Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر شکستن رکورد تاریخی مصرف برق کشور و عبور مصرف برق برای نخستین بار از مرز ۵۸ هزار مگاوات، اتفاق عجیبی با شکستن دوبار رکود تاریخی مصرف برق و پیشی گرفتن پیک شبانه از پیک روزانه در میانه تابستان رخ داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه ثبات گرما و افزایش آن در هفته جاری، نگرانی هایی از ثبت رکوردهای جدید مصرف برق و فشار به شبکه برق وجود داشت که این نگرانی ها اکنون به واقعیت پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام رسمی شرکت توانیر، روز گذشته با گرمتر شدن دمای هوا، رکورد تاریخی مصرف برق شکست و بیش از یک نیروگاه 300مگاواتی از مصرف سال گذشته بالاتر رفت.

براساس این گزارش، پیک مصرف روزانه برق از مرز 58 هزار مگاوات عبور کرده و به 58 هزار و 14 رسیده است که این میزان 333  مگاوات از پیک سال گذشته بیشتر و بالاترین میزان مصرف ثبت شده در تاریخ صنعت برق بوده، اما این رکورد تاریخی، بار دیگر در شب گذشته شکست.

طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک شبانه مصرف برق در 24 ساعت گذشته به 51 هزار و 168 مگاوات رسید که از پیک روزانه 24 ساعت گذشته نیز پیشی گرفته و این رقم بیشترین میزان مصرف ثبت شده در تاریخ صنعت برق کشور است.

اینکه در اوج روزهای گرم تابستان که بیشترین مقدار مصرف برق، سهم وسایل سرمایشی است، رکورد شبانه از رکورد روزانه سبقت بگیرد و مصرف شبانه برق، رکورد مصرف برق در تاریخ صنعت برق را جابه جا کند، اتفاق عجیبی است که بدون شک استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اولیه شب، یکی از دلایل اصلی بروز این رخداد عجیب است.

انتهای پیام/

 

R32317/P/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط صنعت برق ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت برق ایران صنعت برق ایران تاریخی مصرف برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟

مناطق پربارش کرمان در روز گذشته از سوی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • شکست‌ناپذیری در ۴۷ بازی متوالی؛ خیز لورکوزن برای شکستن رکورد تاریخی بنفیکا
  • حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • واکنش عجیب باشگاه استقلال به برکناری شبانه خطیر
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد