Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا آهنچیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره آمار دفاع مجازی از پایان نامه ها و رساله ها در این ایام، اظهار داشت: دفاع مجازی از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری در حال انجام است و تاکنون دست کم ۵۰۰ دفاع مجازی در دانشگاه های دولتی انجام شده است.

وی افزود: روند دفاع مجازی با وضعیت موجود در نیم سال تحصیلی آینده هم ادامه می یابد مگر اینک ه استاد داور یا راهنما به دلایلی درخواست دفاع حضوری کند که در صورت موافقت شورای آموزشی دانشکده یا دانشگاه جلسات دفاع حضوری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم یادآور شد: بر اساس گزارش ها تاکنون در هیچ دانشگاهی  سیاست برگزاری حضوری جلسات دفاع مطرح نبوده است.

آهنچیان همچنین تاکید کرد که هیچ دانشگاه دولتی در پیک دوم کرونا اصراری به برگزاری حضوری این جلسات ندارد.

وی درباره سخت گیری استادان در دفاع دانشجویان از پایان نامه با توجه به شرایط فعلی، گفت: در این زمینه سخت گیری نمی بینم؛ اما ممکن است از نگاه دانشجو، اگر استاد داور به کار او انتقاد داشته باشد به عنوان سخت گیری محسوب شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم ادامه اد: برخی پایان نامه ها اشکالاتی دارد اما کرونا نباید دلیلی مبنی بر تضعیف بخشی از فعالیت های علمی باشد.

آهنچیان یادآور شد: وقتی استادان نسبت به شرایط پایان نامه برای دفاع، اطمینان پیدا کردند و کار دانشجو به مرحله دفاع رسیده باشد، اجازه انجام این مرحله را می دهند.

وی تنها تفاوت این روزهای دفاع از پایان نامه ها و رساله ها را غیرحضوری بودن آن دانست و اظهار داشت: کرونا باعث تضعیف یا تخفیف نظر و دیدگه استادان از پایان نامه و رساله نمی شود و تنها تفاوت دفاع این روزها از پایان نامه، غیرحضوری شدن آن است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: دوران کرونا نباید باعث کاسته شدن از استانداردهای کیفیت یک پایان نامه شود.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران، معاونت آموزشی وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه ها بر ضرورت برگزاری مجازی دفاع از پایان نامه ها و رساله ها تاکید کرد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا پایان نامه دانشجویی محمدرضا آهنچیان پروندهٔ خبری امتحانات پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ؛ مجازی یا حضوری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا پایان نامه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا پایان نامه دانشجویی آموزشی وزارت علوم پایان نامه ها دفاع مجازی رساله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین