Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه ای نحوه برخورد با متخلفین در عدم اجرای مصوبات، پروتکل ها، دستورالعمل ها و بخشنامه ای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه ای نحوه برخورد با متخلفین در عدم اجرای مصوبات، پروتکل ها، دستورالعمل ها و بخشنامه ای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخشنامه به دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ارسال شده است.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به بند (۹) از مصوبات بیست و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به تاریخ ۹۹/۴/۲۱ که به شرح زیر به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است: 

نحوه اعمال قانون با استفاده از همه ظرفیت های قانونی و همکاری موثر قوه قضائیه و نیروی انتظامی به شرح زیر خواهد بود:

- حوزه ارائه دهندگان خدمات دولتی و اداری

- ابلاغ اجرای پروتکل ها به عنوان دستور اداری و برخورد برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری

موارد زیر برای اجرا ابلاغ می گردد:

1- تمامی مدیران دستگاه های اجرایی (در هر سطح سازمانی) موظفند؛ به محض ابلاغ مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، پروتکل ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این سازمان و سایر مراجع مسئول، ضمن ابلاغ آنها به بخش های مربوط و کارکنان دستگاه، تمهیدات لازم را به منظور اجرای موثر و دقیق آنها فراهم سازند. هرگونه تخطی از اجرای مصوبات، ابلاغیه ها و پروتکل های مربوط یا کم کاری و سهل انگاری در این رابطه تخلف اداری محسوب شده و مراجع ذیربط مکلفند موضوع را به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه گزارش نمایند.

۲- به منظور صیانت از حقوق مردم، مراجعان و کارکنان دستگاه های اجرایی و با توجه به الزامات ناشی از وضعیت خاص شیوع بیماری کرونا در کشور، هیات های رسیدگی به تخلفات اداری موظفند گزارش های واصله در ارتباط با بند فوق و مواردی نظیر عدم استفاده کارکنان از ماسک در محیط اداری و حضور در محل کار علیرغم اطلاع از ابتلا به ویروس کرونا را با قید فوریت و بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری بررسی و رای مقتضی صادر نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا تخلفات بخشنامه سازمان اداری و استخدامی ستاد ملی مقابله با کرونا رسیدگی به تخلفات اداری بخشنامه ای پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: وضعیت اعتبارات مصوباتی از سفر رئیس جمهور که تا کنون به اتمام نرسیده‌اند از محل تعیین شده پیگیری خواهند شد.

ابوطالب شفقت امروز، پنجم اردیبهشت ماه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، عنوان کرد: معاونین حوزه‌های اقتصادی و عمرانی موظف شدند گزارشی را از آخرین وضعیت مصوبات سفر و میزان اعتباراتی که می بایست تأمین شوند و تا کنون محقق نشدند با ذکر محل تأمین اعتبار آماده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش پیگیری های لازم از محل های تأمین اعتبار انجام خواهد شد تا بتوانیم با تحقق این اعتبارات پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

استاندار لرستان بر تفاهم و وحدت رویه تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فراهم سازی زمینه مشارکت مردم در پیشبرد برنامه‌های دستگاه‌ها به عنوان دو اصل خدمتگزاری در دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید منفعل عمل کند و باید در اجرای برنامه ها شرایطی فراهم شود تا مردم در زندگی شرافتمندانه مشارکت داشته باشند.

شفقت در خصوص اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در استان و تأثیر آن در توسعه ی لرستان، ابراز کرد: اجرای کامل مصوبات سفر بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه بوده و نقش حوزه ی استانداری نظارت، هماهنگی و راهبری است.

وی تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی باید از تورم نیروی انسانی در ستادهای مرکزی کاهش دهیم.

استاندار لرستان در این جلسه همچنین بر برنامه‌ریزی و اجرای مناسب برنامه‌های پشتیبانی و خدمت رسانی در روستاها تأکید و افزود: روستاها به عنوان محل‌های مولدسازی استان و بنگاه‌های اقتصادی، زنجیره‌های ارزش ساز بوده و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

در این جلسه دستگاه‌های ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه‌ای، آبفا، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن و شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل گزارشاتی از تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور و میزان تحقق آنها ارائه دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند