Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران/ زمان چندانی از سالروز نود و سه سالگی «بانوی غزل» نمی‌گذرد، به همین بهانه شماره هفتم ماهنامه «وزن دنیا»، رسانه شعر ایران به بررسی دستاوردهای ادبی سیمین بهبهانی تعلق پیدا کرده است. «یک دریچه آزادی»، تیتری ست که با تصویری از بهبهانی همراه شده، عنوانی متناسب با اندیشه و مضامینی که در خلال سروده‌های به یادگار مانده که در جلد مجله خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یک دریچه آزادی» پرونده‌ای تحلیلی بر پیشنهادها و دستاوردهای سیمین بهبهانی به شمار می‌آید؛ البته در مطالب این شماره پرونده دیگری هم جای گرفته که به بررسی 100 سال طنزسرایی در شعر معاصر فارسی تعلق دارد. علاوه بر این مروری بر مجله «دانشکده» به مدیریت محمدتقی بهار که آن را دومین نشریه ادبی کشورمان می‌دانند هم پیش روی مخاطبان قرار دارد. طبق روال شماره‌های گذشته، شعرهایی هم از شاعران شهرها و استان‌های مختلف هم منتشر شده است؛ در پرونده‌ای که به بررسی آثار سیمین بهبهانی اختصاص یافته دو یادداشت منتشر نشده از نادرنادرپور و محمدعلی سپانلو منتشر شده، مهدی فرجـــــــی، محمـــــــدحسین بهرامیان، مهدی رستمی و علی بهبهانی از دیگر افرادی هستند که از دریچه نوشته‌های آنان فرصت بیشتری برای شناخت سیمین بهبهانی پیدا می‌کنید. بخش «حرف‌های همسایه» با تیتر«تاریخ خنده‌های تلخ» همان‌طور که اشاره شد به بررسی طنزسرایی یک قرن اخیر شعر فارسی اختصاص دارد، آن هم با نوشته‌های افرادی نظیر رؤیا صدر، علی مسعودی نیا، سیدفرزام حسینی و سهند آدم عارف. در بخش «صندوق پستی» هم نوشته‌هایی از شمس لنگرودی، ابوالحسن تهامی، اسدالله امرایی پیش روی خوانندگان قرار گرفته که از آن طریق یادی از شاعران درگذشته‌ای همچون مهدی اخوان لنگرودی، علیرضا راهب و سیروس مشفقی شده است. علاقه مندان  به ادبیات می‌توانند شماره هفتم «وزن دنیا» را به مدیر مسئولی و صاحب امتیازی پوریا سوری و سردبیری علی مسعودی نیا در 200 صفحه بخوانند، این نشریه هم‌اکنون در کیوسک‌های مطبوعاتی در دسترس است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیمین بهبهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی