Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@20:45:43 GMT

ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در شهر سیریک

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۳۱۴۷

ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در شهر سیریک

شهردار سیریک گفت: برنامه‌ای مدون برای توسعه گردشگری و ایجاد منطقه آزاد گردشگری با همکاری این شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی تدوین شده و پیگیری‌های آن از طرف وزارت میراث فرهنگی و استانداری هرمزگان در حال انجام است، با اجرای این طرح اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در این منطقه ایجاد می‌شود. 

عادل کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح‌های شهرداری این شهر برای توسعه گردشگری این شهر، اظهار کرد: برنامه‌ای مدون برای توسعه گردشگری و ایجاد منطقه آزاد گردشگری با همکاری این شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی تدوین شده و پیگیری‌های آن از طرف وزارت میراث فرهنگی و استانداری هرمزگان در حال انجام است، با اجرای این طرح اولین منطقه آزاد گردشگری کشور در این منطقه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۰ هکتار از اراضی ساحل شمالی (ساحل کندی) شهر بندرسیریک به عنوان پهنه گردشگری مصوب شده و تفکیک آن نیز به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: در این پهنه و طرح تفکیکی بیشتر زیرساخت‌های گردشگری مانند مجموعه‌های خرید سنتی و مدرن، هتل‌های سنتی و لوکس، مجموعه بازی‌های ساحلی، مجموعه بازی‌های آبی و دریایی، شهربازی‌های مسقف و سرباز، اقامت‌های بوم گردی و باغ پرندگان پیش‌بینی شده است که اقتصاد منطقه را متحول می‌کند.

شهردار بندر سیریک افزود: در دهکده گردشگری، فاز سه و چهار دهکده گردشگری ساحلی شهرداری بندرسیریک افتتاح شد و فاز پنج نیز با مشارکت میراث فرهنگی در حال انجام است، همچنین تفاهم نامه مشترکی با اداره کل میراث فرهنگی در حال انعقاد هست که به موجب آن همکاری‌های مشترکی در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش عوارض گردشگری خواهیم داشت.

کمالی در خصوص هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر اظهار کرد: هتل کپری نگین مکران به عنوان تنها هتل کپری استان پذیرای گردشگران زیادی است و مجموعه اقامتی و خرید سنتی-مدرن دیگری با معماری خاص توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: پیگیری‌هایی نیز از سوی مجموعه مدیریت شهری جهت احداث اسکله گردشگری از بنادر و دریانوردی کشور شده و دستور موافق مدیرعامل آن هم برای گرفته شده است.

شهردار بندر سیریک با اشاره به موانع توسعه گردشگری در این شهر، گفت: نبود برخی از زیرساخت‌های لازم و زمان بر بودن پروسه‌های اداری برای سرمایه گذاری یکی از مهمترین موانع بر سر راه توسعه گردشگری این شهر است.

به گزارش ایمنا، شهر بندری سیریک در کرانه دریای عمان واقع شده و مرکز شهرستان سیریک است.

کد خبر 434590

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری گردشگری شهری مشارکت شهروندان شهرداری شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه آزاد گردشگری توسعه گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا