Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:28:51 GMT

کیوی با ارزش ترین محصولات کشاورزی صادراتی گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۱۰۸۲

کیوی با ارزش ترین محصولات کشاورزی صادراتی گیلان

ایسنا/گیلان معاون امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کیوی از جمله محصولات کشاورزی صادراتی گیلان است که ارزآوری بالایی برای کشور دارد.

مسعود الماسی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: بخش عمده‌ای از صادرات غیرنفتی گیلان مربوط به حوزه کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: بین ۵۰ تا ۵۵ درصد از نظر ارزش ریالی، توسعه صادرات غیرنفتی وابسته به حوزه کشاورزی است.

الماسی ادامه داد: کیوی از جمله محصولات کشاورزی صادراتی گیلان است که ارزآوری بالایی دارد و صادرات آن با مولفه‌های مهم گره خورده است.

وی تصریح کرد: ارزش این کالا سهم بزرگی از بخش کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد و صادرات آن نزدیک به ۷۰ هزار تن در سال است.

معاون امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: یکی از مباحثی که باید برای توسعه صادارت در حوزه کشاورزی به آن دست یابیم، طبق مصوبه سفر ریاست جمهوری ایجاد پایانه گل و گیاه و بوده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل مختلف مجریان نتوانستند این فضا را فراهم کنند و هم اکنون سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است که در کشورهای مقصد واحدهای توزیع کننده در اختیار دارد.

الماسی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران توانمند می‌تواند، ایجاد پایانه صادراتی را برای محصولات کشاورزی گیلان را به جای مطلوب برساند.

بدهی مالیاتی میلیادری تعاونی مرزنشینان گیلان  

عباس علیزاده مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه این جلسه گفت: از سال ۸۰، ۱۷ تعاونی مرزنشین گیلان جمعیت ۵۰۰ هزار و ۷۱۲ نفر تشکیل شد و این تعاونی ها با اعلام کالاهایی که دولت اجازه واردات آن را داده بود، توانستند درآمدهای خوبی را کسب کنند و انگیزه لازم برای فعالیت وجود داشت.

وی افزود: در حال حاضر به جهت مشکلی که در حوزه مالیات ایجاد شد، تعاونی های مرزنشین بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی دارند. فقط چهار تعاونی تاکنون توانستند مشکلات مالیاتی‌شان را برطرف کنند و  بدهی مابقی هنوز باقی‌مانده است.

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان گیلان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه تعاونی مرزنشین داشتیم حذف واردات برنج خارجی بوده است و این حذف از سبد کالاهای تعاونی های مرزنشین استان‌های شمالی موجب شد که عملا برخی از تعاونی‌های مرزی غیرفعال شوند.

وی با اشاره به اینکه واردات برنج خارجی به دلیل نیاز کشور توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در حال است، گفت: برای جلوگیری از آسیب به برنج داخلی و کشاورزان استانهای شمالی، وادارت این کالا  تعاونی‌های مرزنشین حذف شده است  و انتظار ما این است این قلم کالا به لیست اقشار ضعیف منطقه مرزی که اغلب روستایی هستند، مجددا اضافه شود.

گیلان در مسیر تحقق صادرات غیرنفتی  ۶۰۰میلیون دلاری

فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: استان ما در جهت تحقق صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری و حتی بیشتر گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی امروز و اقتصادی کشور رسالت این گروه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود گفت: باید از قابلیت‌های استان گیلان در جهت توسعه صادرات غیر نفتی استفاده کنیم.

رییس سازمان صمت ادامه داد: استفاده از همه پتانسیل‌های گیلان برای افزایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

دلق‌پوش با اشاره به سفری که وزیر صمت به استان داشتند؛ خاطرنشان کرد: در این سفر برای تعیین رایزن تجاری گیلان در روسیه صحبت شد که قطعا انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از ظرفیت کشورهای همسایه به نحو احسن استفاده کنیم، تصریح کرد:بهره گیری از این ظرفیت‌ها با همراهی و همت کارگروه توسعه صادرات نفتی تحقق می‌شود.

رییس سازمان صنعت گیلان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی آمار صادرات گیلان مطلوب است.

وی گفت: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال ۹۸ در زمینه صادرات رشد داشتیم و این رشد قابل توجه است.

دلق پوش با اشاره به اینکه امسال مجموعاً ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۳۷۵ دلار صادرات داشتیم و وزن این صادرات نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است، ادامه داد: تعداد ثبت سفارش ها در سه ماهه اول سال جاری برای مبادلات کالا ۱۵۱۶ مورد ثبت سفارت است.

وی با بیان اینکه انتظار این است که از ظرفیت‌های گیلان به نفع مطلوب تر استفاده کنیم، گفت: هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در سال جاری با چشم‌اندازی که داشتیم قابل تحقق است و حتی می تواند بیشتر از این میزان تحقق پیدا کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کیوی صادرات کالا محصولات کشاورزی صادرات غیرنفتی توسعه صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم

محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازارهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازارهای کشورهای اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها یادآور شد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازارهای صادراتی خود را در سایر کشورها نیز توسعه خواهد داد. 

او افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازارهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف کنندگان ورق های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو