Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای عجیب و غریب تماشای سریال‌های در نوبت‌های مختلف به‌ویژه بازه مانی فعلی، حکایتگر مشکلی در سریالسازی و البته مخاطب‌سنجی شبکه‌های سیماست که نهایتا منتج به تولیداتی می‌شود که هیچگونه مخاطبی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سریال‌های کنونی تلویزیون همچنان بر مدار قصه‌های ایرانی می‌چرخد و هر سه شبکه با سریال‌هایی نسبتا متفاوت کنداکتور شبانه خود را چیده‌اند؛ مجموعه‌هایی اعم از «آخر خط»، «شاهرگ» و «دخترم نرگس» که سعی دارند داستان‌هایی مختلف را روی آنتن ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال به نظر می‌رسید که این سریال‌ها شاید به جز مجموعه کمدی شبکه سه، نتوانند آنچنان مخاطبی را پای خود بنشانند خصوصا در مورد محصولات استانی که از قضا این شب‌ها شبکه یک آن را برای خالی نبودن آنتن، در دست پخش گذاشته است.

در جدیدترین نظرسنجی سیما برخلاف تصور اما «دخترم نرگس» بیشترین آمار بازدید را داشته؛ هرچند در رقابتی که متأسفانه خالی از مخاطب است! از این جهت که این سریال تنها ۲۶٫۵ درصد جذب مخاطب کرده و حتی در این بین نیز تنها ۶۴ درصد از بینندگان «دخترم نرگس» را در حد زیاد پسندیده‌اند.

سریال‌های درحال پخش دیگر یعنی «آخر خط» با ۱۸٫۹ درصد و «شاهرگ» نیز با ۸٫۲ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. این درحالی است که  مطابق با اعلام رسمی صداوسیما در میان سریال‌های تکراری این «شمعدونی» شبکه آی فیلم است که با ۸٫۷ درصد مخاطب در صدر قرار دارد و در نکته عجیب میزان بینندگانش از سریال جدید شبکه دو نیز بیشتر است!

با این آمار و ارقام به نظر یا باید به نظرسنجی‌های رسانه ملی شک داشت و یا به میزان حداقلی مخاطبان سریال‌ها ابراز تأسف کرد. ساخت سریالی که ممکن است با چندمیلیارد بودجه و صرف برنامه‌ریزی بسیار تولید شود اما بیننده‌ای نداشته باشد باید بازنگری مجدد در پی داشته باشد.

حتی «افسانه جومونگ» شبکه تماشا که برای چندمین‌بار از سیما درحال پخش است توانسته استقبال ۸٫۲ درصدی را به خود ببیند آن هم در شبکه‌ای که مخاطب چندانی ندارد اما در مقام قیاس، سریال‌های ایرانی شبکه‌های اصلی در محاق رفته‌اند.

این درحالی است که به جز مجموعه‌های نمایشی زمان‌های مناسبتی، عمدتا جدول پخش سریال‌های روتین سیما دست کمی از این ماجرا ندارند و متأسفانه نتوانسته‌اند جذب مخاطب کنند.

آمارهای عجیب و غریب تماشای سریال‌های در نوبت‌های مختلف به‌ویژه بازه مانی فعلی، حکایت‌گر مشکلی در سریال‌سازی و البته مخاطب‌سنجی شبکه‌های سیماست که نهایتا منتج به تولیداتی می‌شود که هیچگونه مخاطبی ندارند.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: نظرسنجی صداوسیما شبکه های سیما سریال تلویزیونی سریال ایرانی دخترم نرگس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مهدی شفیعی تهیه کننده «رخنه» درباره داستان این مجموعه تلویزیونی گفت: داستان سریال «رخنه» که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه رو می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: این مجموعه تلویزیونی کاری از گروه تولیدات حادثه‌ای مرکز سیمافیلم است و داستان آن از تنوع گونه‌های (ژانرهای) متنوع برخوردار است و حوزه‌های امنیتی، علمی و خانوادگی را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به این که کلیت موضوع سریال در حوزه هوافضای وزارت دفاع است، افزود: این سریال علاوه بر پرداختن به ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور در حوزه دفاعی به ویژه در صنعت هوافضا و تلاش دانشمندان و نخبگان کشورمان در حوزه پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی، مخاطرات و تهدیداتی را که این افراد در این مسیر با آن مواجه هستند به تصویر درآورده است.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده‌اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه هفته آینده ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از آنتن شبکه یک سیما تماشایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو