Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه حدود یک سوم کل بیکاران یا جامعه شبه بیکار کشور، محرومانی هستند که در جامعه مخاطب کمیته امداد قرار دارند، گفت: باتوجه به این موضوع هیچیگاه یک سوم منابع کشور برای ایجاد اشتغال در اختیار کمیته امداد قرار نمی گیرد. تاریخ انتشار: 23:57 - 29 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۹۰۵۶

خبرگزاری میزان - طبق گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در بخش ویژه «باسخنگویان» در خصوص بررسی عملکرد کمیته امداد با حجت الله عبدالملکی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالملکی با اشاره به نشست مشترک کمیته امداد با معاون اول رییس جمهور در هفته گذشته گفت: در این نشست ویرایش سوم سند برنامه راهبردی عملیاتی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) رونمایی و صحبت شد.

وی افزود: از سال ۹۶ که سال نخست برنامه ششم توسعه است، برنامه‌ریزی جدیدی را برای اشتغال محرومان شروع کردیم که این برنامه‌ریزی در قالب سند‌های راهبردی و عملیاتی تنظیم شد و سومین نسخه چهارشنبه گذشته و در نشست ذکر شده، رونمایی شد.

عبدالملکی با بیان اینکه حدود یک سوم کل بیکاران یا جامعه شبه بیکار کشور، محرومانی هستند که در جامعه مخاطب کمیته امداد قرار دارند، گفت: این در حالی است که هرگز یک سوم منابع کشور در اختیار کمیته امداد برای ایجاد اشتغال نیست.

بیشتر بخوانید: اهدای کمک جهیزیه و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۳۰ درصد از اشتغال ناخالص کشور و ۳۷ درصد از اشتغال خالص کشور را ایجاد کردیم درحالی‌که فقط نیم درصد از منابع بانکی در اختیار کمیته امداد قرار داشت.

عبدالملکی درباره جزئیات سند راهبردی عملیاتی توضیح داد: در این سند بر استفاده از بهره گیری از فعالان فضای کسب و کار تأکید شد که در چند گروه کارآفرینان حرفه ای، جهادگران کارآفرین، خیرین کارآفرین، موسسات مشاوره شغلی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، شهرک‌های صنعتی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد کسب و کار برای محرومین کمک خواهند کرد.

وی در ادامه از وجود ۹۶ گروه مخاطب اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و بیان کرد: بزرگ‌ترین گروه از میان این ۹۶ گروه، زنان سرپرست خانوار روستایی (دارای فرزندان یتیم) بی سواد و بدون مهارت و بدون ضمانت هستند که حتی امکان دریافت تسهیلات بانکی ندارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در برنامه عملیاتی راهبردی برای این گروه‌ها برنامه‌ریزی‌های اقتصادی ویژه‌ای صورت گرفته است و این برنامه‌ها از سال ۹۶ با شیب ملایم در حال رشد است. کمیته امداد در طول پنج سال برنامه ششم توسعه، ۳۵۰ هزار شغل را هدف گذاری کرده بود، اما در سه سال نخست این برنامه ۴۹۳ هزار شغل سازماندهی کردیم یعنی ۴۱ درصد از کل برنامه‌ها در سه سال نخست جلو افتاد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته امداد اشتغالزایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی اختیار کمیته امداد کمیته امداد قرار یک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جشن توانمندسازی ۴ هزار و ۵۹۸ خانوار تحت حمایت کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی(ره) استان، اظهار داشت: در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) هر روز شاهد تحول بسیار خوب در عرصه‌ خدمت‌رسانی به مستضعفین بودیم.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از ابتدای تأسیس منشأ اثر در حمایت از قشر کم‌برخوردار بوده است، افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد با روش‌های علمی و نوین باعث افتخار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش‌های کميته امداد امام‌خمینی(ره) افراد بسیاری تحصیلات خود را به سطح عالی رسانده و توانسته‌اند جایگاه اجتماعی و شغلی بسیار خوبی کسب کنند.

دیگر خبرها

  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی