Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری گفت: طی سال‌های اخیر تعدادی از این امامزادگان ملایر بازسازی شده اند و تعدادی از این بقاع متبرکه نیز در حال انجام و یا در دستور کار قرار دارد .

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر امامزادگان محلی مناسب برای رسیدن به آرامش و نزدیک شدن به معبود هستند که آثار تربیتی زیارت از نظر قرآن و ائمه بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در کنار تربت امامان و امامزادگان و دست گذاردن بر ضریح و قبر آنان نوعی بستن پیمان با روح و هدف آنان است که زائر راه آنان را تداوم خواهد بخشید.

همچنین زیارت این امامزادگان و بقاع مطهر قدرشناسی از جانفشانی ها و فدارکاری های آنان است که در راه اسلام از جان خود گذشته و توسط ظالمان زمان به شهادت رسیده اند.

امروز بـارگاه امامـزادگان بـه قطب فرهنگـی هر منطقـه ای مبدل گشـته و باعـث ترویـج اسلام و گرایـش به اهل بیت شـده اسـت.

 شهرستان ملایر در جنوب استان همدان واقع شده است ملایر با داشتن بیش از 400 اثر تاریخی، فرهنگی، تفریحی و توریستی و با دو نشان جهانی انگور و منبت امروز آوازه و شهرتی ویژه دارد.

 یکی از مکان های مذهبی و گردشگری در این شهرستان وجود امامزادگان در سطح شهر ملایر و نقاط مختلف روستایی در این شهرستان است.

«پژمان جعفری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر  گفت: طبق آمار بیش از هشت هزار امامزاده در کشور وجود دارد، که احترام و توجه مردم بوده  و سالانه تعداد زیادی زائر به زیارت این مکان های مقدس می روند.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر  با بیان اینکه امام زادگان در بحث گردشگری مذهبی مورد توجه مردم قرار دارند افزود:  برخی امام زادگان به خاطر داشتن پیشنه تاریخی علاوه بر بحث مذهبی مورد توجه گردشگران از نظر قدمت تاریخی  نیز هستند.

 وی با بیان اینکه در استان همدان تعداد زیادی بقاع متبرکه وجود دارد که بیش از 42 بقعه متبرکه و امامزاده آن در شهرستان ملایر است تصریح کرد: شهرستان ملایر  با داشتن این تعداد امامزاده و بقاع متبرکه سالانه  شاهد حضور دلدادگان و مسافران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور برای زیارت این بقاع متبرکه بوده که  و با توسل به این مکان های مقدس  از فیض معنوی این امامزادگان بهره مند می شوند .

وی با بیان اینکه تعداد 10امامزاده به عنوان امامزادگان شاخص شهرستان ملایر هستند. گفت: معروفترین امام زادگان ملایر، امام زاده عبدلله واقع در شهر ملایر است که با چهار واسطه به امام صادق(ع) می رسد.

 وی گفت: دیگر امام زادگان معروف شهرستان ملایر شامل امام زاده ابراهیم طجر سامن با چهار واسطه به امام صادق(ع)، امام زاده عبدالله مهر آباد با سه واسطه به امام صادق(ع)، امام زاده علی اکبر کرکان با شش واسطه به امام سجاد (ع)و امام زاده احمد و محمود کیکله با چهار واسطه به امام صادق(ع) هستند.

 وی اضافه کرد:از دیگر امازادگان معروف ملایر امام زاده علی اصغر شهر جوکار، امامزاده سید حسین روستای داویجان،و زبیده خاتون و امامزاده سام و هام در شهر سامن است.

 وی با بیان اینکه در در ایام مناسبتی به ویژه محرم و صفر و ماه رمضان برنامه های مختلفی در بقاع متبرکه انجام می شود  افزود: در ایام شهادت امام حسین (ع) و دهه محرم و ائمه معصومین نیز برگزاری تعزیه را در کنار امامزادگان در شهرستان مدنظر است که با استقبال مردم مواجه است.

 

 برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه

جعفری با بیبان اینکه علاوه بر این اداره اوقاف و امور خیریه در راستای منویات رهبری بر استفاده بقاع به عنوان قطب فرهنگی همه ساله برنامه های مختلفی را در سطح بقاع شاخص شهرستان دارد افزود: برگزاری دو طرح آرامش بهاری، برگزاری سوگواره یاس نبوی، طرح اوقات فراغت با عنوان نشاط معنوی و... از جمله برنامه های این اداره با هدف  استفاده از فرهنگی از بقاع متبرکه توسط  این اداره در بقاع متبرکه و شاخص شهرستان ملایر دانست.

  بازسازی بقاع متبرکه

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تعدادی از این امامزادگان  بازسازی شده اند گفت:  تعدادی از این بقاع متبرکه نیز در حال انجام و یا در دستور کار قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه بازسازی امامزادگان شاخص از اولویت‌ها است گفت: در حال حاضر دیوار کشی امامزاده علی اصغر جوکار، در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و  امور خیریه ملایر  افزود: همچنین با توجه به بازدید اخیر استاندار از امامزاده عبد الله ملایر و تخصیص اعتبار برای این امامزاده  ورودی و منارهای این امامزاده را نیز به زودی شروع می کنیم

   جعفری در ادامه با بیان اینکه  آستان مقدس امامزاده ابراهیم طجر سامن بر اساس شجره نامه، با چهار واسطه به امام جعفر صادق(ع) برمی‌گردد  همه ساله پذیرای مشتاقان زیادی از سراسر  کشور است گفت: و همچنین نمای بیرونی و رواق ورودی امامزاده ابراهیم طجر سامن  در حال اجرا است.

وی  محوطه سازی امامزاده سعید و عبد الله روستای آورزمان  را نیز از دیگر اقدامات دانست و گفت:  طرح جامع و مطالعاتی تکیه ابوالفضل(ع) با کمک شهرداری  در حال پیگیری است و شاهد نمایی جدید و وسیع در آینده نزدیک در این مکان خواهیم بود.

وی افزود:بازسازی امامزاده زبیده خاتون روستای کمری نیز با 65 درصد پیشرفت در حال انجام است.

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقاف ملایر شهرستان ملایر امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ملایر حال انجام بقاع متبرکه امام زادگان امام زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس

آئین عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس با حضور جمع کثیری از عزاداران برگزار شد.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079861 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان