Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@03:41:50 GMT

تکذیب دوباره فروش و تخریب معروف ترین حمام اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۱۵۸۰

تکذیب دوباره فروش و تخریب معروف ترین حمام اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تخریب و فروش حمام شیخ بهایی کذب است، این حمام جز آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی ایران است و آثاری که در این فهرست باشند را نمی توان تخریب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص وضعیت حمام شیخ بهایی و خبرهای منتشر شده از تخریب این حمام اظهار کرد: خبرهای منتشر شده از تخریب و فروش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کذب است؛ حمام شیخ بهایی جز آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی ایران است و آثاری که در این فهرست باشند را نمی تواند تخریب کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حمام شیخ بهایی در مالکیت میراث فرهنگی قرار دارد و آنچه در مالیکت میراث باشد قابل فروش نیست، گاهی اوقات بناها را بهره برداری های بلند مدت را از طریق صندوق احیا بناهای تاریخی و یا از طریق ماده 27 انجام می شود.

وی افزود: بهره برداری با مدت زمان مشخص و تحت نظارت میراث فرهنگی انجام می شود و هرگونه مداخله در آثار تاریخی ممنوعیت دارد و باید هر گونه اقدام و مرمتی که بخواهند صورت بگیرد توسط کارشناسان میراث فرهنگی انجام شود.

الهیاری با توضیح اینکه حمام شیخ بهایی را سال گذشته مرمت کردیم، بیان کرد: وضعیت پایداری و استحکام این اثر ملی در وضعیت خوبی قرار دارد اما داخل بنا از نظر ظاهری و تزئینات نیازمند مرمت است.

وی خاطر نشان کرد: مرمت داخلی حمام شیخ بهایی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی اصفهان است اما بحث تعریف کاربری به عنوان حمام یا موزه و ... جای بحث دارد که پس از مشخص شدن کاربری، مرمت داخلی انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حمام شیخ بهایی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ بهایی؛ عارف زمان شناس، شیخ بهایی ومعماری جلوه های ناب ایرانی –اسلامی، شیخ بهایی؛ عالم گفت‌وگو محور، و شیخ بهایی و زبان فارسی محورهای وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز» است.

«شیخ حسن بغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، «آیت الله محمدباقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران، «دکتر عزیز بابایی» امام جمعه اهل سنت صادقیه، «دکتر محمدعلی آذرشب» مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «دلال عباس» استاد دانشگاه لبنان، «شیخ محب الله منعمی» اندیشمند و عالمی هندی در این وبینار سخنرانی خواهند کرد.

این وبینار رأس ساعت 2 بعد از ظهر برگزار شده و به صورت مستقیم از طریق لینک live.taqrib.ir پخش می‌شود.


 

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر