Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از جهش تولید موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی امروز یکشبنه (29تیر)مجلس شورای اسلامی تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح شد که با موافقت مجلس تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر قادری به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی به گونه‌ای است که در هر محفلی صحبت از معضلات اقتصادی است. نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری هم نشان‌دهنده این است که مجلس شورای اسلامی باید حرکت و واکنشی نشان دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز مشکل ارز، اشتغال و عدم توجه به تولید داخل را داریم به این برمی‌گردد که فضای کسب و کار مناسب نیست و حمایت لازم از تولید داخل صورت نمی‌گیرد، لذا نیاز است در کنار کمیسیون‌های اصلی، کمیسیون ویژه جهش تولید تشکیل شود تا بخشی از مسائل و مشکلات را حل کند.

همچنین در ادامه جلسه امروز  نمایندگان  با دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 1399 کل کشور موافقت کردند.

سید کاظم دلخوش اباتری به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: در ادوار گذشته موضوع قیر رایگان در بند (هـ) تبصره (1) قانون بودجه لحاظ می‌شد و سالانه قیر رایگان به روستاها، شهرها، بنیاد مسکن، راه و ترابری، آموزش و پرورش و مالش‌پاشی کویر اختصاص می‌یافت.اما سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کمیسیون بودجه با محدودیت‌هایی که داشت این بند را حذف کرد در حالی که یکی از نیازهای ضروری کشور آسفالت راه‌های روستایی و بهسازی مدارس است.

وی بااشاره به طرح دو فوریتی مجلس گفت: در طرح مذکور دو میلیون قیر رایگان در نظر گرفته شده است که از محل خوراک تأمینی به پالایشگاه‌ها تهیه می‌شود. از آنجایی که مبلغ قیر از تنی 400 هزار تومان به 4 تا 5 میلیون تومان افزایش یافته است در جزئیات مبلغی برای قیر رایگان در نظر گرفته نشده چرا که ممکن بود افرادی از این موضوع سوء استفاده کنند و قیمت قیر را افزایش دهند.

محمدباقر قالیباف پس از تصویب دوفوریت این طرح ، گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه انتظار می‌رود این موضوع را با مشورت کمیسیون‌های فرعی از جمله عمران و امور داخلی و شوراها بررسی کند و با انجام کار دقیق و کارشناسی موضوع را به صحن ارجاع دهد. تأمین قیر رایگان ضروری و اجتناب‌ناپذیر است اما در اجرای آن شاهد آسیب‌هایی بوده‌ایم، در کمیسیون ضمن پرداختن به مزایای طرح قیر رایگان برای حل مشکلات روستایی و شهری از میزان مشکلات حاشیه‌ای آن کاسته شود.

در ادامه جلسه امروز خانه ملتی ها با یک فوریت طرح تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.

جبار کوچکی نژاد به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت امروز مردم در شهرها و روستاها در تامین کالاهای اساسی خود با مشکل رو به رو هستند و قیمت‌ها هر لحظه تغییر می‌کند و بخش اعظمی از مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند لذا تامین کالاهای اساسی خواست همه نمایندگان است.

نمایندهمردم  رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالا به میزان فراوان وجود دارد ولی  مردم توان خرید کالاها را ندارند اظهار داشت: امروز با استفاده از کارت‌های هوشمند می‌توان توزیع کالاهای اساسی مردم را به شکل صحیحی مدیریت کرد. در این طرح اصلاح شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد توجه قرار گرفته و دست دلالان و سودگران را از بازار کوتاه می‌کند.

وی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها در مورد عدم توانایی مردم برای خرید گوشت و مرغ و لبنیات گفت: میزان مصرف این مواد نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است و همین امر ممکن است سلامت غذایی مردم را به خطر بیندازد.

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس، قبل از رای گیری در مورد  فوریت این طرح گفت: اکنون بحث یک فوریت این طرح مطرح است و طرح‌های مشابهی نظیر این طرح تهیه شده است، ان شاءالله اگر این طرح به تصویب برسد در کمیسیون برنامه و بودجه کار تکمیلی بر روی آن انجام می‌شود. یکی از مواردی که باید در آن دیده شود بحث تامین دارو است این طرح به این معنا نیست که ما در جامعه با کمبود مواجه هستیم بلکه ما به دنبال عدالت بوده و می‌خواهیم دسترسی دهک‌های پایین جامعه به کالاهای اساسی تسهیل گردد/.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید موافقت کمیسیون مجلس تامین کالاهای اساسی مجلس شورای اسلامی طرح گفت قیر رایگان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد