Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینمای چین برای بازگشایی خود دو فیلم اکشن و کمدی را انتخاب کرده است؛ این در حالی است که فیلم حماسی و اکشن TENET نولان خود را آماده اکران در چین کرده بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دو فیلم سینمایی اکشن بلادشات و کمدی ماجرایی دولیتل، اولین فیلم‌های هالیوودی‌اند که قرار است تا در تاریخ 24 جولای بعد از تعطیلی سینماها در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم حماسی 1917 در هفته بعد به عنوان دومین اکران بزرگ سینمایی نمایش داده خواهد شد. این خبر یک روز بعد از آنکه مسئولین سینمایی چین به برخی از سالن‌های سینما چراغ سبز نشان دادند فاش شد.

این 6 ماه تعطیلی سینماها ضرر زیادی از نظر مالی به سینماها و استودیوهای سینمایی در چین زده است. مدیریت فیلم چین گفته است که تنها سالن‌های سینمایی که در محدوده کم‌خطر قرار دارند می‌توانند از 20 جولای اکران داشته باشند.

اما سرنوشت اکران فیلم مهم tenet نولان چه خواهد شد؟ فیلمی که به عنوان ناجی سینماهای آمریکا و حتی جهان معرفی شده است. طبق گزارش رسانه‌های خارجی چین اعلام کرده است که مخاطبین سینمارو مدت محدودی، نهایتاً دو ساعت می‌توانند در سالن‌ها بمانند. بنابراین فیلم نولان که 150 دقیقه است نیم ساعت بیشتر از مدت زمانی است که سینمای چین اجازه اکران داده است یا باید سانسور شود و یا باید اصلاً اکران نشود که در این صورت یکی از اصلی‌ترین پروژه‌هایی که می‌توانست سینما را در چین نجات ببخشد از بین خواهد رفت.

چین هنوز تاریخ اتمام این محدودیت را اعلام نکرده است. برادران وارنر که تا کمتر از چهار هفته‌ی دیگر باید «تنت» را در اغلب بازارهای جهانی اکران کند، هنوز واکنشی به این محدودیت و تأثیر احتمالی آن نشان نداده است. سانسور فیلم‌های آمریکایی در چین اتفاق غیرمعمول نیست با این حال، تصور اینکه نولان اجازه دهد فیلمش را کوتاه کنند دشوار است، ضمن اینکه «تنت» یکی از کوتاه‌ترین فیلم‌های این فیلمساز خواهد بود.

فیلم بازسازی لایو-اکشن «مولان» دیزنی نیز که حساب ویژه‌ای روی بازار چین باز کرده 115 دقیقه خواهد بود. این فیلم در حال حاضر قرار است 21 آگوست در سراسر دنیا اکران شود، اما عرضه این فیلم هم در چین تأیید شده نیست.

باید دید که تصمیم برادران وارنر به عنوان کمپانی سازنده این فیلم چیست؟ آیا همزمان با اکران فیلم در آمریکا (12 آگوست) در سینمای جهان فیلم را اکران می‌کنند و چین نیز مجبور به نمایش کامل فیلم خواهد شد و یا هالیوودی‌ها برای از دست ندادن بازار چرب فیلم خود در کشور چشم بادامی‌ها مجبور به کوتاه کردن فیلم خود می‌شوند؟

دست ناکارآمد دولت متهم‌تر از دست نفوذی‌های فرهنگ است/ سینمای ما بدون پشتوانه فکری، بی‌‌جهان شده استعلیرضا شاه حسینی «رضای خدا» را برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سینمای جهان هالیوود بیشتر بخوانید... علیرضا شاه حسینی «رضای خدا» را برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند دست ناکارآمد دولت متهم‌تر از دست نفوذی‌های فرهنگ است/ سینمای ما بدون پشتوانه فکری، بی‌‌جهان شده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای جهان هالیوود سینمای جهان هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه

مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان بعد از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی از زمستان ۱۴۰۲ در سینما‌های منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها به اکران عمومی درآمد و بر اساس آمار سامانه فروش فیلم‌های سینمای ایران عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم این گروه را از آن خود کرده و رضایت مخاطبان و منتقدان را همراه دارد.

«ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شد.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است.

تدوین این فیلم توسط بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده مهدی آزادی است. داستان فیلم با صدای ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد روایت می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند سینمایی می‌توانند به سایت https://gisheh۷.ir/event/۴۵۶۶۶/ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • «میان ستاره‌ای» نولان اکران مجدد می‌شود
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند