Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضریب نفوذ ۹۶ درصدی گازرسانی به روستاهای استان بوشهر سبب شده تا روستاییان پس از دهها سال از حمل سیلندرهای گاز و گالن‌های نفت رهایی یابند.

 

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، بوشهر، استانی  است که نام آن با گاز، عسلویه و پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی و قطب گازی ایران به ذهن می رسد. با توجه به فعالیت میدان گازی پارس جنوبی که به تنهایی ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد از کل گاز دنیا را در خود دارد و با احتساب پالایشگاه گاز فجر شهرستان جم و ۲۴ فاز پارس جنوبی، اکنون  روزانه بیش از ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از این استان تامین می‌شود.

 

تا یک دهه پیش مردم همه روستاها و حتی بیشتر شهرهای همین استان به ناچار برای تامین سوخت پخت وپز روزانه و گرم کردن خانه‌های خود ناچار به بر دوش کشیدن سلندرهای سنگین گاز و یا گالن‌های نفت سفید و ساعات‌ها منتظر ماندن در صف‌های طولانی نمایندگی‌های توزیع آنها بودند.

 

همچنین تا پیش از سال ۱۳۹۲ و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها ۱۰۴ روستای استان بوشهر از شبکه گاز رسانی به عنوان انرژی پاک و بدون آلودگی برخوردار بودند و ساکنان مابقی روستاها مرارت‌های حمل سیلندر گاز و تنفس با بوی تند نفت را به جان می‌خریدند تا غذایی طبخ کنند و از گزند سرمای زمستانه ایمن باشند اما با عزم دولت‌های یازدهم و دوازدهم گازرسانی به سرتاسر بوشهر سرعت گرفت و ضریب نفوذ گازی روستایی به بیش از ۹۶ درصد و در شهر ها به بیش از ۹۹ درصد رسید.

 

افزایش ۴ برابری گازرسانی به روستاهای بوشهر

 

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۴۲۲ روستای این استان گازرسانی شد که در مقایسه با عملکرد کل دولت‌های قبل چهار برابر افزایش یافته‌است.

 

مسلم رحمانی افزود: درحالی است تا پیش  از آغاز به کار دولت یازدهم کمتر از یک چهارم روستاهای این استان براساس مصوبه وزارت نفت و شورای اقتصاد از شبکه گاز برخوردار بودند اما اکنون ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در این استان از ۳۶ درصد در سال ۱۳۹۲ اکنون به بیش از ۹۶ درصد رسیده‌است.

 

وی اضافه کرد: در این مدت تحولی عظیم در روند گازرسانی به مناطق روستایی استان بوشهر رخ داد و تحقق این مهم تاثیر بسزایی در توسعه زیرساخت‌ها و رونق و آبادانی هرچه بیشتر این مناطق داشته‌است.

 

مدیرعامل  شرکت گاز استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت تعداد شهرهای گازدار استان بوشهر نیز از ۳۰ به ۳۹ شهر افزایش یافت و ضریب نفوذ گاز شهری از ۷۲ به ۹۹.۲ درصد افزایش یافته‌است.

 

رحمانی افزود: در زمان حاضر همه شهرهای استان بوشهر به جز جزیره خارگ که منبع گازی ندارد زیر پوشش شبکه گازرسانی  طبیعی است.

 

وی بیان کرد: تاکنون هفت هزار و ۱۹۹ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان بوشهر اجرا شده‌است که از این مقدار ۳۹۹ کیلومتر خطوط تغذیه و ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز مربوط به شبکه‌های توزیع است.

 

مدیرعامل  شرکت گاز استان بوشهر  اظهار داشت: سهم بوشهری‌ها در برخورداری از لوله کشی گاز به عنوان سوخت پاک هر چند دیر هنگام بود اما شتاب در اجرای طرح‌های گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی مطالبه دیرینه مردم را محقق کرده‌است.

 

آسودگی خیال و رهایی از مرارت‌ها،  رهاورد گاز رسانی برای روستاییان بوشهر

 

سهم روستاییان بوشهری از گازرسانی  با همت و تدبیر دولت تحقق یافته است آرامش خاطر از وجود دائمی و بدون قطعی گاز در آشپزخانه‌ها و آسایش از حمل سیلندرهای گاز و گالن‌های نفت از شهر و روستاهای اطراف بوده است.

 

دهیار روستای شاهی‌جانی شهرستان دیلم ، از مرارت‌های اهالی این روستا برای تامین سیلندر گاز از روستاهای همجوار و آلودگی بخاری‌های نفتی گفت و بیان کرد: مردم روستا همیشه دغدغه تمام شدن کپسول گاز در هنگام پخت غذا را داشتند که گاز کشی به خانه‌ها خیال‌ها را آسوده کرده‌است.

 

پریسا ازغند بیان کرد: گازرسانی به شاهی‌جان در پایان سال ۹۶ به اتمام رسید و اکنون بیش از ۷۰ درصد از اهالی روستا لوله‌کشی به داخل خانه را انجام داده‌اند و مشکل سایر اهالی تامین هزینه لوله‌کشی به دلیل بزرگ بودن حیاط خانه‌ها است و در اخذ انشعاب گاز مشکلی وجود ندارد.

 

سید وهاب میرجوانمرد از اهالی روستای گزلوری شهرستان دیلم نیز که ۵ سالی است شیرینی لوله‌کشی گاز در خانه‌اش را تجربه کرده‌است، بیان کرد: پیش از این برای گرمایش از نفت استفاده می‌کردیم که علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی در تامین آن‌ هم با مشکل روبرو بودیم.

 

وی ادامه داد: نفت روستا از گناوه تامین می‌شد و گاهی اوقات سهمیه‌ای که برای روستا ارسال می‌شد به همه اهالی نمی‌رسید و باید تا نوبت بعدی یک ماه صبر می‌کردیم.

 

جوانمرد گفت: در تامین سیلندر گاز برای پخت و پز هم باید مسافت روستا تا شهر را طی می‌کردیم و همواره دغدغه  پر بودن آن در خانه را داشتیم.

 

دهیار روستای گلستان شهرستان دشتی اما از توقف طرح توسعه گازرسانی به این روستا خبر داد و اظهار داشت: این روستا ۴ سال است که از لوله‌کشی گاز بهره‌مند شده‌ اما بعضی از خیابان‌های روستا هنوز لوله‌کشی نشده‌است.

 

رضا ابراهیمی گفت:  برخی از معابر روستا به تازگی خیابان کشی شده‌است و برای آسفالت این خیابان‌ها یا نوسازی معابر منتظر تکمیل لوله‌کشی گاز هستیم زیرا در غیر این صورت  مجبور به تخریب مجدد خیابان برای گاز رسانی خواهیم شد.

 

گازرسانی به ۲۱ روستا در سال جاری

 

گازرسانی به روستاهای استان بوشهر همچنان ادامه دارد و به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر قرار است ظریب نفوذ گاز در بخش روستایی از مرز ۹۸.۵ درصد بگذرد و رکوردی تازه در خدمت رسانی‌دولت به روستاها برجای بگذارد.

 

رحمانی گفت: امسال گاز رسانی به ۲۱ روستای دیگر با  یکهزار و ۳۱ خانوار شامل ۱۳ روستا در شهرستان دشتستان و هشت روستای دیلم در دست اجراست که با بهره‌برداری از آنها ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به ۹۸.۶ درصد می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: تاکنون در این استان هفت هزار و ۱۹۹ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده که از این مقدار، ۳۹۹ کیلومتر خطوط تغذیه و ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز مربوط به شبکه های توزیع است.

 

وی گفت: شمار مشترکان جذب شده در سال گذشته، ۲۴ هزار و ۵۱۱ مورد بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ هزار و ۴۶۰ مشترک جذب شده‌است.

 

توسعه صنایع و اشتغال آفرینی با گازرسانی به صنایع استان بوشهر

 

گازرسانی به سراسر استان بوشهر به عنوان زیرساختی برای توسعه صنایع و مشاغل به شمار می‌رود و نقش موثری در در شکوفایی اقتصادی، اشتغال زایی و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی دارد، این مهم اکنون تا میزان زیادی تحقق یافته و همچنان از برنامه‌های استراتژیک شرکت گاز این استان است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: یکی از اهداف استراتژیک و برنامه‌های این شرکت گازرسانی پایدار به صنایع و شناسایی متقاضیان بزرگ صنعتی به منظور فروش گاز به عنوان جایگزین سوخت مایع است.

 

رحمانی گفت: تاکنون ۱۷۸ واحد صنعتی با مصرف ۵.۱۲ میلیون لیتر سوخت در سال که معادل بیش از ۹۰ درصد تعهد این شرکت است، گازرسانی شده و ۲۱ واحد صنعتی نیز در دست  اجرا  است.

 

وی شمار مشترکان استان بوشهر را ۲۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۱۱ هزار و ۸۳۰ مشترک خانگی، ۲هزار و ۷۸۷ مشترک تجاری و عمومی و ۵۳۹ مشترک صنعتی است که از این شمار ۲۴هزار و ۵۱۱ مشترک مربوط به سال ۹۸ بوده است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر عنوان کرد:  راه اندازی سامانه ۱۹۴ استانی برای اولین بار در شرکت‌های گاز استان، – اجرای GIS Ready بیش از ۹۰ درصد از نقشه‌های شرکت و کسب مقام اول در بین شرکت‌های گاز استانی بر اساس ارزیابی مدیریت گازرسانی ، گاز رسانی به جزیره شیف با اجرای یکهزارو ۸۰۰ متر لوله گذاری در بستر دریا با روش حفاری افقی هوشمند برای نخستین بار در کشور، گاز رسانی به ۹۰درصد از صنایع مستقر در استان بوشهر از محل مصوبه شورای اقتصاد و کسب رتبه اول در بین شرکت‌های گاز استانی با ارزیابی مدیریتگاز رسانی از دیگر اقدام‌های شرکت گاز بوشهر است.

 

رحمانی گفت: شرکت گاز استان بوشهر در راستای تحقق برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده، در مسیر تعالی قرار داشته و تمامی فعالیت‌ها و اقدام‌های بهبود خود را با سرلوحه قراردادن برنامه استراتژیک شرکت اجرا و با تمام توان تلاش می‌کند تا به افق چشم‌انداز ترسیم شده که قرار گرفتن در میان پنج شرکت گاز سرآمد در بین شرکت‌های گاز استانی تا افق ۱۴۰۴ است، دست یابد.

 

این افزایش قابل ملاحظه و ارزنده در گازرسانی به مردم دیار دریا و آفتاب انتظار تحقق یافته مردمی است که سخاوت سرزمینشان حجم بالایی از درآمد کشور را ارزانی داشته است و این خدمت‌رسانی تعهد و تعلق ملی را در بین آنها  افزایش خواهد داد.

برچسب هابوشهر (استان بوشهر)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بوشهر استان بوشهر آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت گاز استان بوشهر شرکت های گاز استان ضریب نفوذ گاز لوله کشی گاز گاز رسانی سیلندر گاز شبکه گاز خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محبوبه شهریاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته که رتبه دوم را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه های ترددشمار، طی سال گذشته ۲۵ میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماه‌های فروردین و آذر ماه بوده است.

وی در خصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سال جاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و ۳۸۰ هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب ۱۱ درصد و ۸ درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

کد خبر 6093852

دیگر خبرها

  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است