Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار استان با تاکید بر این مهم که در شرایط کنونی دنبال ثبات بازار هستیم، گفت: بعد تعیین سازوکارهای مختلف برای تعادل در بازار امروز خبرهای امیدوار کننده‌ای در این حوزه به گوش می‌رسد از جمله اینکه میوه و تره بار وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و مابقی قسمت‌ها نیز بایست به ثبات و تعادل نسبی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای مهم دولت در حوزه‌های مختلف خواستار تشریح عملکرد و اقدامات مثبت به صورت شفاف و به موقع توسط دستگاه‌های تخصصی شد و افزود: امروز مظلومیت دولت تا آنجاست که حتی دستاوردهایش را به حساب نقطه ضعف او می‌گذارند و اینجا لازم است دستگاه‌های متولی از این نقاط قوت به صورت شفاف دفاع کنند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به زیر سئوال بردن برخی از دستاوردهای دولت در استان، اظهار کرد: به طور نمونه مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور این شاخص را در استان ایلام ۶.۵ گزارش کرده است اما برخی با حساسیت نسبت به این موضوع سعی در نادیده گرفتن این دستاورد مهم دارند.

وی ادامه داد: البته کسی منکر آمار بالای بیکاران جوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست و در این رابطه در تلاش هستیم نسبت به این مهم اقدامات عملی انجام دهیم.

وی افزود: اما در این میان برخی دلیل کاهش آمار بیکاری در استان را به کاهش نرخ مشارکت ارتباط می‌دهند، این در حالی است که پایین آمدن نرخ مشارکت صرفاً برای ایلام نبوده است بلکه این موضوع برای کل کشور بوده است.

سلیمانی دشتکی مهمترین عوامل کاهش نرخ مشارکت را عواملی چون کاهش میزان موالید ۲۰ سال قبل که حالا وارد بازار کار می‌شوند به نسبت کل کشور، میزان کاهش فارغ التحصیلان به نسبت کل کشور و … عنوان کرد و گفت: معمولاً نرخ مشارکت اگر پایین بیاید در کل کشور است و مختص یک منطقه و یا استان خاص چون ایلام نیست.

وی در پایان با تاکید بر پذیرش انتقاد منصفانه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: باید صدای منتقدان را شنید اما انتقاد با تخریب دو مقوله متفاوت است و در این شرایط سخت تخریب دولت به هیچ عنوان جایز نیست و در این راستا همه باید دنباله رو بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت که در دیدار تصویری با مجلس یازدهم بیان داشتند، باشیم.

کد خبر 4978171

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی میوه ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی نرخ مشارکت کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در مطلبی با عنوان «آمارِ دروغ ، دروغِ آماری» نوشت: خبرگزاری دولت،ایرنا، به نقل قول از سازمان ثبت احوال نوشت: «پس از سه دهه، آمار طلاق در کشور کاهشی شد».
 
آقای عباس عبدی هم نوشت: «سال ۱۴۰۲ نسبت سال ۱۴۰۱ حدود  ۶ هزار طلاق و حدود ۴۰ هزار ازدواج کمتر شده. پس نسبت طلاق به ازدواج کمتر نشده که بیشتر هم شده. از ۰/۳۶ به ۰/۴۲ رسیده است».
 
مشخص است که ثبت احوال آمار دروغ نداده است اما نوع انعکاس خبر توسط ایرنا، القای دروغ آماری است.
 
بسیاری از آمارهای اقتصادی که این روزها مطرح می شود هم همینگونه اند، دروغ آماری!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته