Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفروحدت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام سالانه در راستای کاهش مصرف بی رویه سموم نباتی و تولید محصول گواهی شده در استان انجام می‌شود.

وی  بیان کرد: با استمرار و پایداری ۲ واحد اینسکتاریوم یا همان آزمایشگاه در شهرستان های ارومیه و میاندوآب و استفاده از توان تخصصی بخش غیردولتی علاوه بر تولید و تکثیر زنبور "براکون و تریکو گراما"، برای ۱۵ نفر از کارشناسان نیز در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد اشتغال ایجاد شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با نصب انواع تله در مزارع و پایش آنها با مشاهده اولیه شکار در هفته آخر خرداد، رهاسازی از اول تیرماه در سطح مزارع شروع شده‌است.

وحدت ادامه داد: بیشترین رهاسازی و استقبال در مراکز جهاد کشاورزی دهستانهای "یورقون اباد" و "حصار ترکمان" در شهرستان ارومیه و در تمامی مراکز جهادکشاورزی میاندواب و برخی مناطق شهرستانهای بوکان و مهاباد بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی طی سه مرحله و با نظر مستقیم و بازدید کارشناسی صورت می‌گیرد، افزود: علت انتخاب نخود و گوجه فرنگی برای مبارزه بیولوژیک نتایج مطلوب آزمایش های موجود در این مزارع است.

وحدت گفت: این اقدام در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی، مبارزه با آفات و تولید محصولات سالم و ارگانیک و همچنین حفاظت محیط زیست از آلودگی های ایجاد شده از طریق آفات شیمیایی در منابع آبی و خاکی انجام شد.

زنبور «براکون» و «تریکوگراما» از طریق تخم‌گذاری روی لارو آفات باعث پارازیته شدن آن می‌شود که این عمل در زنبور براکون با رهاسازی خود حشره و در زنبور تریکوگراما با کارگذاری تخم زنبور میسر می‌شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو

علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار‌های هواشناسی جهت بارندگی‌های سنگین گفت : ضرورت دارد، کشاورزان استان جهت حفظ تولید مزارع غلات خود، مبارزه با زنگ زرد غلات را در شرایط آب و هوایی مناسب جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی مناسب و با توجه به رطوبت مزارع ناشی از این بارندگی ها، مبارزه فوری با زنگ زرد و سایر بیماری‌های گیاهی در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری و معتدل در تمام مزارع در معرض خطر انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در مناطق سردسیر مانند دالاهو، کنگاور و سنقر نیز کشاورزان باید ضمن بازدید‌های دقیق، مزارع دیم متراکم و مزارع آبی در معرض خطر را سمپاشی کنند تا خطر طغیان و خسارت زنگ و سایر بیماری‌های گیاهی در استان در مراحل رشدی حساس گندم و جو مرتفع شود.

چاله چاله با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفات مزارع غلات گفت: کشاورزان استان علاوه بر مبارزه با زنگ زرد لابد برای افزایش محصول خود ضمن بازدید دقیق مزارع و رعایت مبارزه نرم با پوره سن غلات در مناطق گرمسیر و با سن مادر در مزارع مناطق معتدل و سردسیر استان را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی از کشاورزان استان کرمانشاه خواست مبارزه محافظتی با برق زدگی نخود را در مزارع دارای آلودگی با جدیت دنبال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد