Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: شاخص‌های برجسته جهاد دانشگاهی در تولید علم، فناوری و حفظ روحیه جهادی متبلور است.

دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای زاییده انقلاب بوده که با حرکت‌های جهادی در تولید و تبدیل علم به فناوری و تجاری سازی ایده‌ها موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در پژوهشکده رویان خوب عمل کرده و موفقیت‌های چشمگیری داشته است، افزود: جهاد دانشگاهی همسو و هماهنگ با مراکز آموزش عالی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان تعامل دارد و دستاوردهای خوبی در تجاری‌سازی برخی ایده‌ها و همچنین تولید گیاهان دارویی داشته است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: جهاد دانشگاهی لرستان با هماهنگی با مراکز آموزش عالی نظیر دانشگاه لرستان که دانشگاه معین و مادر استان است می‌تواند در آمایش آموزش عالی سرزمین و تدوین سند علم و فناوری موثر باشد و از این نقشه راه برای تحقق اهداف توسعه بهره ببرد.

عزیزی افزود: شاخص‌های برجسته جهاد دانشگاهی در تولید علم و فناوری و حفظ روحیه جهادی متبلور است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی با شناخت چالش‌ها و مشکلات استان در راستای برنامه‌ریزی در تدوین سند علم و فناوری و آمایش آموزش عالی در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان گام‌های موثری بر دارد.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: تنوع در هر منطقه و استانی با توجه به اقتضای مناطق، چالش‌ها و پتانسیل‌ها محسوس است و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و مراکز آموزش عالی با توجه به این مقتضیات متنوع است؛ گیاهان دارویی، گردشگری و ...  پتانسیل و قابلیت لرستان محسوب می‌شود.

عزیزی عنوان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید مجموعه جهاد دانشگاهی و دانشگاه لرستان جدا از هم نبودند و در راستای سیاست‌های مقام رهبری و وزارت در بحث علم و فناوری همکاری و تعامل مثبتی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی دانشگاه لرستان رئیس دانشگاه لرستان جهاد دانشگاهی دانشگاه لرستان علم و فناوری آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برجسته کارگران در جهش تولید

بایستی توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی در اولویت کارفرمایان باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جهانی کارگر نشان از ارزش این قشر مهم در اقتصاد تمام کشورها دارد؛ البته این نگاه ابزاری صرف در کشور و صنعت ما جایی ندارد. عمل کارگران در مذهب ما ارزش والایی دارد تا آنجا که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دستان پینه‌بسته کارگر بوسه می‌زنند. در اسلام عمل کارگران عبادت محسوب می‌شود و کسب روزی حلال به‌قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند کسی که در راه کسب روزی برای خانواده‌اش تلاش می‌کند مانند مجاهد در راه خدا است.

در این چند سال اخیر که مقام معظم رهبری جهش تولید و رشد اقتصادی را در اولویت قرار دادند، کارگران تنها سربازان وفادار و درواقع ژنرال‌های واقعی ایشان در میدان نبرد اقتصادی بودند که باوجود تمام مشکلات، نگذاشتند چرخ‌های صنعت کشور از حرکت باز بماند. تأکید رهبر انقلاب بر رشد اقتصادی و جهش تولید نیز در راستای ثروتمند شدن کشور و متعاقب آن رفع مشکلات اقتصادی کارگران و بیکاری در جامعه است.

 تأکید رهبر انقلاب بر اینکه کارگر رکن جهش تولید است باید تلنگری بر کارفرمایان و سیاست‌گذاران کشور در این حوزه باشد. اینکه ایشان در دیدار پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری با کارگران می‌فرمایند: «نقش کارگر یک نقش برجسته است؛ یعنی نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، یک نقش انکارناکردنی و‌ غیرقابل‌انکار است» وظیفه دولت، مسئولین و کارفرمایان را سنگین‌تر می‌کند.

ازاین‌رو توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی باید در اولویت کارفرمایان باشد.

رضا شریفی*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند