Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تهران در مجلس از واردات گندم از سوی سعید حجاریان چهره شناخته شده جریان اصلاحات خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، در صفحه شخصی خود از واردات گندم توسط سعید حجاریان از چهره های شناخته شده جریان اصلاحات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی با موضوع حذف بودجه حمایت از خودکفایی گندم+ سند

خضریان نوشت: «در سوال از ⁧‫وزیر جهاد کشاورزی‬⁩ پیرامون حذف بودجه خودکفایی ⁧‫گندم‬⁩ از یک شخصیت پرنفوذ سیاسی گفتم که با استفاده از فضای تضعیف شده تولید داخلی اقدام به واردات محموله‌های گندم از خارج از کشور نموده است؛ این شخص کسی نیست جز جناب ⁧‫سعید حجاریان‬⁩ از تئوریسین‌های جریان اصلاحات!

جناب ⁧‫حجاریان‬⁩ همچنین از تئوری‌پردازان و حامیان اصلی روی کار آمدن دولتی است که با بی‌تدبیری‌هایش از طرفی ⁧‫خودکفایی‬⁩ کشور در موضوع استراتژیک گندم را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر بستر را برای ⁧‫واردات‬⁩ این کالای سابقا خودکفا شده با ارز مرجع (جهانگیری) برای وی امثال فراهم ساخته است.

جناب سعید حجاریان در 20 اسفندماه سال 1392 و تنها چندماه پس از پیروزی جناب ⁧‫حسن روحانی‬⁩ و استقرار ⁧‫دولت یازدهم‬⁩، با شراکت فرزندش محسن، اقدام به ثبت شرکتی به نام ⁧‫راشا تندیس پارسیان‬⁩ در حوزه واردات کالاهای اساسی نموده است.

اسناد نشان می‌دهند جناب حجاریان تحت لوای این شرکت خانوادگی و در ادامه فامیلی، چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده است؛ تا حذف بودجه ⁧‫خودکفایی گندم‬⁩ توسط ⁧‫دولت‬⁩ و ادامه روند ⁧‫واردات‬⁩ گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک بزند.

آقای حجاریان درحالی ژست ⁧‫جامعه مدنی‬⁩، حمایت از جنبش پابرهنگان، سینه چاک کردن برای قیام گرسنگان و... را بیان نموده که یکی از کاسبان نان مردم در شرایط کمبود ارز می‌باشد؛ و انتظار می‌رود پیرامون نقش خود در مدیریتی که مردم را دچار این آشفتگی‌های ⁧‫اقتصادی‬⁩ نموده است، توضیح دهد.»

به گزارش تسنیم، سعید حجاریان تاکنون در این باره توضیحی ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

R1381/P/S1,15/CT1 بیشتر بخوانید... تخلیه ششمین کشتی حامل گندم ترانزیتی هند به افغانستان در بندر چابهار طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی با موضوع حذف بودجه حمایت از خودکفایی گندم+ سند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سعید حجاریان حذف بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ +عکس
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده