Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی با اشاره به اینکه مرحله دوم کمک های مومنانه از ۳ مرداد آغاز می شود در مورد اجرای پروتکل های بهداشتی در ماه محرم گفت: نوشتن اسامی ائمه اطهار(ع) بر روی ماسک حرکت ضد فرهنگی است و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: مقابله با ویروس کرونا با توجه به  شدت و گستردگی این بیماری نیازمند عزم ملی و بسیج تمام نیروهای مردمی است تا بتوانیم شاهد شکست واقعی این بیماری در کشور باشیم در همین زمینه گفتگویی با محمد جواد صادقی، مسئول قرارگاه جهادی شهید شاکری به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اقدامات قرارگاه شهید شاطری در مرحله اول شیوع کرونا توضیح دهید؟

در مرحله اول 5 هزار بسته معیشتی توسط این قرارگاه تهیه و در حاشیه و روستاهای شهر تهران مانند اسلام آباد، زمان آباد و فیروزآباد توزیع شد. همچنین برخی از خیابان های محروم شهر تهران نیز در این طرح شناسایی شدند و بسته های معیشتی را دریافت کردند. در مرحله اول  1500 پرس طبخ غذای گرم و ذبح 5 راس گوسفند نیز انجام شد که در مرحله های زمان بندی شده  در مناطق محروم و خانواده های شناسایی شده در تهران  و شهرستان های اطراف توزیع شد.

 

 

قرارگاه شهید شاطری در حوزه درمان و ویزیت بیماران چه اقداماتی انجام داده است؟

در بخش درمان در حوزه تست، ویزیت و توزیع دارو نیز در مناطق محروم مانند ملک آباد و ده خیر گروه های پزشکی متخصص در مناطق محروم فعالیت کردند که در اقدامات این گروهها ویزیت، دارو نیز در اختیار نیازمندان قرار گرفت. این مرحله توسط پزشکان متخصص و داوطلب انجام شد.

 

برخی از منازل خانواده های محروم نیازمند بازسازی و مرمت است که به دلیل کمبود درآمد در شرایط فعلی با تاخیر مواجه شده است در این بخش چه اقدامی انجام شده است؟

در حوزه بازسازی و مرمت نیز برخی منازل نیازمند بازسازی و تعمیرات بودند که با طرح همیاری و همدلی بازسازی 15 واحد خانه محرومان از قبیل ایزوگام، لوله کشی آب، سیمان کاری، گچ کاری، نقاشی و سیم کشی صورت گرفت.

 

اقدامات این قرارگاه را در مرحله دوم و کمک های مومنانه را توضیح دهید؟

در مرحله دوم طرحی با عنوان نهضت تعاون و احسان اجرا می شود ، کمک های مومنانه در این مرحله از سوم مرداد آغاز می شود و 3 هزار پرس غذای گرم در عید غدیر طبخ و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد. همچنین توزیع بسته های معیشتی به همراه برخی ملاحظات در طب سنتی برای درمان بیماران کرونا مانند روغن زیتون و عسل بعنوان ملزوماتی که در طب سنتی بر آن تاکید شده تهیه و در اختیار  خانواده های محروم قرار می گیرد. در حوزه درمان نیز دوباره ویزیت بیماران به همراه دارو و متخصص انجام می شود.

 

در مورد اقدامات فرهنگی دیگر این قرارگاه با توجه به منویات رهبر انقلاب توضیح دهید؟

تولید موالید از جمله تاکید رهبر انقلاب است که در این زمینه بروشورهایی برای افزایش جمعیت تنظیم شده و به بنیاد مستضعفان پیشنهاد داده ایم تا در این طرح از ما حمایت کند و با تامین برخی ملزومات کودکان از جمله پوشک بچه و یا تامین شیر خشک خانواده های محرومان را به تولید موالید ترغیب کنیم. در طرح قبلی که وزارت بهداشت عنوان کرد و با عنوان طرح ملی فشار خون دنبال می شد، این قرارگاه توانست گام های موثری بردارد. در حوزه افزایش جمعیت، سخنرانی و همایش با توجه به تورم و برخی مشکلات در جامعه نتیجه مطلوبی ندارد اما این قرارگاه در حوزه افزایش موالید تلاش می کند با تبلیغات موثر و فراگیر پاسخگوی دغدغه های رهبر انقلاب باشد که امیدواریم با همکاری بنیاد علوی و مستضعفان به شکل مطلوبی اجرا شود.

 

از ظرفیت خیرین در کمک های مومنانه چگونه استفاده می کنید؟

 از هم اکنون جمع آوری بودجه و ملزومات مورد نیاز را از طریق کمک های مردمی و خیرین  آغاز کردیم. در این مرحله نیز همچون مرحله اول کرونا لوح هایی را برای تشویق و ترغیب خیرین در نظر گرفتیم و با اهدای هدایای معنوی تلاش می کنیم تا از ظرفیت های خیرین در این مرحله استفاده کنیم. در مرحله دوم با ارایه گزارش عملکرد و تصاویر کمک رسانی خیرین تلاش می کنیم تا نشان دهیم کمک های آنها در مسیر درستی قرار گرفته است، این امر موجب دلگرمی حضور خیرین است.

 

در زمینه تولید مستند مرتبط با کرونا چه اقدامی انجام شده است؟

از اقدامات فرهنگی دیگر این قرارگاه همکاری با بنیاد روایت فتح در موضوع کرونا است که تلاش کردیم تا مستندی در ارتباط با نقش مردم در شکست ویروس کرونا ارایه کنیم. این موضوع نیز در پی منویات رهبر انقلاب و با الگوگیری از شهید قلم شهید آوینی انجام می شود.

 

اقدامات قرارگاه شهید شاطری در مورد اجرای پروتکل های بهداشتی در ماه محرم توضیح دهید؟

برای ماه محرم نیز تعدادی ماسک و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده آماده کرده ایم تا در اختیار حسینیه ها و هیئت های مذهبی قرار بگیرد. متاسفانه در فضای مجازی ماسک هایی تولید شده که طرح حرم امام حسین (ع) و یا اسامی ائمه اطهار بر روی آن حک شده است. این حرکت ضد فرهنگی است و این ماسک ها برای جلوگیری از ورود ویروس استفاده می شود و در نهایت به دور انداخته می شوند که نوشتن اسامی ائمه اطهار(ع) بر روی آنها درست نیست. ما برای مقابله با این حرکت ضد فرهنگی ماسک های ساده را در اختیار مردم قرار می دهیم و ما تلاش می کنیم با تبلیغات موثر از خرید این نوع ملزومات بهداشتی با تبلیغات اسامی ائمه اطهار (ع) و حرمین شریفین جلوگیری کنیم. قصد نداریم مردم را در مواجهه با این حرکت ضد فرهنگی حساس کنیم اما تلاش می کنیم با آگاهی بخشی از این روند غلط  و ضد فرهنگی جلوگیری کنیم./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه کرونا بسیج اسامی ائمه اطهار کمک های مومنانه حرکت ضد فرهنگی تلاش می کنیم رهبر انقلاب توضیح دهید مرحله دوم مرحله اول انجام شد بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

به گزارش خبرنگار مهر، براساس جدول زمان بندی سامانه نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجویان از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برای ثبت درخواست در دانشگاه های مبداء و بارگزاری مدارک لازم فرصت دارند.

بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو از روز شنبه ۲ تیر آغاز شده و تا روز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد. رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبدا روز یکشنبه ۱۷ تیر لغایت یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ انجام می شود.

بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو از روز دوشنبه یک مرداد ۱۴۰۳ لغایت سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ انجام می شود. بررسی و اعلام نتایج توسط دانشگاه مقصد، تایید نهایی و تثبیت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد از روز چهارشنبه ۱۷ مرداد لغایت چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ انجام می شود.

کد خبر 6097877

دیگر خبرها

  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودرو‌ها
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است