Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طاهره امیری مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به آغاز ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در بیش از ۲ هزار هکتار از باغ‌های میوه مرودشت، اظهار کرد: ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای به دو صورت مشاهده‌ای و نصب تله انجام می‌شود.

او تصریح کرد: تاکنون در ۴۵ هکتار از باغ‌ها نصب تله و فرمون انجام شده و ۲۰۰ هکتار نیز به صورت مانیتورینگ ردیابی شده است و مانیتورینگ باغ‌ها تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای نسبت به سایر گونه‌های مگس میوه دارای دامنه میزبانی وسیع تری است و به درختانی مانند هلو، خرمالو، انجیر، سیب، زردآلو و گلابی و مرکبات آسیب وارد می‌کند.

او، نصب کارت زرد، فرمون، تله‌های سراتراپ، مکفیل و پروتئین هیدرولیزات برای کاهش جمعیت این آفت و شکار انبوه آن در باغ‌های میوه را از جمله راه‌های مبارزه با این آفت عنوان کرد.

این کارشناس با بیان اینکه انتقال آفت از طریق میوه، خاک و جابجایی حشره کامل امکان‌پذیر است، ادامه داد: جمع‌آوری و معدوم کردن میوه‌های آفت زده و مشکوک با غرقاب کردن در ظروف بشکه‌ای حاوی آب و مشتقات نفتی، مدفون کردن میوه‌ها در عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متری خاک و سوزاندن میوه‌های آفت زده، از راهکار‌های دیگر کنترل این آفت است.

او، همچنین به اهمیت مبارزه زمستانه با مگس میوه مدیترانه‌ای اشاره کرد و افزود: باغداران باید از انتقال میوه‌های آلوده جلوگیری کنند و منطقه سایه انداز درختان خود را در زمستان به منظور از بین بردن شفیره آفت پابیل کنند.

مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مخرب دنیا است. این آفت به علت مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط جهان گسترش پیدا کرده و نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به کشاورزی و تولید میوه وارد می‌کند.

این آفت که به بیش از ۳۰۰ گونه از گیاهان حمله می‌کند لهیدگی، پوسیدگی و ریزش شدید میوه را در پی دارد و می‌تواند تا ۱۰۰ درصد محصول را بین ببرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای آفت مگس میوه مگس میوه مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری