Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از نقش مؤثر این واحد دانشگاهی به‌عنوان نخستین دانشگاه کشور در پروژه RIPE Atlas بهبود کیفیت اینترنت خبر داد.

امیر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم نخستین دانشگاه کشور در پروژه RIPE Atlas است،‌ اظهار کرد: مفتخریم که با توانایی فنی تیم مهندسی حوزه فناوری اطلاعات، مجتبی فرخی، ناصر دهقان، حسین صالحی‌زاده و مهدی فرید، محمدعلی حمیدی و علی بازرگان، نخستین دانشگاه در کشور هستیم که در این پروژه جهانی به بهبود کیفیت اینترنت کمک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: RIPE NCC یکی از پنج رجیستری اینترنت منطقه‌ای است که از فعالیت جهانی اینترنت پشتیبانی می‌کند، این شرکت یک سازمان مستقل غیرانتفاعی است که به اعضای خود که شامل 9 هزار ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، مؤسسات علمی و سازمان‌های ارتباطاتی در سراسر اروپا، خاورمیانه و قسمت‌هایی از آسیای مرکزی هستند، خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اضافه کرد: این شرکت مسئولیت توزیع و مدیریت تعداد منابع اینترنت مانند IPv4، IPv6 و ASN در مناطق تحت خدمات‌دهی خود را بر عهده دارد. مجموعه‌ای از خدمات، فعالیت‌های مهم زیرساختی اینترنتی و ایجاد بستری برای مبادله ایده‌ها توسط جوامع فنی را ارائه می‌دهد.

اسماعیلی عنوان کرد: در پروژه RIPE Atlas شبکه‌ای جهانی از کاوشگرها که اتصال و دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را با پروتکل‌های مختلف اندازه‌گیری می‌کند، هزاران Probe فعال در شبکه RIPE Atlas وجود دارد که به‌صورت مداوم در حال رشد هستند.

RIPE NCC به گسترش پایداری شبکه اینترنت جهانی کمک می‌کند

وی ادامه داد: RIPE NCC داده‌های اندازه‌گیری شده را از این شبکه جمع‌آوری کرده و به‌صورت نقشه، داده و شبیه‌سازی‌شده نتایج را به کاربران ارائه می‌دهد. این پروژه به گسترش پایداری شبکه اینترنت جهانی کمک می‌کند و مدیران شبکه می‌توانند با این ابزار از پایداری ارتباطات شبکه‌ای خود در سراسر نقاط دنیا مطلع شوند. به‌عنوان نمونه کاربران کشور فرانسه قادر هستند وب‌سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان قم را مشاهده کنند.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم مطرح کرد: «این دانشگاه از کاوشگر (Probe) پیش‌ساخته که توسط RIPE NCC به ایران ارسال شد، 18 بهمن 1396 بهره‌برداری کرد. این کاوشگر می‌توانست با توجه به منابع محدود، داده‌های کمی را اندازه‌گیری کند؛ بنابراین به همین منظور تصمیم گرفتیم تا از کاوشگر (Anchor) که به‌مراتب دارای منابع بالاتری است، استفاده کنیم.»

اسماعیلی تبیین کرد: «این دستگاه‌ها با توجه به هزینه بالایی که داشتند برای دانشگاه مقرون‌به‌صرفه نبوده و تصمیم گرفتیم تا این کاوشگر را به‌صورت ماشین مجازی اجرا کرده که با تلاش‌های بسیار موفق شدیم دو Anchor به شبکه RIPE Atlas ایران اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه کاربران و شرکت‌های فعال اینترنتی می‌توانند به‌منظور استفاده از کاوشگرهای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از لینک‌های «https://atlas.ripe.net/probes/6694»، «https://atlas.ripe.net/probes/6720»، «https://atlas.ripe.net/probes/33233» استفاده کنند.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینترنت امیر اسماعیلی دانشگاه آزاد اسلامی قم دانشگاه آزاد اسلامی فناوری اطلاعات شبکه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدمهدی طهرانچی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، «محمدرضا جابر انصاری» را به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد منصوب کرد.

«جابر انصاری» متولد سال ۱۳۵۳ بروجرد، دارای مدرک دکترای تخصصی رشته مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی و عضو هیئت عالی دانشگاه بروجرد است.

بنابراین گزارش، «طهرانچی» طی نامه‌ای جداگانه، از زحمات و تلاش‌های «سیامک بهاروند» رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 6088238

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها