Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع  روز یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای مبادلات مرزی استان با بیان اینکه نباید در استان وقفه ای برای صادرات و صادرکنندگان ایجاد شود، اظهار داشت: لازم است بندر به عنوان مرکز اقتصادی عمل کند و در بنادر به سراغ تنوع کالایی و تنوع مقاصد صادراتی برویم.

وی تصریح کرد: در شرایط تحریمی و کمبود ارز برای واردات کالاهای اساسی، راهکار اصلی برای جبران کمبود نقدینگی ارزی در کشور، صادارت غیرنفتی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رشد ارزش افزوده، اشتغال و تولید را از دیگر مزایای صادرات غیرنفتی عنوان و با اشاره به هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادارت غیرنفتی از استان طی سال جاری خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار صادرات انجام می شد که با توجه به ۱۶۲ میلیون دلار صادرات صورت گرفته، با وجود بالاتر بودن این میزان در مقایسه با سال گذشته، از برنامه عقب هستیم که باید جبران شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیشترین کالاهای صادرشده به اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط گمرکات استان انجام شده، فعال شدن میز دبیرخانه این اتحادیه در استان را یادآور شد و گفت: این موضوع بیانگر توجه جدی فعالان بخش خصوصی استان و نیز تلاش و اهتمام دستگاه های ذیربط به این امر است و باید استمرار یابد.

وی با یادآوری اینکه پیشتر از منطقه آزاد انزلی به عنوان منطقه ای واردات محور یاد می‌شد، افزود: عملکرد بندر کاسپین نشان دهنده ورود و خروج ۱۱۷ کشتی در سال گذشته (۱۳۹۸) و ۶۲ کشتی در سال جاری است ضمن آنکه کریدور چین – قزاقستان – انزلی در حال حاضر بسیار فعال است.

 زارع با اشاره به مرزی بودن گیلان گفت: شهرهای مرزی به عنوان مبدأ انتقال امواج توسعه به سایر نقط کشور عمل می کنند و لازم است از ظرفیت دریای خزر و موقعیت ممتاز جغرافیایی استان به درستی بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید در استان برای صادرکنندگان وقفه ای ایجاد شود، به تعطیل نبودن بنادر استان در شرایط دشوار کرونایی طی اواخر سال گذشته اشاره و تصریح کرد: باید مدیریت جهادی در اولویت و دستور کار باشد؛  ضمن آنکه بر اساس بسته حمایتی ستاد اقتصاد مقاومتی، انتظار داریم تجار استان بتوانند از تسهیلات در گرفتن مجوز، یارانه سود و  غیره استفاده کنند.

زارع،  به گزارش مدیرکل بنادر استان و توضیح ظرفیت بنادر اشاره و اضافه کرد: بندر در گیلان بسیار حائز اهمیت است و با اتصال راه آهن به بندر انزلی، شاهد تحول جدی در حوزه بازرگانی خارجی خواهیم بود.

استاندار گیلان با یادآوری ارتباط های تصویری خود با استانداران آستراخان و ساراتوف روسیه گفت: ایجاد خط کشتی رانی منظم (لاینر Liner)  بین کاسپین و بندر اکتائو و تفاهم نامه منطقه آزاد انزلی با لوتوس روسیه، اقداماتی مثبت است.

وی بیان داشت: در بندر باید به سراغ تنوع کالایی و تنوع مقاصد صادراتی برویم  و بندر به عنوان مرکز اقتصادی و نه فقط خدمات دهنده عمل کند.

استاندار گیلان همچنین  با اشاره به اهتمام جدی دولت برای تکمیل پروژه های زیربنایی همچون اتصال راه آهن رشت به بندرکاسپین، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های گیلان برای رونق بخشی به صادرات از استان تأکید کرد.

برچسب‌ها استانداری گیلان گیلان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان گیلان صادرات غیر نفتی استانداری گیلان گیلان صادرات غیر نفتی استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره قشم خبر داد.

به گزارش مشرق، امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور بوده و توسط شرکت طلوع طلایی کیش شعبه قشم انجام گرفته که در روزهای آینده وارد جزیره قشم می‌شوند.

وی افزود: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز می شود و برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفند سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد.

امیرعلی داود افزود: مذاکراتی هم با سایر مناطق آزاد کشور برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است،

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اخذ شده و این خودروها دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند.

امیرعلی داود گفت: همه خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ است که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • محور بندر امام به آبادان بازگشایی شد