Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:04:54 GMT

اتحاد و انسجام ملی راهگشای چالش‌های کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۲۹۶۰

اتحاد و انسجام ملی راهگشای چالش‌های کشور

این مهم همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار داشته است و ایشان در نخستین دیدار با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وکلای ملت را به تعامل با سایر قوا فراخواندند و تاکید کردند: در شرایط حساس سال آخر دولت تدبیر و امید و همچنین سال اول مجلس، باید دو قوه فضا را گونه ای مدیریت کنند که به کارهای مهم کشور لطمه نخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظم له در این سخنرانی با تاکید بر "توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از دچار شدن به حاشیه‌ها و اولویت دادن به مسائل فرعی"، موضوعات اقتصادی شامل "تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت" را مسائل اساسی کشور برشمردند.

سخنان، توصیه‌ها و تذکرات رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ماه آغازین فعالیت آنها، فصل‌الخطاب تمام برنامه‌ها و راهبردهای آنان در پیشبرد برنامه‌های کشور قرار گرفت.

همچنین تاکیدات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ویژه در چهار محور  مبنی بر یکصدایی در مقابل دشمنان، تعامل و هم‌افزایی قوا، پرهیز از حاشیه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و واقعیت‌های کشور مورد توجه تمامی مسوولان و صاحب‌نظران کشور قرار گرفته است.

در شرایط فعلی نباید به جای همدلی به اتهام و استیضاح پرداخت 

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان گفت: منش و روش رهبر انقلاب هیچگاه و در هیچ دوره‌ای در رد قانون و منطق نبوده و ایشان همواره تلاش و تاکید بر اتحاد و مودت در مسیر رفع مشکلات مردم دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابایی در  گفت و گو با ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب، زندگی در آرامش، امنیت روانی و اخلاقی را جزو حقوق اساسی ملت می‌دانند و معتقدند نباید با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در این فضا خدشه‌ای ایجاد شود.

وی ادامه داد: رهبری با پرداختن به تمام جوانب حال و حاضر کشور تاکید دارند که در شرایط فعلی نباید به جای هم‌افزایی و همدلی به اتهام و استیضاح پرداخت که رفتار بسیار نامناسب و ناشایستی است.

از دامن زدن به مسائل اختلاف‌انگیز پرهیز شود

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان افزود: در شرایطی که دشمن به انواع و اشکال مختلف به دنبال تفرقه افکنی در بین مردم و مسوولان کشور است نباید مسوولان به جای گره گشایی از مشکلات کشور به دامن زدن به مسائل اختلاف‌انگیر بپردازند.

وی یادآور شد: در طول یازده دوره مجلس شورای اسلامی این دومین باری است که نمایندگان مجلس به دنبال طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهوری  و استیضاح وی هستند که تاکنون به نتیجه ای نرسیده است و رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه سال آخر دولتها، سال حساسی است و باید تا آخرین روز مسوولیتشان تلاش کنند بر اهمیت این موضوع افزودند.

حجت‌الاسلام بابایی افزود: آیت‌الله خامنه‌ای در عین حال، سوال، تفحص و استیضاح و موارد دیگر را از ابزارهای نظارتی و جزو حقوق قانونی نمایندگان مجلس عنوان کردند ولی خواستار پرهیز از جوزدگی و برخوردهای غیرمنطقی شدند.

وی با بیان اینکه قوای سه‌گانه در نظام‌های سیاسی پارلمانی و هم در نظام‌های سیاسی ریاستی با یکدیگر در ارتباط بوده و قوانین اساسی کشورها چگونگی روابط آنها با هم و نیز ساز و کارهای کنترل آنها به وسیله یکدیگر را در نظر گرفته‌اند گفت: در عین تفکیک قوا نوعی همکاری و ارتباط بین قوای سه‌گانه از طریق تمهیدات حقوقی و سیاسی ایجاد شده تا در عین تمایز قوا، کلیت حاکمیت ملی کشور بروز کند.

حجت‌الاسلام بابابی افزود: در نظام سیاسی پارلمانی که ارتباط بیشتری بین دو قوه مقننه و مجریه وجود دارد مجلس و پارلمان که نمایندگان آن از سوی مردم انتخاب می‌شوند حق دارند تمامی اقدامات و عملکردهای قوه مجریه را زیر نظر بگیرند و از راه طرح سوال، استیضاح و ایجاد کمیسیون‌های تحقیق و نهادهای نظارتی همانند دیوان محاسبات این قوه را کنترل کنند.

وی اضافه کرد: همچنین قوه مقننه حق دارد با صدور رای عدم اعتماد هیات وزیران یا یک وزیر را برکنار کند البته بمنظور ایجاد توازن بین دو قوه در نظام پارلمانی قوه مجریه نیز از طرق مختلف همچون تنظیم و پیشنهاد لوایح قانونی و یا حتی انحلال پارلمان مجلس را کنترل می کند.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان تصریح کرد: تعامل بین قوا یعنی همین رفع ابهام و نباید رفتاری صورت بگیرد که عده‌ای آن را به تقابل تعبیر کنند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت روحیه همدلی و همزبانی بین قوای سه‌گانه اشاره کرد و  افزود: وجود اختلاف نظر بین مسوولان یک امر طبیعی و سلیقه‌ای است ولی نباید به اختلاف در جامعه منجر شود.

وحدت و یکپارچگی، آرمان اصلی انقلاب و رمز بقای اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اتحاد، وحدت و یکپارچگی در کنار احترام و تعامل به یکدیگر یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب و رمز بقای اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی گرجی در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام بیش از هر دوره دیگری سعی در ایجاد اختلاف بین مسوولان و دلسردکردن مردم از نظام دارند توجه به سخنان اخیر و مکرر رهبر معظم انقلاب در داشتن اتحاد و تعامل با یکدیگر بسیار کارساز و ضروری است.

وی به تعامل و وحدت میان قوای سه گانه اشاره کرد و افزود: در میان این سه قوه امیدواری برای تلاش بیشتر به منظور خدمت رسانی به ملت و کشور مشاهده می شود که به حتم مسیر را برای رفع مشکلات، پیشرفت و تعالی روزافزون ایران هموارتر خواهد کرد.

نمایندگان مجلس، دولت را در انجام بهتر وظایف حمایت کنند

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه افزود: بر این اساس باید اخلاق مداری و پرهیز از پرداختن به حاشیه ها و موارد متفرقه بنا به توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب در راس رفتارهای نمایندگان مردم در مجلس و مسوولان اجرایی کشور قرار بگیرد.

وی به نمایندگان مجلس توصیه کرد: بر اساس مقررات علاوه بر قانونگذاری و نظارت، دولت را در انجام بهتر وظایف و خدمت به مردم یاری دهند.

حجت‌الاسلام گرچی با اشاره به اینکه منویات رهبر معظم انقلاب باید همواره فصل‌الخطاب همه امور قرار گیرد گفت: وجود اختلاف نظر بین مسوولان یک امر طبیعی و سلیقه‌ای است ولی نباید بنا به فرموده رهبری موجب  اختلاف و ناآرامی در جامعه شود.

وی تصریح کرد: تمامی مسوولان و نمایندگان مجلس پرورش یافته نظام مقدسی هستند که با خون هزاران شهید پا گرفته و بر این اساس باید با کمال احترام و تواضع این انقلاب را به سرمقصد پیشرفت و اعتلا برسانند.

این استاد حوزه افزود: همانطور که رهبری تاکید کردند باید همه با یکصدایی و تلاش همسو در مسیر رفع مشکلات کشور به ویژه در بخش اقتصاد و معیشت مردم در برابر توطئه‌های دشمنان بایستیم.

مجلس در مسیر فرامین رهبری و رفع مشکلات کشور گام بر می‌دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با قدم‌های بلند و مستحکم در مسیر فرامین رهبر معظم انقلاب و رفع مشکلات کشور گام بر می‌دارد.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجلس یازدهم به فرمورده رهبری یکی از  قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب اسلامی است و ترکیب نمانیدگان هم گویای این واقعیت است که همگی با جدیت و پشتکار به دنبال حل مشکلات اساسی کشور هستند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نخستین سخنان خود با نمایندگان مجلس بر اهمیت جایگاه و نقش قوه مقننه در پرداختن به مسائل مهم و اساسی کشور اشاره کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب وجود مدیران کارآزموده و پیشکسوتان با تجربه در کنار جوانان انقلابی را به نمایندگی از مردم در این دوره از مجلس شورای اسلام، عامل شکل‌گیری یک مجلس قوی برشمردند.

وی تصریح کرد: بر این اساس مجلس یازدهم در کمتر از 2 ماه فعالیت کاری خود به سرعت به تشکیل و معرفی اعضا و روسای کمیسیون‌های مختلف پرداخته است.

همه اقدامات در مجلس بدون حاشیه صورت گیرد

مقتدایی به وظایف و اختیارات قانونی مجلس اشاره کرد و گفت: باید تمامی اقدامات و ابزارهای نظارتی در مجلس بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب با متانت، حفظ شوونات و بدون حاشیه صورت گیرد.

اتحاد مسوولان باید حرکت به سمت پیشرفت کشور باشد

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان گفت: وحدت و اتحاد بین مسوولان و قوای سه گانه کشور باید الگوی مردم در تلاش و حرکت به سمت پیشرفت و ارتقای کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تاکیدات رهبری مبنی بر پرهیز از دچار شدن به حاشیه‌ها، محور و سرفصل تمام اهداف و برنامه‌های مجلس و دولت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از اختلاف نظرات هرچند جزیی میان مسوولان، همواره دسیسه دشمنان و معاندان نظام بوده و هست گفت: در این راستا مسوولان باید هوشیار باشند که با اتحاد، همدلی و انسجام ملی، توطئه و خواسته دشمنان را نقش بر آب کنند.

قوا باید برای تحقق جهش تولید قدم بردارند

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان افزود: با توجه به نامگذاری سالجاری به نام جهش تولید، باید تمام مسوولان در قوای سه گانه کشور تلاش حداکثری خود را برای رفع موانع موجود بر سر راه تحقق این مهم بردارند.

وی، رسیدگی به مشکلات مردم و رفع موانعی که دشمنان در مسیر ارتقای کشور ایجاد کرده‌اند را مهمترین اقدام فعلی دولت و نمایندگان مجلس برشمرد و گفت: نباید با بزرگ کردن اختلافات جزیی، وقت رسیدگی به امور مهم در کشور را تلف کرد.

حجت‌الاسلام صالحیان افزود: دشمنان در شرایط فعلی در تلاشند تا با فشار اقتصادی و معیشت، مردم ایران را با مشکل مواجه کنند و در این راستا خنثی کردن این فشارها تنها به دست مسوولان به ویژه مجلس و دولت ممکن می‌شود.

وی تاکید کرد: در این راستا باید مردم و نمایندگان آنها در مجلس در کنار دولت با تعامل و هم‌افزایی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور بمنظور رسیدگی به موضوعات اصلی شامل تولید، اشتغال و رفع موانع اقتصادی در کشور گام بردارند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وحدت ملی اصفهان رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وحدت ملی اصفهان رهبر معظم انقلاب مجلس شورای اسلامی وحدت ملی اصفهان رهبر معظم انقلاب تاکید رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس قوای سه گانه بین مسوولان مشکلات کشور حجت الاسلام گفت و گو اساسی کشور رفع مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از تلاش‌ها و نوآوری‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، به اطلاع اعضای این مجموعه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مسئولان این مجموعه در اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۲)، گزارش مکتوبی از وضعیت و اقدامات دفتر مطالعات و نیز فهرستی از ایده‌هایی که در صورت پشتیبانی سازمان‌های فرهنگی حاکمیتی، امکان پیگیری و به ثمر رسیدن در «حسینیه هنر» را دارند، خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردند.

آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در حاشیه این گزارش مرقوم فرموده‌اند: «از تلاش‌ها و نوآوری‌های این جوانان عزیز تشکر کنید»

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب، هفته گذشته طی تماس تلفنی حسین محمدی، به اطلاع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب رسید؛ محمدی سال گذشته نیز، پیام خشنودی و تشکر رهبر انقلاب از انتشار دو کتاب انتشارات راه‌یار با عناوین؛ «ایام سبزوار» و «شهیدآوردند…» را اطلاع رسانی کرده بود.

رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» نیز یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی مرتبط با آثار دفتر مطالعات در سال گذشته بوده است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱، در دیدار با مسئولان حوزه هنری، از جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان یک نمونه خوب در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی یاد کردند.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۶ با انتشار مجله راه، فعالیت خود را با هدف ایجاد هم افزایی میان چهار ضلع هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ انقلاب اسلامی آغاز کرد. اینک با گذشت پانزده سال از تأسیس این مجموعه فرهنگی، «جشنواره مردمی فیلم عمار»، «مدرسه سینمایی اندیشه هنر (ماه)»، سامانه «عماریار»، «واحد اکران مردمی عمار»، «خانه هم‌بازی»، «باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی»، «مدرسه راه»، «واحد تاریخ شفاهی» و «انتشارات راه‌یار» ذیل این تشکل فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 751203

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب