Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به اخطار اخیر خود در صحن مجلس به استناد اصل ۷۷ قانون اساسی، گفت: بر مبنای اصل ۷۷ قانون اساسی عهدنامه‌ها، قراردادها و موافقت‌ نامه‌های‌ بین‌ المللی‌ باید به‌ تصویب‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ برسد بر همین مبنا در اخطار خود به برنامه مشترک جمهوری خلق چین و جمهوری ایران اشاره کردم و متذکر شدم که مجلس باید در جریان فرایند امور قرار گیرد، این حق مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از دوستان به تصور اینکه من در جریان کار نیستم نکاتی را فرمودند، این در حالی است که از دوره قبل در جریان جزئیات موضوع قرار گرفته‌ام و می‌دانم منشاء این قرارداد کجا و به چه شکل است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تاکید کرد: مجلس باید در جریان کار قرار گیرد تا همانطور که عده‌ای دلسوز برجام دیروز به اتهام، دلواپسان نامگذاری شدند، امروز مجددا عده‌ای با خط مشی سیاسی دیگر مرز جدید باز نکنند. شفافیت برای تمامی مسائل ضروری است.

آزادی خواه با اشاره به سه دستور رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی، گفت: این قرارداد «برنامه جامع ۲۵ ساله ایران و چین» است، خرداد ماه امسال نسخه اولیه این قرارداد در ۹ بند تدوین شده است و شامل چشم انداز، ماموریت، اهداف، زمینه‌ها، همکاری، اقدامات، نظارت و همکاری در کشور ثالت و غیره است که در ژانویه ۲۰۱۶ کلید خورده است.

وی تاکید کرد: ملت شریف ایران اسلامی نباید اجازه دهید که ضد انقلاب مانع پیشرفت این کشور شود، مردمی که نگرانید باید بدانید که در فضای مجازی اطلاعات ناقص توسط عناصر مزدور خود فروخته به شما داده می‌شود. انقلاب اسلامی ایران۴۰ سال اجازه نداد یک وجب از خاک این کشور به دست اجانب بیفتد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در هیج کجای این قرارداد نیامده است که ما جزیره کیش را به چین واگذار می‌کنیم، مردم را نباید با اظهارات دروغ ناراحت کرد. وقتی کشور در آستانه پیشرفت است نباید به این شکل برخورد شود. این قرارداد به ویژه در حوزه انرژی و فروش نفت خام می‌تواند درگاهی را به سوی کشور ما باز کند بدون اینکه یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار شود.

آزادی خواه یادآور شد: هر کسی اطلاعات دقیق‌تر در مورد این قرارداد دارد، بازگو کند. به اشتباه نباید به مردم اطلاعات داده شود.

وی با اشاره به فرصت یکساله دولت، گفت: با توجه به عمر کوتاه دولت، کمیسیون‌ها باید فعال شوند. برخی از خرده دستورها اتلاف وقت است و خروجی ندارد، طرح دو فوریتی که بعد از نطق‌ها قرار است رأی‌گیری شود، یکی از بهترین دستور کارهای مجلس است زیرا کمر طبقات پایین جامعه از تورم سنگین شکست.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: درد مردم با پیدا کردن مقصر در این شرایط درمان نمی‌شود، مشکل آنها باید حل شود. مشکلات مردم هم در صورتی مرتفع می‌شود که کمیسیون‌های مجلس موضوعاتی مانند گرانی ارز و سکه، تورم،  اشتغال و غیره را در اولویت قرار دهند. مردم را باید از این بحران نجات دهیم.

آزادی خواه گفت: هیئت رئیسه باید دستور دارای اولویت که حلال مشکلات مردم باشد را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 4977601 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: احد آزادیخواه سند همکاری ایران و چین مجلس شورای اسلامی نفت مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا محمد باقر قالیباف برجام حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی هیئت دولت ایران اسحاق جهانگیری ویروس کرونا شورای نگهبان سید عباس موسوی مجلس محمد جواد ظریف آزادی خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل ناچو برای خودداری از تمدید قراردادش با رئال مادرید

کاپیتان تیم فوتبال رئال مادرید با وجود پیشنهاد باشگاه برای تمدید یک ساله قراردادش نمی‌خواهد در این تیم بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوران 23 ساله حضور ناچو فرناندس در رئال مادرید تابستان امسال به پایان خواهد رسید، چرا که او پیشنهاد باشگاه مادریدی برای تمدید قراردادش را رد کرده است. طبق سیاست‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه رئال مادرید، به بازیکنان بالای 30 سال (مگر در شرایط استثنایی) قراردادهای کوتاه یک ساله پیشنهاد می‌شود، اما این چیزی نیست که باعث شده است ناچو قید ماندن را بزند.

طبق گزارش مارکا خلف وعده صورت گرفته دلیل تصمیم ناچو برای امتناع از تمدید قرارداد بوده است. فصل گذشته به او وعده نقشی پررنگ در ترکیب اصلی داده شده بود، اما در ماه‌های اخیر وضعیت مدافع اسپانیایی کاملاً تغییر کرده است. با وجود نمایش‌های تأثیرگذار اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا، رابطه ناچو با سرمربی‌اش کارلو آنچلوتی تیره و تار شده و این بازیکن کهنه‌کار را بیش از پیش برای جدایی مصمم کرده است.

رئال مادرید قرارداد پسر مارسلو را تمدید کرد

 

مارکا نوشته است که ناچو از تصمیمات اخیر آنچلوتی درباره او از جمله تعویض کردنش در شب تساوی 2-2 برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا آزرده خاطر است و به همین دلیل قصد ماندن ندارد. نشریه مادریدی در ادامه نوشته است که کاپیتان کهکشانی‌ها به بازی در لیگ عربستان تمایلی ندارد و هدفش ادامه دادن به دوران بازی خود در MLS آمریکا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • دلیل ناچو برای خودداری از تمدید قراردادش با رئال مادرید
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم