Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:47:13 GMT

گمانه زنی برای تعیین حریم تپه مهر نگار

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۰۴۱۹

گمانه زنی برای تعیین حریم تپه مهر نگار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز گمانه زنی برای تعیین عرصه و حریم تپه مهر نگار در شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر خبر داد.

او با اشاره به اینکه گمانه‌زنی تپه نگار برای نخستین‌بار از سوی کارشناسان عملیاتی شده است، افزود: این تپه دارای وسعتی برابر با دو و نیم هکتاراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالی بیان کرد: گمانه زنی تپه نگار با صدور مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرپرستی حمید علیمرادی کارشناس ارشد باستان شناسی آغاز شده است و نتایج نهایی پس از انجام مطالعات و بررسی‌ها اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: پس از پایان عملیات گمانه زنی و تعیین عرصه و حریم تپه باستانی نگار که به مدت ۲ ماه به طول می‌انجامد، اقدامات حفاظتی از این تپه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: این تپه باستانی در فهرست آثار ملی با شماره ۱۵۴۷۵ و در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۳۸۵ به ثبت رسیده است.

او گفت: چهارطاقی دوره ساسانی، برج سلجوقی، برج بهرامجرد، مطبق خواجه بدرالدین، حمام بهرامجرد و حمام نگار از آثار تاریخی شهر نگار است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی تپه باستانی میراث فرهنگی گمانه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل