Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:05:51 GMT

۳ پالایشگاه آلاینده در منطقه ویژه پارس جریمه شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۰۵۴۷

۳ پالایشگاه آلاینده در منطقه ویژه پارس جریمه شدند

فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان جریمه هر کدام از این پالایشگاه‌‏ها در مرحله نخست به ترتیب ۳۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: این میزان جریمه در مرحله نخست رقم خورده و در مرحله دوم چنانچه کارشناسان محیط زیست تشخیص دهند که ورود پساب پالایشگاه‎ها به خلیج فارس منجر به آسیب دیدن محیط زیست این دریا شده میزان جرایم نقدی آنها به مراتب بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی نژاد بیان کرد: پس از تخلیه آنی فاضلاب صنعتی توسط  سه پالایشگاه گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و آلودگی تالاب نای بند شکوائیه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه به مراجع قضایی ارسال و حکم محکومیت پالایشگاه‌های متخلف صادر شد.

وی بیان کرد: هر گونه ایجاد آلودگی  وفق قوانین و مقررات محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است.

قلی نژاد تاکید کرد: باید همه صنایع استانداردهای زیست محیطی را رعایت و با استفاده از سیستم‌های کنترلی همانند تصفیه خانه‌های فاضلاب از ورود فاضلاب به منابع محیط زیستی و خسارت به اکوسیستم ها پرهیز کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بزودی خسارت وارده به تالاب نای بند ناشی از تخلیه فاضلاب وفق قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالابها محاسبه و برای وصول خسارت و احیا و رفع آلودگی اقدام خواهد شد.

قلی نژاد عنوان کرد: وفق قوانین و مقررات همه صنایع ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند و هر گونه آلودگی محیط زیست وفق اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست میدان گازی پارس جنوبی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست میدان گازی پارس جنوبی خلیج فارس بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست میدان گازی پارس جنوبی خلیج فارس محیط زیست قلی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.


طاهری خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 750209

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد