بستن قرارداد با تیم شاهین بوشهر، نیمکت سرمربیگری سپیدرود خالی ماند اما در نهایت سهیل حق شناس به عنوان سرمربی و جلال چراغپور به عنوان مدیرفنی این تیم انتخاب شدند تا سپیدرود با کادرفنی جدید در دربی رشت حضور یابد.

البته در این دیدار هر دو تیم نیاز به کسب سه امتیاز این بازی را داشتند که این سه امتیاز برای دو تیم شرایط متفاوتی را ایجاد می کرد چون اگر داماش به پیروزی دست می یافت فاصله خود با تیم های انتهای جدولی را بیشتر و شانس خود برای ماندن در لیگ دسته اول را افزایش می داد.

اما اگر تیم سپیدرود در دربی رشت به برتری دست می یافت ، فاصله خود با سایر تیمهای انتهای جدولی را کمتر و همچنان امیدواری این تیم به ماندن در لیگ دسته اول افزایش می یافت که در نهایت نیز این امر اتفاق افتاد و سپیدرود به پیروزی رسید.

البته این دربی در میدان مسابقه و نحوه برخورد و بازی بازیکنان و همچنین عکس العمل های کادرفنی دو تیم هیچگونه حاشیه ای ایجاد نشد تا یکی از آرام ترین دربی های برگزار شده گیلان را شاهد باشیم اما پس از پایان بازی و هنگام خروج تیمها از ورزشگاه، تعدادی از طرفداران داماش که خود را به ورزشگاه رسانده بودند با کادرفنی این تیم درگیر شدند تا این دربی نیز بدون حاشیه نباشد.

به هرحال تیم فوتبال سپیدرود رشت در این دربی به پیروزی دست یافت تا همچنان امیدوارانه چهار بازی باقی مانده را دنبال کند و از طرفی با این پیروزی با روحیه مناسب مقابل حریفان خود قرار گیرد تا با کسب نتایج مطلوب شانس خود را برای ماندن در لیگ افزایش دهد.

اما تیم فوتبال داماش گیلانیان با وجود ارائه بازی قابل قبول در دیدار برابر سپیدرود رشت در نهایت مغلوب این تیم شد، هم اینک وضعیت این تیم نیز در جدول رده بندی به خطر افتاده چون فاصله داماشی ها با سایر تیم های انتهای جدولی کم شده و خطر سقوط نیز این تیم را تهدید می کند.

این در حالی است که گرچه تیم داماش هم اینک از دو نماینده دیگر گیلان در جدول رده بندی، بالاتر قرار دارد اما مشکلات این تیم زیادتر از سایر نمایندگان گیلان است چون هم اینک تیم داماش بدون مدیرعامل و مالک، بازی ها را دنبال می کند.

از طرف دیگر با توجه به برخورد تعدادی از لیدرها با کادرفنی داماش در پایان دربی رشت، شرایط برای این تیم پرطرفدار رشتی سخت شده اما اگر این تیم بتواند در دو بازی از چهار بازی باقی مانده به پیروزی برسد، شانس ماندن این تیم افزایش چشمگیری خواهد یافت.

داماشی ها در ادامه این رقابت ها ، یک  دیدار با تیم سقوط کرده علم و ادب تبریز دارند و در یک بازی نیز باید برابر قشقایی شیراز به میدان بروند که به طور حتم این دو بازی برای آنان ـآسان تر از دو دیدار دیگر است و همه طرفداران ، کادرفنی و بازیکنان داماش امیدوارند که در این دو بازی پیروز شوند.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که نتیجه دربی رشت چه عواقبی را برای دو تیم داماش و سپیدرود ایجاد می کند و آیا تیم سپیدرود با پیروزی در این دیدار، با روحیه مناسب می تواند در سایر بازیها نیز با کسب نتایج خوب شانس ماندن خود را افزایش دهد و از طرف دیگر داماشی ها می توانند این شکست را جبران و با پیروزی در بازی های آتی، سهمیه خود در لیگ دسته اول را حفظ کنند.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول در هفته سی ام این مسابقات در یک بازی خارج از خانه در تهران رو در روی تیم نیروی زمینی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریفش شد تا شرایط این تیم نیز در جدول رده بندی نامناسب شود.

ملوانان که اکبر میثاقیان را به عنوان سرمربی در اختیار گرفتند، در سه بازی که با این مربی باتجربه به میدان رفتند ، دو پیروزی و یک تساوی کسب کرده و شرایط خوبی را رقم زدند اما در این دیدار مغلوب حریف خود شدند تا میثاقیان نیز به همراه تیم ملوان طعم تلخ شکست را بچشد.

با توجه به نتایج خوب سه هفته گذشته تیم ملوان، اگر این تیم در دیدار برابر نیروی زمینی پیروز می شد، فاصله خود را با تیم های انتهای جدولی افزایش و همچنین فاصله اش با تیم های میانه جدول کاهش می یافت که این امر سبب می شد تا شانس ملوان برای بقا در لیگ دسته اول افزایش یابد.

اما با توجه به شکست این تیم برابر نیروی زمینی ، زنگ خطر سقوط برای این تیم نیز به صدا درآمد و ملوانان نیز باید در بازی های آینده خود به خصوص در دو دیدار خانگی برابر حریفانش پیروز شود تا همچنان امیدوار به ماندن در لیگ دسته اول باشد.

به هرحال با انجام هفته سی ام رقابت های فوتبال لیگ دسته اول و با توجه به نتایجی که نمایندگان گیلان و سایر تیم ها کسب کرده اند، زنگ خطر سقوط برای هر سه نماینده گیلان به صدا درآمده و این تیمها باید در چهار بازی باقی مانده هوشیارانه در میدان حاضر و برابر حریفان خود پیروز شوند.

البته با توجه به اینکه سه تیم از رقابت های لیگ دسته اول سقوط می کنند و هم اینک نیز سقوط تیم علم و ادب تبریز از این مسابقات مسجل شده، دو تیم دیگر باید از رقابت های لیگ دسته اول خداحافظی کنند که با توجه به شرایط کنونی جدول رده بندی، اگر نمایندگان گیلان نتوانند در چهار بازی باقی مانده نتایج خوبی را کسب کنند، دو تیم از آنان در آستانه سقوط قرار خواهند گرفت.

تا پایان هفته سی ام رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم ، داماش با کسب ۳۳ امتیاز در مکان سیزدهم ، ملوان بندرانزلی با کسب ۳۱ امتیاز در مکان شانزدهم و سپیدرود رشت با کسب ۳۰ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند. 

برچسب‌ها فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان چهار بازی باقی مانده لیگ دسته اول جدول رده بندی ماندن در لیگ نیروی زمینی سپیدرود رشت دربی رشت تیم فوتبال هفته سی ام خطر سقوط رقابت ها دو تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در بیست و سومین فصل از لیگ برتر، خطر سقوط به دسته اول حسابی یقه تیم‌های جنوبی را گرفته و هیچ کدام از سه تیم جنوب فوتبال کشور، وضعیت خوبی در جدول ندارند. فولاد خوزستان هم در این فصل از چنين قاعده‌ای مستثنی نیست.

ریشه بحرانی که اکنون گریبان فولاد خوزستان را گرفته، به اتفاقات ابتدای فصل جاری برمی‌گردد و اگرچه با ایجاد تغییرات مدیریتی و فنی تا حدی این باشگاه سر و شکل بهتری گرفته، اما همچنان قرمزپوشان اهوازی خطر سقوط را احساس می‌کنند و امیدوارند در 6 هفته پایانی از این بحران عبور کنند.

فولاد که چهارمین تیم پرافتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود، روزگاری برای خود آقایی می‌کرد و جولان می‌داد. ملادن فرانچیچ و حسین فرکی سرمربیانی بودند که با فولاد توانستند به ترتیب در لیگ‌های چهارم و سیزدهم، قهرمان شوند و دو مرتبه قهرمانی لیگ برتر را برای قرمزهای خوزستان به ارمغان بیاورند.

سیدمحمد علوی، حسین کعبی، ایمان مبعلی، جلال کاملی‌مفرد، علی بداوی بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آرش افشین و بسیاری از ستاره‌های دیگر وقت تیم ملی از دل همین تیم فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شدند.

فقط 6 بازی به پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر باقی مانده و فاصله فولاد با منطقه سقوط پنج امتیاز است و صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان هم چشم به لغزش فولاد دوخته‌اند. حالا هواداران فولاد امیدوارند که تیم محبوب‌شان از این بحران در هفته‌های آینده عبور کند که اگر این اتفاق رخ بدهد، این امید وجود دارد که فصل بعد دوباره از قهرمان سابق لیگ برتر تیمی را ببینیم که با حضور در بالای جدول هوادارانش را خوشحال می‌کند.

بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد هم در نشست خبری اخیر خود اشاره‌هایی به برنامه‌های این باشگاه برای موفقیت در فصل آینده داشت.

در یکی دو ماه گذشته حمایت‌هایی که مسئولان کارخانه فولاد از باشگاه انجام دادند و اقداماتی که در راس مدیریت این باشگاه رخ داده، نشان از امیدواری به آینده‌ای بهتر دارد. پس می‌توان امید داشت که اگر فولادی‌ها به سلامت از بحران کنونی عبور کنند و در لیگ برتر باقی بمانند، دوباره این تیم را در شرایطی مناسب از جدول رده‌بندی تماشا کنیم.

دیگر خبرها

  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • تهدید عجیب سرمربی استقلال خوزستان؛ فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!
  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود