Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» به کارگردانی مجتبی پوربخش و نویسندگی بهنام بروجردی به دو جشنواره فیلم‌های ورزشی چین و جمهوری چک راه یافت.

فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» در دو رویداد سینمایی چین و جمهوری چک به رقابت می‌پردازد.

یازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی چین از ۱۳ تا ۱۹ جولای برابر با ۲۳ تا ۲۹ تیرماه و بیست و سومین جشنواره FICTS چک از ۱ تا ۱۰ اکتبر برابر ۱۰ تا ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم داستان دختر قایقرانی را روایت می‌کند که در مسیر المپیک با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شود.

رامین راستاد، فرج‌الله گلسفیدی، هومن جوادی، مهری آل‌آقا، طاهره عموزاده، اصغر سندوسی، مرتضی قدیری، جابر وثوق، علیرضا شهرستانی و مریم جهانی بازیگران فیلم «خداحافظ المپیک» هستند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از نویسنده: بهنام بروجردی، مدیر تصویربرداری: مجید گلسفیدی، صدابردار: میثم معتمدی، طراح گریم: مهدی صیاد، آهنگساز: بابک زرین، مدیر تولید: علی حیدریان، منشی صحنه: مسعود صحبتی، عکاس حمید خیراندیش، روابط عمومی: مینا آتشی.

برچسب‌ها تصویربرداری جمهوری چک‌ فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصویربرداری جمهوری چک فیلم کوتاه تصویربرداری جمهوری چک فیلم کوتاه خداحافظ المپیک فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد

فیلم ۱۸ دقیقه‌ای «سناریوها» آخرین ساخته «ژان بوک گدار» کارگردان مولف فرانسوی در جشنواره کن امسال همراه با یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از این سینماگر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، «سناریوها» یک فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ و یک روز قبل از مرگ «ژان لوک گدار» از طریق مرگ خودخواسته در سوئیس به پایان رسید.

این فیلم یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از گدار ارائه خواهد کرد که ترکیبی از «تصاویر ثابت و متحرک، چیزی بین خواندن و دیدن» است که همراه با فیلم نمایش داده می‌شود.

سال گذشته، فیلم کوتاه «تریلر فیلمی که هرگز وجود نخواهد داشت؛ جنگ های ساختگی» ساخته ژان لوک گدار در جشنواره کن به نمایش گذاشته شد که اولین پروژه او بود که پس از مرگ منتشر شد و برخی آن را به عنوان آخرین فیلم این کارگردان فرانسوی معرفی کردند، اما در اوایل همان سال، «نیکول برنز» نویسنده‌ای که روی کتابی درباره گدار کار می کرد، گفت که وی قبل از مرگش چندین فیلم دیگر را نظارت و کارگردانی کرده است.

فیلم کوتاه «سناریوها» با تلاش «فابریس آرانو» و «ژان پل باتگیا» همکاران قدیمی گدار در بخش کلاسیک جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

«ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس و از چهره‌های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه، در سال ۲۰۲۲ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

این فیلمساز طی چهار دهه فعالیت سینمایی‌اش موفق به کسب جوایز معتبری شد که دو خرس نقره‌ای و یک خرس طلای جشنواره برلین، شیر طلا، جایزه هیأت داوران و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز از مهم‌ترین آنها هستند.

وی که پنج‌بار نامزد جایزه نخل طلای کن بوده است، در سال ۱۹۷۸ جایزه افتخاری سزار فرانسه را دریافت کرد، در سال ۲۰۰۷ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی آکادمی فیلم اروپا را گرفت و در سال ۱۹۹۵ یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو به وی اعطا شد.

فیلم سه‌بعدی او با نام «خداحافظی با زبان»، در سال ۲۰۱۴ توانست در جشنواره کن جایزه هیات داوران را کسب کند و یکی از آخرین ساخته او در سال ۲۰۱۸ با عنوان «کتاب تصویر» توانست اولین نخل طلای ویژه تاریخ جشنواره کن را از آن خود کند.

«از نفس افتاده»، «آلفویل»، «پی‌یرو خُله»، «تعطیلات آخر هفته»، «تحقیر» و «زن زن است»، تنهای بخشی از آثار مهم این کارگردان تاثیرگذار سینمای جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران