Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:48:27 GMT

اعتراضات پنجاه روزه در آمریکا و خشم مردم پورتلند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۲۳۸۷

اعتراضات پنجاه روزه در آمریکا و خشم مردم پورتلند

به گزارش شبکه سی ان ان، اعتراضات خیابانی در شهر پورتلند پس از گذشت یک شب بحرانی همچنان در روز یکشنبه (به وقت محلی) ادامه دارد.

پلیس پورتلند در پیامی توییتری نوشت: معترضان به دفتر انجمن پلیس پورتلند حمله کرده و ساختمان آنجا را به آتش کشیده‌اند. مقامات محلی پورتلند این اعتراضات را شورش اعلام کردند.

براساس بیانیه اداره پلیس، با هجوم معترضان و پرتاب اشیاء تا کنون چندین افسر پلیس زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات مردمی آمریکا در حالی به پنجاه و دومین روز خود می‌رسد که معترضان همچنان از نابرابری نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس ایالت متحده خشمگین هستند. اگرچه بسیاری از آنها همچنان اصرار به اعتراض صلح آمیز دارند اما تا کنون در برخی از شهرها این اعتراضات به خشونت کشیده شده است.

اعتراضات صلح آمیز مردم در پورتلند زمانی به خشونت کشیده شد که دو هفته پیش ماموران فدرال برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی به دستوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پورتلند اعزام شدند.

به گزارش رسانه های محلی هفته گذشته ماموران فدرال در سراسر شهر از خودروهای بی‌نشان خود بیرون پریده‌ و معترضان را بدون هیچ دلیل مشخصی با خود برده‌اند. ویدیویی که توسط یک رسانه راستی آزمایی شده گفته‌های یک معترض به نام مارک پتیبون را نشان می‌دهد که شرح می‌دهد چگونه روز ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه) توسط مردانی با لباس‌های ضدگلوله "پشت یک ون انداخته شده" و بازداشت شده است.

در ادامه حضور مخفیانه و سرکوب‌گران ماموران فدرال، «کیت براون» فرماندار ایالت اورگان روز شنبه ماموران فدرالی را که با خودروهای پلیس نامحسوس معترضان را بازداشت کرده‌اند به «سوءاستفاده آشکار از قدرت» متهم کرده است.

اعتراضات مردمی در آمریکا زمانی آغاز شد که جورج فلوید شهروند سیاهپوست در ایالت مینه سوتا توسط پلیس این کشور به طور به قتل رسید.

برچسب‌ها شبکه سی ان ان جرج فلوید دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه سی ان ان جرج فلوید دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا شبکه سی ان ان جرج فلوید دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه امروز اعلام کرد که در درگیری‌های معترضان با نیرو‌های پلیس، شمار زیادی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با روز کارگر، معترضان در استانبول به خیابان‌ها آمدند و پلیس ترکیه برای متفرق کردن آنان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی روی آورد.

بیش از ۴۰ هزار پلیس در سراسر استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانع مسدود کرده‌اند.

نیرو‌های پلیس همچنین در نزدیکی ساختمان شهرداری استانبول با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله لاستیکی روی آوردند.

دولت ترکیه برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • پلیس نیویورک وارد دانشگاه کلمبیا شد؛ ماموران ده‌ها نفر را بازداشت کردند
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • حمله پلیس به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا